لیست «برترین بازی‌های سال ۲۰۱۴» از نگاه تیم زومجی

لیست «برترین بازی‌های سال ۲۰۱۴» از نگاه تیم زومجی

یکشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۹

با اتمام را‌ی‌گیری از کاربران و اعلام نتایج آن برای انتخاب بازی‌های برتر سال، حالا نوبت به تیم زومجی رسیده تا لیست برترین‌های سال ۲۰۱۴ را ارائه دهد و شما هم از نظرات ما در مورد این سال مطلع شوید.

برترین بازی سبک تیراندازی اول شخص سال ۲۰۱۴: FarCry 4

Far-Cry-4

سال گذشته شاهد بازی‌های خوبی در سبک تیراندازی اول شخص بودیم. از بازگشت به اوج CoD: Advanced Warfare تا حضور خوب و متفاوت Wolfenstein. شرکت یوبی‌سافت هم که دیده بود فرمول قسمت سوم بازی FarCry نظر مخاطبین را جلب کرده، تصمیم گرفت تا قسمت دیگری از این مجموعه را با تغییراتی نه به صورت انقلابی، ولی مفید و موثر عرضه کند. FarCry 4، اولین قسمت از این مجموعه بود که به کنسول‌های نسل هشتم هم وارد شد و در کنار گیم‌پلی پر زد و خورد و وسیعش، جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ای را به نمایش گذاشت. تیم تحریریه‌ی زومجی FarCry 4  را به عنوان برترین بازی تیراندازی اول شخص سال ۲۰۱۴ انتخاب کرده است.


برترین بازی سبک اکشن ماجراجویی سال ۲۰۱۴: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Shadow-of-Mordor

بازی Shadow of  Mordor حضوری غافل‌گیر کننده داشت و توانست هر نه تنها طرفداران سبک نقش آفرینی، بلکه اکشن‌بازها را هم راضی کرد.  با وجود اینکه حریفانی مانند Assassin's Creed Unity و همچنین عنوان انحصاری سونی، Infamous Second Son در بین نامزد‌ها حضور داشتند، اما تیم زومجی هم انتخابی مشابه با مخاطبان سایت داشتند و روایت جدید و متفاوت سرزمین‌های میانه، به عنوان برترین بازی سبک اکشن نقش آفرینی انتخاب شد. این بازی نو ظهور از دنیای شاهکار تالکین و سرزمین‌های میانه به نام Shadow of Mordor، به قدری خوش درخشید که کسی باورش نمی‌شد. تلفیق بسیار عالی المان‌های سبک‌های مختلف مانند Hack & Slash و اکشن ماجراجویی که در قلب آن‌، ویژگی‌های نقش آفرینی به وضوح مشاهده می‌شد، معجونی عجیب و خوش‌طعم برای گیمرها پدید آورد.


برترین بازی سبک نقش آفرینی سال ۲۰۱۴: Dragon Age: Inquisition

DA-inquestion

بازگشت موفق سری بازی‌های عصر اژدها، نه تنها خاطرات بد نسخه‌ی دوم را از ذهن شیفتگان این بازی از بین برد، بلکه با ارائه‌ی گیم‌پلی و وسعتی به مراتب بیشتر، آن هم در کنسول‌های نسل هشتم، تجربه‌ای کاملا جدید و منحصر به فردی را پدید آورد. Dragon Age: Inquisition در سبک خود تنها نبود و رقیبان سرسختی مانند Shadow of  Mordor و Dark Souls 2 را در مقابل خود دید، اما توانست از زیر سایه‌ی آن‌ها بیرون بیاید و به یکی از برترین بازی‌های سال تبدیل شود. تیم زومجی این بازی را به عنوان برترین اثر در سبک نقش آفرینی سال ۲۰۱۴ انتخاب کرده است.


برترین بازی‌ سبک مبارزه‌ای سال ۲۰۱۴: Super Smash Bros.Wii U

Super-Smash-Bros.-Wii-U یکی از انتخاب‌های قاطع تیم زومجی، بازی جدید شرکت نینتندو، Super Smash Bros برای کنسول Wii U بود. حضور قدرتمند نینتندو با این بازی مبارزه‌ای، جای هیچ شک و تردیدی باقی نگذاشت که نه تنها این بازی یکی از عناوین قدرتمند سبک مبارزه‌ای در سال ۲۰۱۴ بود، بلکه به راحتی در کنار برترین‌های سال گذشته قرار گرفت. نینتندو بار دیگر ثابت کرد که قدرت پردازشی و جلوه‌های بصری خیره‌کننده، ملاک تعیین کیفیت بازی نیست و می‌توان باز هم با ماجراهای ماریو، حضوری قوی و متفاوت داشت.


برترین بازی سبک مسابقه‌ای سال ۲۰۱۴: Forza Horizon 2

Forza-H-2

عملکرد بازی Forza Horizon 2 در سال جاری بسیار عالی بود و انتظارات اغلب هواداران سبک مسابقه‌ای را بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان برآورده کرد. این بازی با اینکه یک نسخه‌ی فرعی در سری Forza محسوب می‌شود، اما مایکروسافت سرمایه‌گذاری خوبی بر روی آن کرده تا بتواند از پتانسیل‌های این نام و در کنار آن، وارد کردن المان‌های جهان‌باز و مسابقات خیابانی، به رقابت با بزرگان این سبک بپردازد. تیم زومجی هم مانند طرفداران زومجی، این بازی را به عنوان برترین بازی سبک مسابقه‌ای انتخاب کرده است.


برترین بازی سبک ورزشی سال ۲۰۱۴: FIFA 15

fifa-15

شرکت EA با سری بازی‌های FIFA چند سالی است که بازار بازی‌های ورزشی را تصاحب کرده و فروش بسیار بالایی را با هر نسخه‌ی جدیدش در سراسر دنیا کسب می‌کند. نسخه‌ی سال ۲۰۱۴ این سری که با نام FIFA 15 عرضه شد، مانند سال‌های گذشته با استقبال شدید طرفداران مواجه شد و توانست جلو‌ه‌هایی نزدیک به واقعیت در ورزش فوتبال را به گیمرها انتقال کند. با اینکه بازی NBA 2K15 هم یکی از عناوین درخشان امسال در سبک ورزشی بود، ولی تیم زومجی هم مانند کاربران سایت، بازی FIFA 15 را به عنوان برترین بازی ورزشی سال ۲۰۱۴ انتخاب کرد.


برترین بازی آنلاین سال ۲۰۱۴: Titanfall

titanfall_image هرچند انتخاب مخاطبان زومجی در این بخش، بازی CoD: AW بود، ولی تیم زومجی عقیده دارد که بازی ساخته شده توسط استودیو ریسپاون به نام Titanfall، بهترین بازی آنلاین سال ۲۰۱۴ است. Titanfall توسط افرادی ساخته شده است که زمانی سری Call of Duty را به وجود آوردند و تا کاری کردند که با سری Modern Warfare، اکتیویژن به گنجی از طلا دست پیدا کند که هنوز هم، به عنوان پرسود‌ترین مجموعه‌ در تاریخ بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود. حال، Titanfall که اولین بازی ساخته شده توسط استودیو ریسپاون است، عملکردی بسیار خوب را در سال ۲۰۱۴ داشت و با ارائه‌ی گیم‌پلی سریع و شیوه‌ی متفاوت در داستان‌سرایی در قالب یک بازی آنلاین، اسم و رسم خوبی را برای خود به پا کرده است.


برترین بازی پلتفرم موبایل در سال ۲۰۱۴: Modern Combat 5

Modern-Combat-5 سری Modern Combat یکی از بهترین بازی‌های اول‌شخصی است که تا امروز برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده است. جدیدترین نسخه‌ی این بازی با نام Modern Combat 5: Blackout هم از این قاعده مستثنی نیست و تجربه‌ی بسیار خوبی را به طرفداران بازی‌های اکشن و اول‌شخص در گوشی‌های هوشمند تحویل می‌دهد. گرافیک این بازی به عنوان یک بازی موبایل بسیار بالا است و بازیکنان در آن می‌توانند هم به صورت تک‌نفره و هم چندنفره بازی کنند. در بخش چندنفره شما می‌توانید از میان کلاس‌های Assault ،Heavy،Recon و Sniper یکی را انتخاب کنید و به مبارزه با رقیبان خود بپردازید. داستان بخش تک‌نفره بازی در رابطه با سربازی با نام «فینیکس» و پیداکردن شخصیتی با نام «سَندِرز» است. هرماموریت را می‌توان در طول پنج دقیقه به پایان رساند و از این حیث ماموریت‌های داستانی Modern Combat 5: Blackout نسبت به نسخه‌های قبلی بسیار کوتاه‌تر است. انتخاب مخاطبین زومجی و تحریریه‌ی سایت یکسان بوده و تیم زومجی هم این بازی را به عنوان برترین بازی پلتفرم موبایل در سال ۲۰۱۴ انتخاب کرده است.

برترین بازی پلتفرم پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۴: The Last of Us

the-last-of-us--Remastered

شاید سال ۲۰۱۴ سونی از نظر عرضه‌ی عناوین انحصاری، مانند سابق پرقدرت ظاهر نشد، اما در این بین بازی‌هایی را شاهد بودیم که ارزش پلتفرم پلی‌استیشن 4 را به قدری بالا برد که حالا فروش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کند. بازی The Last of Us: Remastered ، بازسازی بازی انحصاری کنسول نسل هفتمی پلی استیشن 3 به همین نام است که برای پلی‌استیشن 4 بهینه‌سازی شد و توانست همان حس و حال و همان روایت زیبا و گرافیک چشم‌نواز را با کیفیت چند برابری پیاده‌سازی کند و تجربه‌ای بسیار خوب را نه تنها برای کسانی که به تازگی این بازی را شناختند، بلکه گیمرهای سابق این بازی را مجاب به ملاقاتی دوباره با جوئل و الی کرد. بار دیگر انتخاب تیم زومجی با مخاطبین یکسان بود و این بازی از نظر تیم زومجی به عنوان برترین عنوان پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد.


برترین بازی پلتفرم ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۴: Titanfall

TITANFAL-Online کنسول ایکس‌باکس وان شروعی ضعیف را در نسل هشتم داشت، ولی این دلیلی نیست که ثابت کند بازی‌های خوبی هم برای آن منتشر نشده است. Titanfall، بازی ساخته شده به دست بنیان‌گذاران سری CoD، از عناوین انحصاری ایکس‌باکس وان بود که درخشش خوبی را در این کنسول به همراه داشت. تیم زومجی Titanfall را به عنوان برترین بازی ایکس‌باکس وان سال ۲۰۱۴ انتخاب کرده است.


برترین بازی‌ پلتفرم رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۴: Call of Duty: Advanced Warfare

CoD-Advanced-Warfare

در بخش پلتفرم PC، تیم زومجی بازی تیراندازی اول شخص CoD: Advanced Warfare را بهترین تجربه‌ی خود با رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۴ دانسته‌اند و به عنوان برترین بازی این پلتفرم در سال گذشته انتخاب کرده‌اند. در ابتدای ارائه نسل هفتم کنسول‌ها، اکتیویژن با انتشار یک شوتر نظامی مدرن، انقلابی در این ژانر به وجود آورد. Call of Duty 4: Modern Warfare علاوه بر این‌که تاثیر زیادی بر صنعت گیم داشت، موفقیت‌ تجاری چشم‌گیری نیز به دست آورد. همین عامل سبب شد تا اکتیوژن همه ساله یک نسخه از این مجموعه‌ی محبوب را منتشر کند. عاملی که سبب شد سال به سال شاهد تجربه‌ای تکراری‌تر نسبت به سال قبل باشیم! با این وجود فروش هر بازی از این سری کاملا تضمین شده است. اما ناشر در تمام این سال‌ها تلاش بزرگی برای پیشرفت و بازگشت به روزهای اوج سری انجام نداده است. کمبود ایده‌ها سبب شد سربازان زیر آب یا در فضا به هم شلیک کنند، تا بلکه تنوعی ایجاد شود! خوشبختانه امسال استودیوی Sledgehammer Games که اعضای اصلی آن عنوان تحسین شده‌ی Dead Space را خلق کرده‌ بودند، ساخت بازی را بر عهده داشت و توانست با ایجاد تغییرات مناسب، جانی تازه به سری Call of Duty ببخشد و تا حدود زیادی طرفداران را راضی کند. استودیویی که حدود سه سال برای ساخت بازی وقت گذاشته تا بتواند با حوصله و وقت کافی روی ایده‌های خود کار کند. شما می‌توانید بررسی این بازی را به قلم حامد افرومند در زومجی مطالعه کنید.


برترین بازی بازسازی شده سال ۲۰۱۴: Grand Theft Auto V

GTA-V

چه بازسازی بزرگ‌تر از GTA V می‌تواند باشد؟ ویژگی که شرکت راکستار (Rockstar) برای عرضه نسخه نسل بعدی بازی خود در نظر گرفت، تنها افزایش کیفیت گرافیک نیست؛ بلکه راکستار بهترین، خلاقانه‌ترین و جالب‌ترین ویژگی ممکن را به بازسازی بازی خود روی نسل بعد اعمال کرد: حالت اول شخص به بازی GTA V! شاید هنگامی که خبر عرضه یک بازسازی از روی GTA V تایید شد، بسیاری از افراد تنها انتظار بالا رفتن رزولوشن را داشتند؛ اما راکستار با اعلام خبر اضافه شدن حالت اول شخص به بازی، بار دیگر ثابت کرد هنوز هم یکی از بهترین شرکت‌هایی است که می‌تواند مخاطب را با بازی‌های خود، هیجان زده کند. نسخه نسل هفتمی بازی در زمان خود از گرافیک رضایت بخشی برخوردار بود. اما نسخه‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ جلوه بهتری از دنیای ساخته شده به دست هنرمندان راکستار را نشان داد. با بهره‌گیری از رزولوشن 1080p، می‌توان نگاه بهتری به جزئیات درون بازی داشت. در کنار آن، با نرخ ۳۰ فریم مواجه می‌شویم که عملکرد خوبی را کنار رزولوشن بالا به نمایش می‌گذارد. در کنار پیشرفت‌های بصری، حالت اول شخص بازی بسیار لذت بخش است. راکستار تمام تلاش خود را کرده تا بازیکنان بهترین تجربه از این حالت را در روند گیم‌پلی داشته باشند و باید گفت کاملا در این امر موفق بوده است. درحالت اجرای بازی با نمای اول شخص، با حرکاتی کاملا روان و مناسب مواجه می‌شوید که گیم پلی را برای شما لذت‌ بخش‌تر می‌کند. البته در کنار وجود گزینه تغییرحالت اول شخص و سوم شخص، می‌توان زمان‌های مشخصی را برای عوض شدن نمای بازی میان این دو مشخص کرد؛ برای مثال زمان‌هایی که کاور می‌گیرید یا هنگامی که قصد رانندگی با ماشین را دارید، حالت اولش شخص می‌تواند به صورت خودکار فعال شود. این بخش به بازی جلوه‌ای تازه بخشیده است؛ زیرا انجام تمامی کارهایی که پیش از این آن‌ها را با حالتی سوم شخص تجربه کرده‌اید، اکنون می‌تواند در حالتی دیگر برایتان روایت شود. این بازی از سوی تیم زومجی به عنوان برترین بازی بازسازی شده سال ۲۰۱۴ انتخاب شده است.


برترین شرکت بازی‌ساز سال ۲۰۱۴: Telltale

telltale-games

به جرات می‌توان گفت شرکت تل‌تیل یکی از توسعه‌دهندگان خلاق و برتر در صنعت بازی‌سازی است که با ارائه‌ی محصولاتی خاص که روایت‌هایی پرپیمانه دارند، خود را به عنوان یک شرکت صاحب سبک معرفی کرده است. سال ۲۰۱۴ برای این شرکت سال خوبی بود و بازی‌های متنوعی مانند فصل دوم Walking Dead، بازی Wolf among us و Tales from the Borderlands، تکانی اساسی به این بازار داد. البته نباید حضور درخشان بازی Game of Throne را فراموش کرد که به خاطر رابطه‌ی نزدیک با سریالی به همین نام، از شهرت و آوازه‌ای بالا برخوردار شد. تیم زومجی این شرکت تل‌تیل را به عنوان برترین شرکت بازی‌ساز سال ۲۰۱۴ انتخاب کرده است.


مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۱۵: Uncharted 4: A Thief's End

Uncharted-4

مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۱۵ برای تیم زومجی، Uncharted 4: A Thief's End، بازی انحصاری کنسول پلی‌استیشن 4  است. Uncharted 4 نه تنها به پشتوانه‌ی سابقه‌ی ارزشمند خود، بلکه با نمایش‌های خیره‌کننده‌ای که در E3 2014 و رویداد PlayStation Experience داشت، توانست به سرعت به شهرت و آوازه‌ای باورنکردنی دست پیدا کند. جلوه‌های بصری خیره کننده که ناتی داگ، استودیوی سازنده‌ی این بازی بیش از هر ویژگی دیگر بر روی آن مانور می‌دهد، قرار است قدرت واقعی کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 را به نمایش بگذارد. باید منتظر ماند و دید استودیو ناتی داگ و شرکت سونی چگونه می‌خواهند جلوه‌ای واقعی از نسل جدید را به ما نشان دهند.


برترین بازی در بخش موسیقی در سال ۲۰۱۴: Child of Light

child-of-light Child of Light جلوه‌ای از هنر و ظرافت بازی‌سازی است. این اثر ساخت شرکت یوبی‌سافت، با طراحی‌های زیبا و چشم‌نواز، رنگ‌بندی‌های دل‌پذیر و اتمسفری گیرا، روایتی جالب در مورد دختر بچه‌ای به نام آورورا است که سعی دارد به خانه و کاشانه‌ی خود بازگردد، اما در این میان باید از موانع خطرناک و معماهای عجیب‌ عبور کند. موسیقی این بازی که توسط بتریس مارتین ساخته شده، به نظر ما بهترین‌ سال ۲۰۱۴ است. مارتین که اصلیتی فرانسوی دارد، از آهنگسازان و خوانندگان برجسته‌ی این کشور است که تا کنون در ده‌ها جشنواره‌ی مختلف شرکت داشته و جوایزی مانند برترین آهنگساز سال و خواننده‌ی سال را در مراسم مختلف از آن خود کرده است. Child of Light را می‌توان تجربه‌ای متفاوت اما نزدیک به روحیات این آهنگساز ۲۵ ساله دانست که به خوبی در قالب هنری بازی نشسته و معجونی شگفت انگیز را به گیمرها اهدا کرده است. Child of Light بدون شک انتخاب مسلم تیم زومجی در بخش موسیقی است.


بهترین بازیگر و صداپیشه در سال ۲۰۱۴: کوین اسپیسی در بازی Call of Duty: Advanced Warfare

Kevin-Spacey-as-Jonathan-Irons حضور کوین اسپیسی، بازیگر مطرح هالیوود در جدیدترین قسمت از سری بازی‌های Call of Duty که به عنوان پرفروش‌ترین سری بازی‌های تاریخ از آن یاد می‌شود، اتفاق بزرگی بود که باعث شهرت هر چه بیشتر Advanced Warfare شد. نقش محوری کوین اسپیسی در کنار هنرنمایی منحصر به فردش، لحظات خوبی را در بخش داستانی بازی رقم زد که باعث شد وی در لیست برترین بازیگران و صداپیشگان سال ۲۰۱۴ قرار بگیرد. با وجود نامزدهای بزرگ و با سابقه‌ای در این بخش مانند تروی بیکر در بازی Shadow of Mordor، کوین اسپیسی از هنر هالییودی خود نهایت استفاده را برده بود و تیم زومجی هم وی را به عنوان برترین بازیگر سال ۲۰۱۴ میلادی انتخاب کرده است.


برترین بازی در بخش روایت داستان سال ۲۰۱۴: Valiant Hearts

The-Valinat-Hearts Valiant Hearts قرار نیست شما را به عالم کارتون‌های شاد و مفرح ببرد، پس گول ظاهر بازی را نخورید. شجاع دلان، شما را در دل جنگ جهانی اول می‌برد، جایی که روایتی تلخ از نبرد‌های خونین را بازگو می‌کند. داستانی که بر اساس نامه‌ها و دست نوشته‌های باقی مانده از این رویداد به نگارش درآمده و شمایی که در نقش چهار کاراکتر به این دنیای تاریک وارد می‌شوید تا تجربه‌ای کاملا متفاوت را حس کنید. بازی کاملا داستان محور است و گیم پلی ۱۰ الی ۱۵ ساعتی که در انتظار شما است، این قالب داستانی را به کامل‌ترین و بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی می‌کند. تیم زومجی این بازی را به عنوان برترین بازی در بخش روایت داستانی سال ۲۰۱۴ انتخاب کرده است.


برترین بازی مستقل سال ۲۰۱۴:  The Vanishing of Ethan Carter

The-Vanishing-of-Ethan-Carter اگر به داستان‌های مرموز و حل کردن معماهای مرموزتر علاقه‌مند هستید، The Vanishing of Ethan Carter بهترین انتخاب برای شما است و از سوی تیم زومجی هم به عنوان برترین بازی مستقل سال ۲۰۱۴ انتخاب شده است. این بازی در سبک ماجراجویی دنبال می‌شود. داستان بازی با ارسال نامه‌ای از سوی یک طرفدار، به کارآگاهی با نام پاول پراسپرو (Paul Prospero) آغاز می‌شود؛ کاراگاهی که قابلیت‌های بسیار نادر و عجیبی دارد. این نامه از سوی پسری جوان با نام ایتن کارتر (Ethan Carter) به دست او می‌رسید؛ فردی که از موضوعات ماوراءطبیعی مطلع است. این نامه ارسال شده از سوی ایتن، پاول را به سمت محلی زندگی او و خانواده‌اش به نام Red Creek Valley می‌کشاند. اما در کنار محتوای نامه که باعث رفتن پراسپرو به آن منطقه می‌شود، اکنون گم شدن ایتن هم در میان است. پراسپرو باید با جستجو در Red Creek Valley، به دنبال سرنخ‌هایی از ایتن باشد و معماهایی که بر سر راه خود می‌بیند را حل کند. در طول بازی، پراسپرو با جسد یکی از اعضای خانواده ایتن و یک داستان نوشته شده به دست او مواجه می‌شود و هرکدام از این دو، معماهای تازه‌ای را بر سر راه این کاراگاه قرار می‌دهند. The Vanishing of Ethan Carter توانست نقدهای بسیار مثبتی را برای طراحی بصری، پازل‌های لذت بخش و داستان مهیج خود دریافت کند. همچنین فروش این بازی در ماه اول عرضه، چیزی در حدود ۶۰ هزار نسخه بود.


برترین بازی سال ۲۰۱۴: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Middle-earth-Shadow-of-Mordor در آخرین و مهم‌ترین بخش برترین‌های سال ۲۰۱۴، بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor به عنوان برترین بازی سال گذشته از سوی تیم زومجی انتخاب شد. رقابت در این بخش شدید بود و ما ۱۰ نامزد را در نظر گرفته بودیم که در رای‌گیری بین تیم زومجی، سایه‌ی موردور بیشترین میزان رای را کسب کرد. عناوینی مانند Dragon Age، World of Warcraft و Super Mario هم حضور داشتند. نظر شما در مورد انتخاب‌های تیم زومجی چیست؟ آیا از شیوه‌ی انتخاب و بخش‌بندی‌ها راضی بودید؟ پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. تهیه شده در زومجی

اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده