نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰

سازندگان بازی متوقف شده‌ی Areal، بازی STALKER Apocalypse را معرفی کردند

اوایل امسال، گیم‌اسپات در وب‌سایت کیک‌استارتر، پروژه‌ای با نام Areal را پیدا کرد که ادعا می‌کردند، ادامه‌ی عنوان پرطرفدار S.T.A.L.K.E.R است. این پروژه به دلیل ادعای دروغین سازندگان و همچنین نامه‌ی ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از وب‌سایت کیک‌استار حذف و ساخت آن متوقف شد. با زومجی همراه باشید.
هفته‌ی گذشته، استودیوی «وست گیمز»، سازنده‌ی بازی متوقف شده‌ی Areal، وب‌سایتی را برای جمع‌آوری کمک مالی با هدف ساخت بازی STALKER Apocalypse راه‌اندازی کرد. اگر به وب‌سایت این بازی سر بزنید، تقریبا تمام المان‌هایی که در ساخت بازی Areal به کار رفته بود، در این بازی هم پیدا خواهد شد. استودیوی وست گیمز در و‌ب‌سایت این بازی گفته است:
ما قبلا عنوانی با نام Areal را می‌ساختیم، اما پس از افزایش کمک‌های مالی و گوش‌دادن به صحبت‌های طرفداران، تمرکز خود را بار دیگر بر روی این بازی که نام آن به STALKER Apocalypse تغییر کرده گذاشتیم.
وست گیمز از طریق وب‌سایت World Wide Funder، قصد دارد ۶۰۰ هزار دلار کمک مالی جمع کند. برخلاف کیک‌استارتر، سازندگان در این وب‌سایت می‌توانند هرمقدار پولی که برای ساخت بازی خود نیاز دارند را جمع‌آوری کنند و هیچ رقمی به عنوان هدف در آن در نظر گرفته نشده است. در زمان ساخت Areal، استودیوی وست گیمز برای ساخت آن به ۵۰ هزار دلار کمک مالی نیاز داشت.
2758668-stalker تصویری از لوگوی بازی STALKER Apocalypse
به خاطر داشته باشید STALKER با عنوان قدیمی  S.T.A.L.K.E.R تفاوت زیادی دارد. وست گیمز در این رابطه گفته است:
ما دامنه‌ای را با نام STALKER Apocalypse ثبت کردیم و هرطور که بخواهیم از آن استفاده می‌کنیم. Stalker یک کلمه‌ی رایج است و هرکس اجازه‌ی استفاده از آن را دارد.
البته مشکلات سازندگان هنوز تمام نشده است. اگر بازی آن‌ها شبیه به عنوان قدیمی S.T.A.L.K.E.R باشد و مردم را گیج کند، بدون‌شک مراجع قانونی اجازه‌ی ساخت این بازی و انتشار آن را نمی‌دهند. تا امروز، برای ساخت این بازی ۷ هزار دلار کمک مالی جمع‌آوری شده است. STALKER Apocalypse با استفاده از موتور آنریل ۴ ساخته و برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی انتشار خواهد یافت. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده