نویسنده: زومجی زومجی
// پنجشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۰

سونی و مایکروسافت برنامه‌های خود برای کنفرانس توسعه دهندگان بازی را اعلام کردند

همایش GDC (کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی) امسال در راه است و دو شرکت مایکروسافت و سونی برنامه‌های زیادی برای آن دارند. اگر می‌خواهید از برنامه دقیق آن‌ها اطلاع پیدا کنید، با زومجی همراه باشید.
در GDC  امسال، دو شرکت مایکروسافت و سونی قصد دارند با تمامی توان، نمایشی جالب از تکنولوژی‌های جدید خود داشته باشند. این دو کمپانی بزرگ قرار است در مورد تکنولوژی‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، ویندوز ۱۰ یا حتی دستگاه‌های موبایل، صحبت کنند. در طول برگزاری این رویداد، سونی بر روی بهینه‌سازی پردازشگر گرافیکی در کنسول پلی‌استیشن 4 و ارتباط تجربه گیمینگ با پروژه مورفیوس صحبت خواهد کرد. سونی  در پنلی جداگانه، به بازی‌سازان مستقل و موتور یونیتی خواهد پرداخت. در ادامه می‌توانید تمامی برنامه‌های این دو شرکت را با جزئیات کامل مشاهده کنید:
  sony

سونی (Sony)

۱. ابزار رفع باگ و بهینه‌ساز در پردازشگر گرافیکی کنسول پلی‌استیشن 4

رابرت سیریناواسایا (Robert Srinivasiah) | مهندس ارشد پشتیبانی تولید کنندگان | از بخش آمریکا‌ی شمالی سونی مکان: اتاق ۳۰۲، سالن جنوبی تاریخ: دوشنبه، ۲ مارس (دوشنبه، ۱۱ اسفند) زمان: ۲ تا ۳ ظهر قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: برنامه نویسی در این جلسه، شرکت‌ کنندگان با ابزار‌های مختلف ارائه شده به تولیدکنندگان، برای بهینه سازی و رفع باگ‌های پردازشگر گرافیکی در پلی‌استیشن 4، آشنا خواهند شد. نتایج: شرکت‌کنندگان درک مناسبی از ابزارهای ارائه شده برای رفع مشکلات و باگهای پردازشگرهای در پلی‌استیشن 4 به دست خواهند آورد. در کنار آن متوجه خواهند شد چه ابزاری برای آن‌ها مناسب است و چگونه می‌توانند بخش گرافیکی بازی خود را بهبود ببخشند.

۲. ساخت یک تجربه قدرتمند و متصل به پلی‌استیشن 4

جان وب (Jon Webb) | مدیر ارشد استراتژی محصول | از بخش آمریکا‌ی شمالی سونی زو سولومان (Zev Solomon) | مهندس ارشد سرویس‌های پلتفرم | از بخش آمریکا‌ی شمالی سونی مکان: اتاق ۳۰۰۳، سالن غربی تاریخ: پنجشنبه، ۵ مارس (پنجشنبه، ۱۴ اسفند) زمان: ۱۰ الی ۱۱ صبح قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: برنامه نویسی پلی‌استیشن 4 بهترین مکان برای بازی کردن است، زیرا ما آن را از صفر طراحی کردیم و ساختیم، تا به بازیکنان اجازه بدهیم تجربه‌های گیمینگ فوق العاده‌ای را به آسانی پیدا کنند و از آن لذت ببرند. قابلیت به اشتراک گذاری تجربه گیمینگ بازیکنان با دیگر دوستان آن‌ها، یک بخش مهم از این هدف نهایی است. در این مورد، ما ویژگی‌های سیستم اجتماعی قدرتمند پلی‌استیشن 4 را برای شما شرح می‌دهیم و به شما خواهیم گفت چگونه می‌توانید با ساخت بازی‌های خود، از این ویژگی‌های بهره‌مند شوید تا تجربه‌ای جدید را به بازیکنان خود انتقال دهید. ما در این مورد مواردی را برای شما توضیح می‌دهیم و به صورت یک پرونده ویژه، به بررسی برخی از محصولات موفق در این زمینه، صحبت می‌کنیم. نتایج: شرکت کنندگان درمورد چگونگی طراحی بازی خود برای استفاده از مزایای بخش اجتماعی پلی‌استیشن 4 اطلاع پیدا خواهند کرد، و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا این بخش را در بازی‌های خود گسترش دهند.

۳. تولید برای پروژه مورفیوس: یک بروزرسانی از سوی پلی‌استیشن

کریس نوردن (Chris Norden) | مهندس ارشد کارکنان | سونی
جد اشفورد (Jed Ashforth) | طراح بازی ارشد | گروه تکنولوژی | سونی
نیکولاس دوست (Nicolas Doucet) | تولید کننده ارشد، استودیوی ژاپن | سونی
مکان: اتاق ۲۰۱۴، سالن غربی
تاریخ: چهارشنبه، ۴ مارس (چهارشنبه، ۱۳ اسفند)
زمان؛ ۱۲:۳۰ ظهر تا ۱:۳۰
قالب جلسه: جلسه حمایت شده
موضوع: برنامه نویسی، طراحیپروژه موفیوس (Project Morpheus) نه تنها عرضه واقعیت مجازی بر روی پلی‌استیشن 4 را هدف قرار داده است، بلکه مهم‌تر از همه سعی دارد پلی‌استیشن 4 را به واقعیت مجازی بیاورد. این جلسه بر روی بروزرسانی‌هایی که از جلسه سال پیش مورفیوس در GDC تا این لحظه عرضه شده‌اند، تمرکز خواهد کرد و به تولید کنندگان، اطلاعات تازه‌ای درمورد فرصت‌های جدید «به ارمغان آوردن تجربه‌های خلاق واقعیت مجازی بر روی کنسول پلی‌استیشن 4»  ارائه خواهد کرد. مواردی که در این جلسه مطرح می‌شودند، بروزرسانی‌های طراحی بازی، استفاده از تجهیزات جانبی پلی‌استیشن در واقعیت مجازی و تجربه منحصر به فرد در سرویس اجتماعی پلی‌استیشن به کمک مورفیوس خواهد بود.نتایج: شرکت کنندگان درک بهتری از تجربه‌های جدیدی که می‌توان با کمک واقعیت مجازی بر روی پلی‌استیشن 4 ساخت، به دست خواهند آورد. این موضوع به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ویژگی‌ها و مکانیک‌های جدیدی را با کمک واقعیت مجازی، به محصولات خود اضافه کنند. این تکنولوژی، به خوبی با اکوسیستم کلی پلی‌استیشن هماهنگ است و موقعیت‌های جدیدی را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

۴. بازی‌های ساخته شده در یونیتی بر روی پلی‌استیشن

رم مدهیون (Ram Madhavan) | مدیر فنی مالی | از بخش آمریکا‌ی شمالی سونی مکان: اتاق۳۰۱۴ ، سالن غربی تاریخ: چهارشنبه، ۶ مارس (جمعه، ۱۵ اسفند) زمان؛ ۵ تا ۶ عصر قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: کسب و کار، بازاریابی و مدیریت این جلسه، نگاه کلی سازندگان مستقل به کنسول پلی‌استیشن 4 را بروز خواهد کرد و سطح بالای کلی را درمورد پشتیبانی پلی‌استیشن از موتور یونیتی اعلام می‌کند. در اینجا ما نکات کلیدی را بیان می‌کنیم که هنگام ارائه بازی از پلتفرم٬‌های دیگر بر روی پلی‌استیشن 4، بسیار مفید خواهند بود. در کنار آن، ویژگی‌ها و ابزار پلی‌استیشن 4 را به صورت واضح برای شما مشخص می‌کنیم که می‌توانند باعث موفقیت بازی شما در فروشگاه پلی‌استیشن شوند. این مراسم، برای کسانی است که قصد دارند برای اولین بار بازی خود را بر روی پلی‌استیشن عرضه کنند، و بازی خود را با موتور یونیتی خواهند ساخت. نتایج: پلی‌استیشن یک پلتفرم مناسب برای عرضه بازی‌ها مستقل است و از طرفی عرضه بازی‌های ساخته شده با موتور یونیتی را از پلتفرم‌های دیگر به پلی‌استیشن 4، آسان‌تر می‌کند. این جلسه، یک نگاه کلی به پشتیبانی پلی‌استیشن از یونیتی، رابط بازی و پروسه عرضه بازی بر روی کنسول پلی‌استیشن خواهد داشت. در کنار آن، ما به نکات اصلی درمورد سرویس اجتماعی پلی‌استیشن بیان می‌کنیم که به فروش و موفقیت محصول شما در فروشگاه پلی‌استیشن، کمک خواهند کرد.
  Xbox-Windows

مایکروسافت (Microsoft)

در مقایسه با سونی، مایکروسافت حتی تعداد بیشتری از جلسه‌های حمایت شده را خواهد داشت. در این رویداد بزرگ، مایکروسافت درمورد دایرکت‌ایکس ۱۲، تکنولوژی ابری، ویندوز ۱۰ و Cross-Platform (چند پلتفرمی) صحبت خواهد کرد. البته در این میان، آن‌ها سازندگان مستقل را نیز فراموش نکرده‌اند و جلسه‌ای با محوریت طرح ID@Xbox (طرح مایکروسافت برای سازندگان بازی‌های مستقل) را برگزار خواهد کرد. فیل اسپنسر (Phil Spencer) در این جلسات حضور خواهد داشت و درمورد تولید‌ بازی‌ها میان ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ توضیحاتی را ارائه می‌کند.

۱. آینده بازی‌ها میان اکوسیستم مایکروسافت: ساخت بازی‌های ویدئویی میان دستگاه‌های مختلف

فیل اسپنسر (Phil Spencer ) | ایکس‌باکس مکان: اتاق ۲۰۰۸ ، سالن غربی تاریخ: چهارشنبه، ۴ مارس (چهارشنبه، ۱۳ اسفند) زمان؛ ۱۱ صبح تا ۱۲ قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: تولید فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس و بازی‌های ویدئویی در مایکروسافت، درمورد روش‌های ساده‌ ساخت تجربه‌های جدید در ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ صحبت خواهد کرد. وی درمورد پتانسیل اصلی ساخت یک بازی برای اکوسیستم کلی مایکروسافت، سخن خواهد گفت.

۲. Fable Legends : گیم‌پلی بر روی چند دستگاه به کمک ایکس‌باکس لایو

 ریموند آریفانتو (Raymond Arifianto) | مایکروسافت جولیان دیویس (Julian Davis) | مایکروسافت مکان: اتاق ۲۰۰۸ ، سالن غربی تاریخ: پنجشنبه، ۵ مارس (پنج شنبه، ۱۴ اسفند) زمان؛ ۱۲:۴۵ تا ۱:۴۵ ظهر قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: برنامه نویسی ویندوز ۱۰ نه تنها قدرت ایکس‌باکس لایو را به رایانه‌های شخصی خواهد آورد، بلکه باعث می‌شود این تجربه جدید بر روی تمامی دستگاه‌های متصل به آن قابل دسترس باشد. در این جلسه، ما درمورد طراحی، پیاده سازی و دیگر ملاحظات در ساخت Fable Legends را که یک بازی میان پلتفرمی برای ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی است، بیان می٬کنیم تا یک پیکربندی بی نقص داشته باشد.

۳. توزیع بازی‌ها میان تلفن‌های مایکروسافت،رایانه‌های شخصی و بازار ایکس‌باکس

اشیش ببر (Ashish Babbar) | مدیر اصلی گروه برنامه  | مایکروسافت مکان: اتاق ۲۰۰۸ ، سالن غربی تاریخ: پنجشنبه، ۵ مارس (پنج شنبه، ۱۴ اسفند) زمان؛ ۴ تا ۵ بعد از ظهر قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: برنامه نویسی، تولید ویندوز ۱۰ به زودی برای تلفن‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس عرضه خواهد شد و درون خود، یک روش کارآمد و بسیار مفید برای توزیع و تجارت بازی‌ها در بازار رو به رشد مایکروسافت دارد. در این جلسه، به بررسی ویژگی‌هایی که به زودی عرضه می‌شوند می‌پردازیم که عرضه محصولات بر روی این سیستم را آسان‌تر از گذشته می‌کند و باعث می‌شود مشتریان بیشتری داشته باشید.

۴. تولید بازی برای ویندوز ۱۰

دان باکس (Don Box) | مهندس | مایکروسافت کریس تکتور (Chris Tector) | طراح نرم افزار | Turn 10 Studios مکان: اتاق ۲۰۰۸ ، سالن غربی تاریخ: چهارشنبه، ۴ مارس (چهارشنبه، ۱۳ اسفند) زمان؛ ۱۲:۳۰ تا ۱:۳۰ ظهر قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: برنامه نویسی بستر نرم افزاری ویندوز ۱۰ به گونه‌ای طراحی شده است که به تولید کنندگان اجازه می‌دهد تا بازی‌هایی با عملکرد بالا را بسازند و در دستگاه‌های مختلفی آن‌ها را عرضه کنند، فقط و فقط با استفاده از یک نوع کد. مهم نیست اگر شما یک بازی بزرگ AAA را در دست ساخت دارید یا بر روی یک بازی موبایل ساده در خانه خود کار می‌کنید، ویندوز ۱۰ انعطاف پذیری و قدرتی را که نیاز دارید، در اختیار شما می‌گذارد. این جلسه آخرین ابزار تولید شده، پلتفرم‌ها، سیستم‌ها و اکوسیستم‌های مایکروسافت را به شما معرفی خواهد کرد. بهتر است در این جلسه حضور داشته باشید تا درمورد استفاده از الگوهای دایرکت‌ایکس ۱۲ و API در WinRT برای ساخت بازی‌های ایکس‌باکس و ویندوز، و اکوسیستم میان این دستگاه‌ها اطلاعات جدیدی کسب کنید.

۵. تولید به وسیله ایکس‌باکس لایو برای ویندوز ۱۰

کریس چارلا (Chris Charla) | رئیس ID@Xbox | مایکروسافت مکان: اتاق ۲۰۰۸ ، سالن غربی تاریخ: پنجشنبه، ۵ مارس (پنج شنبه، ۱۴ اسفند) زمان؛ ۱۰ تا ۱۱ صبح قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: برنامه نویسی، تولید ID@Xbox یک برنامه برای بازی‌سازان مستقل است که به آن‌ها امکان انتشار بازی‌ها را بر روی این کنسول می‌دهد. صحبت‌هایی که در این جلسه ارائه می‌شوند، یک نگاه کلی بر روی این موضوع خواهند بود که برنامه ID@Xbox در آینده چگونه کار خواهد کرد. در کنار آن، راهنمایی‌هایی درمورد فرصت‌های عرضه بازی در اکوسیستم مایکروسافت برای تولید کنندگان مستقل را نیز ارائه می‌کنیم.

۶.فرصت‌های تازه برای برای تولیدکنندگان مستقل

کریس چارلا (Chris Charla) | رئیس ID@Xbox | مایکروسافت مکان: اتاق ۲۰۰۸ ، سالن غربی تاریخ: چهارشنبه، ۴ مارس (چهارشنبه، ۱۳ اسفند) زمان؛ ۵ تا ۶ بعد از ظهر قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: برنامه نویسی، تولید ID@Xbox یک برنامه برای بازی‌سازان مستقل است که به آن‌ها امکان انتشار بازی‌ها را بر روی این کنسول می‌دهد. صحبت‌هایی که در این جلسه ارائه می‌شوند، یک نگاه کلی بر روی این موضوع خواهند بود که برنامه ID@Xbox در آینده چگونه کار خواهد کرد. در کنار آن، راهنمایی‌هایی درمورد فرصت‌های عرضه بازی در اکوسیستم مایکروسافت برای تولید کنندگان مستقل را نیز ارائه می‌کنیم.

۷. طراحی بازی‌ها برای دنیایی ساخته شده بر اساس ویندوز

تاد ویلیامز (Todd Williams) | مدیر طراحی تجربیات | مایکروسافت شای هینیتز (Shai Hinitz) | مدیر ارشد برنامه  | مایکروسافت مکان: اتاق ۲۰۰۸ ، سالن غربی تاریخ: دوشنبه، ۲ مارس (دوشنبه، ۱۱ اسفند) زمان؛ ۱۱:۲۵ صبح تا ۱۲:۱۵ ظهر قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: طراحی بازی‌های شما چگونه می‌توانند از ویژگی‌ها و مزایایی که همراه با ویندوز ۱۰ عرضه می‌شوند، بهره مند شوند و بهترین تجربه ممکن را به مخاطبین منتقل کنند؟ آیا یک مدل از طراحی، می‌تواند تمامی دستگاه‌ها را پوشش دهد، یا شما باید برای هر دستگاه تجربه متفاوتی را ارائه کنید؟ ما درمورد پیاده سازی و طراحی بازی‌هایی بر اساس ویندوز، صحبت خواهیم کرد، فرقی نمی‌کند که با یک بازی ساده طرف باشد یا بازی شما یک محصول AAA باشد. در کنار توضیح این موارد، به بررسی برخی مشکلات مشترک در این موضوع، طراحی ورودی‌ها و تراکم محتویات در این سیستم، صحبت می‌کنیم. همچنین در این بحث به چگونگی تعامل کاربران مختلف با دستگاه‌های گوناگون و اهداف کارایی این سیستم، خواهیم پرداخت.

۸. بهترین روش‌ها برای عرضه  محتویات مبتنی بر تکنولوژی ابری و ایکس‌باکس لایو

سیرا مک‌دونالد (Cierra McDonald) | مدیر ارشد برنامه  | مایکروسافت مکان: اتاق ۲۰۰۸ ، سالن غربی تاریخ: پنجشنبه، ۵ مارس (پنج شنبه، ۱۴ اسفند) زمان؛ ۲:۳۰ تا ۳:۳۰ ظهر قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: برنامه نویسی، تولید بازی نسل بعدی خود بر روی ویندوز ۱۰ را با قدرت سیستم ابری ایکس‌باکس لایو برای تجربه مواردی همچون Hero Stats، دستآوردها و دیگر موارد، ادغام کنید. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید تمامی بخش‌های ایکس‌باکس لایو را بروزرسانی کنید. آمار جدیدی از سطح بازیکنان مختلف را به صورت همزمان در ویندوز ۱۰ مشاهده کنید و تجربه‌های قدرتمندی را خلق کنید. با حضور در این جلسه می‌توانید دمورد مشکلات مشترک در پیکر بندی اصلی این سیستم، سیاست‌های اصلی ایکس‌باکس لایو و چگونگی دریافت مجوز انتشار محتوا در این سیستم به صورت درست، کسب کنید.

۹. عملکرد و گرافیک پیشرفته در دایرکت‌ایکس ۱۲

 مکس مک‌مولن (Max McMullen) | مدیر اصلی بخش تولید | مایکروسافت مکان: اتاق ۲۰۰۸ ، سالن غربی تاریخ: پنجشنبه، ۵ مارس (پنج شنبه، ۱۴ اسفند) زمان؛ ۵:۳۰ تا ۶:۳۰ عصر قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: برنامه نویسی دایرکت‌ایکس ۱۲ به بازی‌های نسل بعد اجازه می‌دهد تا تا عملکرد بهتر، انعطاف‌پذیری بالاتر و کنترل لذت‌بخش٬تری داشته باشند. این جلسه فنی، به اعماق مسائل APIهای دایرکت‌ایکس ۱۲ و کاهش رندر شدن محتویات توسط پردازشگر مرکزی خواهد پرداخت. با استفاده از جدیدترین نسخه دایرکت‌ایکس، می‌توان منابع پردازشگر گرافیکی را به خوبی مدیریت کرد تا جدیدترین محتویات گرافیکی سه بعدی، در دستگاه‌های ویندوزی به خوبی قابل اجرا باشد. اگر برای ایکس‌باکس وان، تلفن‌های ویندوز ۱۰ یا رایانه‌های شخصی بازی می‌سازید، بهتر است این مبحث را به هیچ وجه از دست ندهید.

۱۰. بخش چند‌نفره ایکس‌باکس لایو: معرفی‌ سرویس‌های جدید Cross-platform (چند پلتفرمی)، سیستم Matchmaking  و گیم‌پلی

فردیناند شوبر (Ferdinand Schober) | مهندس تولید نرم افزار | مایکروسافت مکان: اتاق ۲۰۰۸ ، سالن غربی تاریخ: پنجشنبه، ۵ مارس (پنج شنبه، ۱۴ اسفند) زمان؛ ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: برنامه نویسی ویندوز ۱۰ تمامی کارایی‌های سرویس ایکس‌باکس لایو را به دستگاه‌های متصل شده شما، خواهد آورد. از ایکس‌باکس لایو و APIهای مخصوص تولیدکنندگان، در جهت خلق تجربه‌های جدید بر روی دستگاه‌های ویندوز ۱۰ استفاده کنید.

۱۱. قدرت بهتر، عملکرد بهتر: بازی‌های شما در دایرکت‌ایکس ۱۲

بنت سوربو (Bennett Sorbo) | مدیر نرم افزارها | مایکروسافت مکان: اتاق ۲۰۰۸ ، سالن غربی تاریخ: چهارشنبه، ۴ مارس (چهارشنبه، ۱۳ اسفند) زمان؛ ۲ الی ۳ بعد از ظهر قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: برنامه نویسی Direct3D 12 عملکرد بازی‌های شما را در ویندوز ۱۰ بهبود خواهد بخشید. در این جلسه حضور داشته باشید تا درمورد چگونگی کم کردن فعالیت‌های اضافی CPU، بهره گیری بهتر از GPU و ثابت ماندن نرخ فریم در بازی‌ها با استفاده از API جدید موجود در Direct3D 12، اطلاعات جدیدی کسب کنید. در اینجا درک بهترین از چگونگی ساخت یک موتور بهینه و با سرعت بالا، با استفاده از Direct3D 12 پیدا می‌کنید  و خواهید دانست چه منابعی برای کار عمیق‌تر در این سیستم جدید، مناسب‌تر است.

۱۲. بازی‌‌های رایانه‌ شخصی در ویندوز ۱۰

چاک والبورن (Chuck Walbourn) | مهندس طراح نرم افزار | مایکروسافت مکان: اتاق ۲۰۰۸ ، سالن غربی تاریخ: جمعه، ۶ مارس (جمعه، ۱۵ اسفند) زمان؛ ۱:۳۰ الی ۲:۳۰ بعد از ظهر قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: برنامه نویسی ویندوز ۱۰ ویژگی‌های جدیدی را درخود دارد که بازیکنان موبایل، تبلت و رایانه‌های شخصی را هدف قرار داده است. با توجه به وجود برنامه جدید دایرکت‌ایکس ۱۲ و دسترسی بهتر به این ویژگی‌ها، اکنون ابزار بهتری برای ساخت و رفع باگ بازی‌ها وجود دارد. در اینجا متوجه می‌شوید که چگونه بازی‌های ویندوزی شما می‌توانند از مزایا و قابلیت‌های ویندوز ۱۰ بهره‌مند شوند. همچنین درمورد اجرای بازی‌های فعلی در ویندوز ۱۰ نکاتی را بیان خواهیم کرد.

۱۳. عملکرد پایدار بازی‌ها در دستگاه‌های همراه چند‌هسته‌ای

یولان کالینو (Iulian Calinov) | مدیر اصلی برنامه | مایکروسافت مکان: اتاق ۲۰۰۸ ، سالن غربی تاریخ: جمعه، ۶ مارس (جمعه، ۱۵ اسفند) زمان؛ ۱۱:۳۰ صبح الی ۱۲ ظهر قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: برنامه نویسی دستگاه‌های موبایل و تلفن‌های هوشمند درحال دستیابی به قابلیت محاسبات مواردی هستند که تا چند وقت پیش تنها با رایانه‌های شخصی امکان پذیر بود. گوشی‌هایی با ویندوز ۱۰ و قدرت پردازشی بالا، به زودی عرضه می‌شوند. با وجود پیشرفت در کاهش مصرف برق این دستگاه‌ها، آن‌ها هنوز هم می‌توانند قدرت زیادی را به نمایش بگذارند. ویندوز ۱۰ و سخت افزار مربوط به آن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شرایط پایداری برای سیستم به وجود بیاورندو این کار را با کاهش عملکرد سیستم به وجود می‌آورند. دلیل این امر، کاهش گرمای ایجاد شده است که می‌تواند نتایج بدی برای سیستم داشته باشد. اما این کاهش عملکرد، تاثیر منفی بر روی روند بازی می‌گذارد. با ما در این جلسه همراه باشید تا به بررسی تحوه افزایش عملکرد و حفظ تعادل میان گرما و کیفیت، صحبت کنیم.
  amd

ای‌ام‌دی (AMD)

اگر به دایرکت‌ایکس ۱۲ علاقه‌مند هستید، کمپانی ای‌ام‌دی درباره آن جلسه‌ای مختصر خواهد داشت و توضیحاتی را ارائه می‌کند

دایرکت‌ایکس ۱۲: معنای جدیدی برای بهره وری و عملکرد

دیو اولدکورن (Dave Oldcorn) | مهندس نرم افزار | ای‌ام‌دی استفان هودز (Stephan Hodes ) | مهندس تولید‌کننده تکنولوژی | ای‌ام‌دی مکان: اتاق ۲۰۱۴، سالن غربی تاریخ: پنجشنبه، ۵ مارس ( پنج شنبه، ۱۴ اسفند) زمان؛ ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۲ ظهر قالب جلسه: جلسه حمایت شده موضوع: برنامه نویسی Direct3D 12 ویژگی‌های کلیدی همچون صف‌های متعدد را برای رندر کردن به صورت نا همزمان و DMA، اضافه می‌کند. از طرفی API جدید باعث می‌شود این دو تنگنا، عملکرد بهتری داشته باشند و ویژگی‌های جدیدی را فعال می٬‌کند. ای‌ام‌دی در این جلسه درمورد فعل و انفعالات مورد نیاز میان D3D12 و سخت افزارهای ا‌ی‌ام‌دی صحبت خواهد کرد و به ما خواهد گفت چگونه می‌توان از هردوی آن‌ها بهترین استفاده را انجام داد. این جلسه شامل پخش دموهای زنده می‌شود. نتایج: حاضرین اطلاعات بهتری را درمورد D3D12 کسب می‌کنند و متوجه می‌شوند که چگونه ترکیب D3D12 و سخت افزارهای ای‌ام‌دی، قابلیت‌های کنسول‌ها و ویژگی‌های آن‌ را به رایانه‌های شخصی خواهد آورد.   رویداد GDC امسال پتانسیل تبدیل شدن به بهترین رخداد در تاریخ GDC را دارد. خوشبختانه بیشتر جلسه‌های اعلام شده در این مطلب، در قالب ویدئو منتشر خواهند شد و می‌توانیم در مورد جزئیانت آن‌ها اطلاع پیدا کنیم. در طول برگزاری این رویداد، با زومجی و پوشش خبری آن از GDC همراه باشید. منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده