// شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰

فروش چشم‌گیر هدست واقعیت مجازی سامسونگ گیر وی‌آر در بریتانیا

سامسونگ یکی از کمپانی‌هایی بود که خیلی سریع خود را به قافله‌ی هدست‌های واقعیت مجازی رساند و توانست با تلفیق آن با گوشی گلکسی نوت ۴، ترکیب نسبتا خوبی را پدید بیاورد. حالا سامسونگ در اولین روز عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی گیر وی‌آر در بریتانیا توانسته به موفقیت خوبی دست پیدا کند.

هدست واقعیت مجازی سامسونگ گیر وی‌آر اولین بار در ماه سپتامبر سال گذشته‌ی میلادی به نمایش در آمد. هدست واقعیت مجازی Gear VR حاصل همکاری سامسونگ با آکیولس است و این گجت پوشیدنی قرار است دارندگان گلکسی نوت ۴ را وارد یک دنیای مجازی کند. می‌توان این هدست را به عنوان وسیله‌ای جانبی برای گلکسی نوت ۴ در نظر گرفت، چرا که هدست سامسونگ به تنهایی قابل استفاده نیست.

حال این هدست توانسته به موفقیت چشم‌گیری در کشور بریتانیا دست پیدا کند. Gear VR در دو نسخه با قیمت‌های ۱۹۹ پوند و ۱۶۹ پوند وارد بازار این کشور شده که نسخه‌ی اول به همراه یک کنترلر بلوتوث پشتیبانی کننده از اندروید است و نسخه‌ی دوم فاقد این کنترلر با قیمتی پایین‌تر است. سامسونگ در روز اول عرضه‌ی این هدست توانست کل موجودی خود را به فروش برساند و با استقبال بسیار خوبی روبه رو شود. سامسونگ تایید کرد کسانی که موفق به خرید این محصول در روز اول نشده‌اند، می‌توانند در روز ۴ فوریه (۱۵ بهمن) دوباره نسبت به خرید هرکدام از باندل‌های گیر وی‌آر اقدام کنند. سامسونگ گیر وی‌آر با اینکه فعلا هدست واقعیت مجازی سامسونگ فقط با گوشی گلکسی نوت ۴ منطبق می‌شود، اما احتمال می‌رود این کمپانی کره‌ای برای گسترش محدوده و کارایی هدست خود، آن را با محصولات آینده‌ی خود مانند گلکسی S6 و گلکسی S اج نیز سازگار کند. انتظار می‌رود سامسونگ به‌همراه گلکسی S6 و S Edge، که احتمالا از صفحه‌ی نمایش ۵.۱ اینچی بهره خواهند برد، آداپتوری را نیز عرضه کند تا این گوشی‌ها با استفاده از آداپیتور بتوانند در محل مخصوص درون گیر وی‌آر قرار گیرند. البته نباید احتمال بهره‌گیری این دو گوشی‌هوشمند از صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر را فراموش کرد. احتمال سوم در این مورد، عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از گیر وی‌آر است که می‌تواند این دو گوشی‌هوشمند با صفحه‌ نمایش کوچک‌تر را در خود جای دهد. انتظار می‌رود سامسونگ در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون از گلکسی S6 و گلکسی S اج رونمایی کند. منبع: Segmentnext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده