نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰

پلی‌استیشن 4 با ۷ میلیون دستگاه فروش بیشتر بالاتر از ایکس‌باکس وان قرار دارد

سایت Vgcharts که در زمینه ارائه گزارش‌های فروش و آنالیز بازار در حیطه بازی‌های ویدیویی فعالیت می‌کند، فروش کلی هر سه کنسول نسل هشتم را از ابتدای عرضه اعلام کرده است. گزارشی که نشان از برتری چشمگیر پلی‌استیشن 4 بر حریفان خود دارد.

در این گزارش که بر اساس دو نمودار فروش کلی این کنسول‌ها از زمان عرضه تا دسامبر ۲۰۱۴ و فروش ماهانه این کنسول‌ها تا ماه دسامبر ۲۰۱۴ تهیه شده است نشان از برتری چشمگیر کنسول نسل هشتمی سونی دارد.

ps4vs xbox one vs wii u sales report

این نمودار که مربوط به فروش کلی این کنسول‌ها از نوامبر ۲۰۱۳ تا دسامبر ۲۰۱۴ در تمامی نقاط جهان است، نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که آمارهای فروش ماه‌های منتهای به کریسمس و جمعه سیاه همه مربوط به کشور آمریکا بوده‌اند. همانطور که در نمودار هم مشخص است پلی‌استیتشن 4 توانسته با شیبی مناسب برتری خود در زمینه فروش را حفظ کند. همچنین کاهش قیمت ایکس‌باکس وان هم به افزایش فروش این کنسول کمک شایانی کرده است. پلی‌استیتشن 4 با عبور از عدد ۱۸ میلیون، ایکس‌باکس وان با عبور از عدد ۱۰ میلیون و نینتندو WiiU هم با عبور از ۸ میلیون توانسته‌اند فروشی معادل اعداد زیر داشته باشند:

  • پلی‌استیشن 4 با فروشی معادل ۱۸.۵ میلیون دستگاه
  • ایکس‌باکس وان با فروشی معادل ۱۰.۹۹ میلیون دستگاه
  • نینتندو WiiU با فروشی معادل ۸.۹۵ میلیون دستگاه

ps4vs xbox one vs wii u sales report

اما نمودار بعدی مقایسه فروش ماهانه این کنسول‌ها از نوامبر ۲۰۱۳ تا دسامبر ۲۰۱۴ در سرتاسر جهان است. همانطور که مشاهده می‌کنید، سونی توانسته است تا ۱۴ ماه متوالی صدرنشین فروش کنسول‌های نسل هشتم باشد. ایکس‌باکس وان هم توانست تا ماه دسامبر، ۶ ماه متوالی بیشتر از کنسول نسل هشتمی نینتندو بفروشد.

اما فروش ماه آخر سال ۲۰۱۴ نشان از برتری پلی‌استیتشن 4 در تمام کشورهای دنیا دارد. اگر آمار فروش ماه دسامبر امسال را با سال ۲۰۱۳ مقایسه کنیم هر ۳ کنسول با رشد فروش مواجه بوده اند. این رشد برای پلی‌استیتشن 4 معادل ۹۰۷,۸۱۰ دستگاه و  ایکس‌باکس ‌وان ۷۶۹,۵۸۴ و نینتندو WiiU هم ۵.۷۶۳ دستگاه بوده است. فروش ماه دسامبر ۲۰۱۴ کنسول‌های نسل هشتم به شرح زیر است:

  • پلی‌استیتشن 4: ۳,۲۰۴,۴۰۲ دستگاه
  • ایکس‌باکس وان : ۲,۲۸۴,۲۹۸ دستگاه
  • نینتندو Wii U هم ۱,۱۴۸,۲۱۰ دستگاه

منبع: Vgchartz