نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۵

بیل گِیتس هوش‌مصنوعی پیشرفته را یک تهدید برای بشریت می‌داند

طی جلسه‌ی پرسش و پاسخی که در فروم رِدیت با بیل گِیتس، موسس کمپانی مایکروسافت انجام شده، وی صحبت‌های جالبی را در رابطه با هوش‌مصنوعی و تهدیداتی پیش روی انسان‌ها انجام داده است. با زومجی همراه باشید.
گیتس اعتقاد دارد انسان‌ها باید نگران آینده‌ی هوش‌های مصنوعی پیشرفته باشند. وی در توضیحات دقیق خود گفت:
من نگران آینده‌ هوش های مصنوعی پیشرفته هستم. هوش‌های مصنوعی پیشرفته در چند سال اول کارهای ما را انجام می‌دهند و زیاد هم باهوش نیستند. اگر ما بتوانیم به همین شکل روند رشد آن‌ها را کنترل کنیم خوب است. اما چند دهه‌ی بعد و با رشد روزافزون، آن‌ها به یک نگرانی بزرگ برای ما تبدیل می‌شوند. من با اِلون ماسک و افرادی که نگران آینده‌ی هوش‌های مصنوعی پیشرفته هستند موافق هستم.
گیتس در مصاحبه‌ی اخیر خود با شبکه‌ی بَک (Back) گفت قصد ندارد جلوی پیشرفت این کار را بگیرد. تنها هدف وی آگاه کردن مردم در رابطه با جایگزینی هوش‌های مصنوعی پیشرفته برای انجام دادن کارهایمان و جلوگیری از رسیدن انسان‌ها به هدف‌هایشان است. ایلان ماسک موسس کمپانی پی‌پال، اِسپیس ایکس و تِسلا، در گذشته نگرانی های خود در این رابطه ابراز کرده است. وی حتی ده میلیون دلار را هم برای انجام احتیاط لازم در زمان خلق آن‌ها اهدا کرده است. از آخرین دستاوردهای ماسک می‌توان به یک اینترنت فضایی که با آن می‌توان از ماه به زمین و مریخ متصل شد، اشاره کرد. باوجود اینکه انجام این کار فرایند پرخرجی به نظر می‌رسد، اما وی قصد دارد هزینه‌ی نهایی آن برای تمام مردم قابل پرداخت باشد. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا نسبت به هوش‌های مصنوعی پیشرفته و آینده‌ی آن‌ها نگران هستید؟ منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده