// دوشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۵

بازی ایرانی هزار سنگر با موتور گرافیکی آنریل ۴ در دست ساخت است

بازی ایرانی هزار سنگر که توسط شرکت بازی‌سازان جوان و تعدادی از افراد نام‌آشنای صنعت بازی‌سازی ایران در دست تولید است، از موتور گرافیکی آنریل 4 بهره می‌برد و برای عرضه در زمستان سال ۱۳۹۴ برنامه‌ریزی شده است. در ادامه‌ با جزئیات خبر و اطلاعاتی از بازی همراه ما باشید.
داستان بازی هزار سنگر روایتی از مقاومت مردم شهر آمل در مقابل گروهک منافقین (سربداران) است. داستانی که شاید برای خیلی‌ها نا آشنا باشد، اما سازندگان بازی با به کارگیری این ایده، سعی در روایت داستانی حماسی را دارند. 1001 داستان کلی بازی به اتفاقات قبل از حماسه، روز حماسه و پایان دادگاه نهایی عوامل گروهک است که توسط سید مصطفی بزرگی و وحید نوروزی به تحریر در آمده است. کسرا کریمی طار که پیش‌تر در بازی شبگرد یکی از نویسندگان آن بود، وظیفه‌ی بازنویسی داستان هزار سنگر را برعهده گرفته که حاصل کار، بازی‌نامه هزار سنگر: نبرد آمل شد. همچنین حمزه آزاد مدیریت پروژه را بر عهده گرفته است. هزار سنگر در سبک تیراندازی اول شخص است و در قالب پنج مرحله‌ی متنوع جنگلی، روستایی و فضای شهری آمل دنبال می‌شود. با این اوصاف باید منتظر دیدن فضاهای جالب از شمال کشور در این بازی باشیم. محوریت بازی بر دو شخصیت مثبت و دو شخصیت منفی است که فرماندهی دو جناح را برعهده دارند. علی و ایمان در کنار هم با کمک نیروهای بسیجی به مبارزه با گروهک سربداران می‌روند که تحت فرماندهی کاک اسماعیل و کاک محمد هستند. گروهک سربداران با سردادن ندای آزادی و شعارهای این‌چنینی، سعی در فریب مردم روستا دارند. شرکت بازی‌سازان جوان در ادامه‌ی توضیحات خود راجع به این پروژه، از بودجه‌ی بازی و نحوه‌ی جمع‌آوری آن گفتند:
از زمستان ۹۲ به دنبال حمایت و مشارکت نهادهای مختلف در جهت ساخت این بازی بودیم که متاسفانه هر چه زدیم به در بسته خورد. تا اینکه سازمان فضای مجازی از وجود چنین طرحی با خبر شد و پیشنهاد مشارکت در ساخت این پروژه را اعلام نمود. رایزنی‌ها از اسفند ۹۲ آغاز شد و سرانجام در تابستان ۹۳ چیزی حدود ۶ ماه بعد، قرارداد مشارکت ۴۰ درصدی در این پروژه بسته شد به صورتی که سراج با توجه به درصد مشارکت خود در تولید، به همان میزان از فروش بازی سهم خواهد داشت. برآورد کلی پروژه ۱۹۰ میلیون تومان بوده است که از این بین سراج ۷۶ میلیون تومان طی پنج قسط در بازه‌های زمانی مشخص تا پایان پروژه بودجه را تزریق می کند، اما امان از این قراردادهای دولتی چرا که حق بیمه و مالیات و حسن انجام کار را که از هر قسط کم کنید می بینید ۱۳ درصد از آن کم شده است! که ۱۰ درصد آن در پایان پروژه با ارائه مستندات برگشت پذیر است.
به هر صورت، استودیو سازنده‌ی بازی با مشکلات و موانعی روبه رو شدند اما در نهایت به ادامه‌ی پروسه‌ی ساخت ادامه داده‌اند تا بتوانند هر چه سریع‌تر این بازی را به مرحله‌ی انتشار برسانند.در بازی هزار سنگر: نبرد آمل افراد با سابقه‌ای مانند مژگان میرزایی برای طراحی کانسپت‌ها به چشم می‌خورد و امیر هوشنگ امام جمعه نیز که قبلا در بازی‌هایی مانند کارگاه علوی حضور داشت، به عنوان مدیر هنری در این بازی مشارکت دارد. شرکت بازی‌سازان جوان در ساخت بازی هزار سنگر: نبرد آمل از موتور گرافیکی آنریل 4 بهره گرفته‌اند تا بتوانند از لحاظ بصری، همگام با استانداردهای جهانی باشند. باید دید آیا این بازی و شرکت سازنده‌ی آن می‌توانند از پتانسیل‌های واقعی این موتور گرافیکی استفاده کنند و آیا به غیر از بخش گرافیکی، در روند و گیم‌پلی بازی می‌توانند قابل قبول ظاهر شوند یا خیر. کار ساخت بازی هزار سنگر: نبرد آمل قرار است در بهمن سال ۱۳۹۴ به پایان برسد و برای پلتفرم رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه شود. همچنین سازندگان وعده‌‌ی بخش چند نفره‌ی آنلاین هم در این بازی داده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین اخبار راجع به این بازی و همچنین بازی‌های ایرانی دیگر، حتما با زومجی همراه باشید. منبع: زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده