// چهار شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۸

پوشش خبری زومجی از رویداد‌های گیم کنفرانس ویندوز ۱۰ مایکروسافت ساعت ۲۰:۰۰ امشب

شاید امشب برای هواداران شرکت مایکروسافت، به خصوص کسانی که به دنبال اخبار گیمینگ این شرکت هستند، اهمیت خاصی داشته باشد. مایکروسافت ساعت ۲۰:۰۰ امشب به وقت تهران، کنفرانسی با محوریت ویندوز ۱۰ برگزار می‌کند که نه فقط به قابلیت‌های معمول این سیستم‌عامل می‌پردازد، بلکه قرار است فیل‌اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس بخشی از این رویداد را به دست بگیرد و از چیزهای هیجان‌انگیزی صحبت کند.
امیدهای زیادی به ویندوز ۱۰ است و خیلی‌ها اعتقاد دارند که این سیستم‌عامل می‌تواند یکی از بهترین محصولات مایکروسافت شود، اما چیزی که خیلی امیدوارکننده است، خبرهایی مبنی بر بازگشت مایکروسافت به مسیری است که قبلا در آن فرمانروایی می‌کرد.بله، بازی‌های رایانه‌های شخصی، جایی بود که سال‌ها پیش مایکروسافت قدرت مانور بسیاری در آن داشت اما رفته رفته به خاطر تمرکز بر روی کنسول ایکس‌باکس، به حاشیه رانده شد. حالا ردموندی‌ها پی به پتانسیل بالای این بازار پرجمعیت برده‌اند و سخت به تکاپو افتاده‌اند تا از ابزار بزرگی که در دست دارند، ویندوز ۱۰، به عنوان راهی برای بازگشت به قلمرو بازی‌های PC بهترین استفاده را کنند. فیل اسپنسر به تازگی با صحبت‌های امیدوارکننده‌ی خود در مورد بازی‌های رایانه‌های شخصی و برنامه‌های مایکروسافت برای گسترش این بازی‌ها در ویندوز ۱۰، توانسته هواداران زیادی را به خود جذب کند، بنابراین گیمرها منتظر مراسم امشب ردموندی‌ها هستند تا ببیند این سیستم عامل برای آنها چه ارمغانی دارد. اسپنسر اعلام کرده بود که در این مراسم بهترین کارهایی که در این زمینه انجام شده را در بخش مرتبط با گیمینگ ارائه خواهد کرد. فیل اسپنسر اعتقاد دارد ویندوز ۱۰ بهترین سیستم‌عامل مایکروسافت برای گیم‌های PC است و اینطور گفته بود:
ما همچنان به تجربه‌ی بازی در کنسول‌ها متعهد هستیم و در این راه پایدار می‌مانیم، اما می‌دانیم که ما هواداران و گیمرهایی در پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و موبایل داریم. این مسئله‌ی مهمی است که مارا مجاب به ساخت و توسعه‌ی برخی ویژگی‌ها می‌کند. ما از تجربه‌ی خود در کنسول‌ها استفاده می‌کنیم و کمک خواهیم کرد که ویندوز ۱۰ تبدیل به بهترین سیستم‌عامل برای گیمرهای PC شود.
Phill Spencer (فیل اسپنسر چهره‌ی سرشناس صنعت بازی‌های ویدیویی، فیل اسپنسر
در سویی دیگر، اریک نویستاتر رئیس بخش عملیاتی سرویس ایکس‌باکس لایو هم چند روز پیش خیلی برای مراسم امشب مایکروسافت هیجان زده بود و خبر از رونمایی از چیزی شگفت‌انگیز را داده بود:
من در مورد موضوعات مورد صحبت آن‌ها در روز مراسم کمی اطلاع دارم، و باید بگویم بسیار هیجان انگیز است!
اگر به صحبت‌های فیل اسپنسر و اریک نویستاتر اعتماد کنیم، مطمئنا امشب با اتفاقات بزرگی در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی روبه رو خواهیم شد که کاملا می‌تواند به نفع گیمرهای رایانه‌های شخصی ویندوزی باشد. شاید تعاملی بیشتر بین کنسول‌های ایکس‌باکس و پلتفرم ویندوز صورت بگیرد. البته قبلا تصاویری از اپلیکیشن ایکس‌باکس برای ویندوز منتشر شده بود که می‌تواند واقعی باشند. فیل اسپنسر از زمانی که زمام بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت را در دست گرفت، توانست کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس وان را از منجلاب سقوط تا حد زیادی نجات دهد و تصمیمات بسیار عاقلانه‌ی وی در کنار فن بیان بی‌نظیرش در کنفرانس‌ها و رویدادهای مرتبط، طرفداران زیادی را حتی در بین هواداران پلتفرم‌های دیگر جذب کرد. حال اسپنسر پای خود را فراتر گذاشته و قصد دارد امیدی در دل گیمرهای پلتفرم رایانه‌های شخصی روشن کند. وی در صحبت‌های اخیر خود گفته بود:
ما قبلا در مورد بازی‌های رایانه‌ای خیلی مصمم بودیم. ما وقتی ایکس‌باکس را عرضه کردیم دچار چند دستگی شدیم. من واقعا به شما درباره‌ی حمایت از دو کنسول خانگی ایکس‌باکس و البته پلتفرم PC با توان هرچه بیشتر متعهدم، می دانم مشتریان و دوستانم گیمرهای بزرگی در کنسول های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی هستند و به همین منظور، من اطمینان می‌دهم که ما قادر به ارائه‌ی بهترین تجربه در تمام پلتفرم‌ها خواهیم بود.
شما چه انتظاراتی از مایکروسافت در قبال بازی‌های رایانه‌های شخصی دارید؟ فکر می‌کنید امشب شاهد چه چیزهای هیجان‌انگیزی باشیم و آیا این و سخنان بلندپروازانه‌ی سران بخش سرگرمی‌های مایکروسافت، نهایتا به مقصدی خوشحال‌کننده می‌رسد؟ امشب این قضیه روشن خواهد شد. شما می‌توانید پوشش زنده‌ی کنفرانس مایکروسافت را از وب‌سایت زومیت مشاهده کنید و پوشش خبری این رویداد مهم را در سایت زومجی به صورت تخصصی گیم دنبال کنید. با ما همراه باشید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده