نویسنده: زومجی زومجی
// چهار شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۰

کودو سونودا در حال کار روی پروژه‌ای شگفت‌انگیز برای ایکس‌باکس وان است

یکی از افراد در تیم ایکس‌باکس، درحال کار روی پروژه‌ای است که آن را با عنوان «شگفت‌انگیز» می‌شناسیم. با ادامه جزئیات همراه زومجی باشید.
پیش از این فیل اسپنسر  اعلام کرده بود کودو سونودا (Kudo Tsunoda) - یکی از کارگردانان اصلی بازی‌های کینکت، مدتی از اخبار و دید رسانه‌ها دور خواهد ماند. روز گذشته آرون گرینبرگ -  رئیس بخش بازریابی بازی‌های ایکس‌باکس در حساب توئیتر خود گفت:  کودو درحال کار برروی پروژه‌ای «شگفت‌انگیز» است. tw
اما اینجا است که ماجرا جالب می‌شود: چند روز گذشته شاهد انتشار یک آگهی استخدام با عنوان «OSG.KUDOT» از سوی  مایکروسافت بودیم. اگر به قسمت KUDOT نگاهی بیاندازیم، واضح است که این بخش به کودو سنودا  اشاره می‌کند. از سویی دیگر قسمت OSG، به گروه سیستم‌عامل (Operating Systems Group) اشاره دارد. پس مشخصا تیم سنودا در گروه سیستم عامل قرار گرفته است.
گروه سیستم عامل، یک تیم اصلی و مرکزی در بخش تحقیقات مایکروسافت است و اینگونه شرح داده می‌شود:
«گروه سیستم عامل» بخشی از حوزه تحقیقاتی سیستم‌ها و شبکه است. مهم‌ترین عملکرد یک سیستم عامل، ایجاد زمینه مناسب برای درست کردن یا اجرای برنامه است. گروه ما از تحقیقات اساسی و کاربردی، برای ایجاد این زمینه مناسب استفاده می‌کند. برای اینکه کار ما مرتبط با تحقیقات باشد و به درستی اجرا شود، ما نمونه‌های اولیه‌ از سیستم‌های خود را می‌سازیم تا ایده‌های خود را ارزیابی کرده و عملکرد آن‌ها را در سیستم‌های کاربردی آزمایش کنیم.
آگهی‌های استخدام منتشر شده به تنهایی دارای محتویات هیجان انگیزی است. هردو آگهی برای مدیریت اصلی برنامه و Senor Producer، استفاده از «تکنولوژی‌های جدید» و «پیش‌برنده در صنعت سرگرمی» را ذکر کرده‌اند. اما مهم‌تر از همه، در این آگهی‌ها به این موضوع اشاره می‌شود که داوطلبان این مشاغل، در تولید یک «محصول» نقش خواهند داشت. این مطلب مشخص می‌کند تیم سنودا تنها روی یک تئوری انتزاعی کار نمی‌کند؛ بلکه آن‌ها درحال تولید محصولی هستند که «قابل لمس» است.
یک آگهی استخدام دیگر برای مهندس نرم‌افزار هم به همین اندازه جالب است. در این آگهی به «تحقیقات، بررسی، تولید سرویس‌های جدید و فرصت استفاده از سیستم ابری» اشاره می‌شود. با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد سیستم ابری، به خصوص «محاسبات کامپیوتری ابری» شرکت مایکروسافت در این پروژه وجود دارد، برنامه‌ «قدرت ابری»، که می‌تواند عناصری مثل هوش مصنوعی، فیزیک و دیگر دستورات را پردازش کند. پردازش اینگونه دستورها به صورت عادی توسط CPU و GPU سیستم انجام می‌شود. همچنین در این آگهی «نیازمندی به شور و اشتیاق» برای بازی‌ها دیده می‌شود، پس این پروژه مستقیما با بازی ارتباط دارد.
دیدن پروژه‌ای که سنودا درحال کار روی آن است می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. خارج ماندن وی از دید مردم و کار کردن او بدون هیاهو برای مدت بسیار زیاد، خبر از پروژه‌ای جالب می‌دهد و از طرفی صبر هواداران ایکس‌باکس را برای دیدن نتیجه آن، کمتر می‌کند. آیا این پروژه در رویداد ویندوز ۱۰ در ۲۱ ژانویه سال جاری رونمایی خواهد شد، یا باید تا نمایشگاه E3 صبر کرد؟ هنوز مشخص نیست. اما موضوع این است که اخباری بزرگ در مورد ایکس‌باکس در راه است.
منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده