نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۰

احتمال حضور صداپیشه‌ی سالید اسنیک در Metal Gear Solid 5

صداپیشه‌ی سابق بیگ باس به سوال یکی از طرفداران بازی که از احتمال حضور سالید اسنیک در  Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain پرسیده بود جواب بسیار پیچیده‌ای داد که باعث شده گمانه‌زنی‌ها در این مورد بالا بگیرد. با زومجی همراه باشید.
دیوید هِیتر در پاسخ به آن سوال در حساب توییتر خود نوشت: david hayter tweet اگر دو فعل منفی او را تبدیل به یک فعل مثبت کنیم، او به سادگی گفته است که اجازه ندارد راجع به این موضوع به کسی چیزی بگوید. قبلاً شایعاتی مبنی بر بازگشت او به بازی وجود داشت، از جمله پیدا شدن فایل‌های صوتی در نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Metal Gear Solid V: Ground Zeroes که صدایی شبیه به صدای او در آن‌ها به گوش می‌رسید و همچنین صحبت‌های کوئنتین فلین، صداپیشه‌ی شخصیت رِیدن و دوست و همکار او که گفته بود دیوید هنوز هم سالید اسنیک است و کیفِر ساترلند تنها برای نقش بیگ باس انتخاب شده است. هِیتر در گذشته بارها اعلام کرده بود که به هیچ صورتی در این بازی نقشی ندارد. اما نظریه‌ای در بین طرفداران شکل گرفته که اظهار دارد وقایع Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain احتمالاً به طریقی به داستان نسخه‌ی اول بازی که در سال ۱۹۸۷ منتشر شد، ارتباط دارد. از طرفی هیدئو کوجیما صریحاً اعلام کرده سالید اسنیک در Metal Gear Solid 5 باز خواهد گشت. گرچه آن صحبت‌ها زمانی انجام شد که بازی هنوز به شکل رسمی معرفی نشده بود. سال گذشته هنگامی که مدت زیادی به انتشار Ground Zeroes نمانده بود، کوجیما درباره‌ی این مسئله که آیا The Phantom Pain خلاء داستانی میان سالید اسنیک و بیگ باس را پر می‌کند یا خیر، پاسخ داد:
لطفاً مستقیم در چشمان من نگاه نکنید چون من واقعاً می‌خواهم پاسخ را به شما بگویم ولی نباید این کار را انجام دهم. چیزی که باید بگویم این است که برای بازی‌ها، راه‌های خاصی وجود دارد که اجزای مختلف داستان را کنار هم بچینند.
در طول نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۳ از او در مورد بهترین جایگزین برای صداپیشگی سالید اسنیک سؤال شد که کوجیما چنین پاسخ داد:
خب او یک کودک است... نمی‌دانم شخص خاصی را مد نظر دارم یا نه، اما اجازه دهید کمی فکر کنم! ولی در حال حاظر حتی مطمئن نیستم که سالید اسنیک در بازی حضور حضور خواهد داشت یا خیر. اگر چیزی در این مورد بگویم، داستان بازی را لو داده‌ام و این اتفاق اصلاً خوشایند طرفداران نخواهد بود. پس اجاز دهید فعلاً از این سؤال بگذریم.
حرف‌های کوجیما می‌تواند نشان دهد که هِیتر  با آن توییت عجیبش تنها با طرفداران این بازی شوخی کرده است. تورا شیرو، از مسئولین کونامی در مورد تاریخ انتشار Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain گفته:
باور کنید من هم به اندازه‌‌ی طرفداران بازی مشتاق هستم که تاریخ عرضه‌ی بازی را اعلام کنم تا بتوانیم در مورد جنبه‌های هیجان‌انگیزتر آن بحث کنیم. به نظر می‌رسد در چند ماه گذشته ما فقط در حال صحبت راجع به آن تاریخ انتشار هستیم.
او همچنین تأیید کرد بازی قطعاً امسال عرضه خواهد شد و انتشار آن به ۲۰۱۶ کشیده نمی‌شود. هیدئو کوجیما در نمایشگاه بازی تایپه که روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) برگزار می‌شود اطلاعات جدیدی از بازی را به اشتراک می‌گذارد و می‌توانیم امیدوار باشیم که او بالاخره تاریخ انتشار را اعلام کند. منبع: Gaming Bolt


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده