نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۰

پلی‌استیشن 4 بیستمین سالگرد پلی‌استیشن به قیمت ۱۳۰هزار دلار فروخته شد

پلی‌استیشن 4 های مخصوص سالگرد ۲۰ سلگی پلی‌استیشن را به خاطر دارید؟ یک فرد ژاپنی درمزایده‌ای که در سایت یاهو برگزار شده یک مدل از این دستگاه را با قیمت ۱۵میلیون و ۱۳۵هزار ین معادل ۱۲۹ هزار دلار خریداری کرده است. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
به گزارش سایت وال‌استریت ژورنال یک دستگاه کنسول پلی‌استیشن 4 نسخه مخصوص سالگرد ۲۰ سالگی برند پلی‌استیشن توسط یک فرد ژاپنی به قیمت ۱۳۰ هزار دلار خریداری شد. سونی این مزایده را هفته پیش در بخش مزایده‌های وب‌سایت یاهو آغاز کرد. یکی از نکات جالب توجه این کنسول شماره سریال  «۰۰۰۰۱»آن بود. بر اساس صفحه رسمی مزایدات سایت یاهو، قیمت پایه این مزایده از یک ین شروع شد و تا لحظه فروش ۱۵۸۵ پیشنهاد داشت. یک فرد مسئول در شرکت سونی به وال‌استریت ژورنال گفت:
ما از تمامی شرکت کنندگان در این مزایده تشکر می‌کنیم و از رقمی که این مزایده به آن رسید بسیار شگفت‌زده هستیم. این رقم بالاتر از مبلغی بود که ما احتمال آن را داده بودیم.
پول حاصل از این مزایده به نجات کودکان در ژاپن اختصاص خواهد یافت. این نسخه مخصوص برای ۲۰ سالگی برند پلی‌استیشن و شبیه به اولین کنسول پلی‌استیشن طراحی شده و فقط ۱۲ هزار و ۳۰۰ عدد از این کنسول تولید شده است. سونی برای فروش این نسخه مخصوص از راه‌های مختلفی استفاده کرده است. در ژاپن امکان پیش خرید این کنسول بر اساس یک قرعه‌کشی به علاقه‌مندان داده می شد. این در حالی است که ۳۵۰ عدد از این کنسول در اسپانیا فروخته شد که تمام درآمد حاصل از آن به بنیاد یونیسف اختصاص یافت. در کشور آمریکا این کنسول با قیمت ۴۹۹ دلار پیش‌فروش می‌شدو ظرف مدت بسیار کوتاهی موجودی آن به اتمام رسید. نظر شما راجع به این مزایده و رقم بسیار بالای آن چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده