نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵

امکان تاخیر در عرضه‌ی بازی‌های Mario Maker و Project Guard

نینتندو طی کنفرانس خود در همایش E3 سال ۲۰۱۴ اقدام به معرفی Mario Maker کرد. بازی که به کاربران کنسول Wii U این اجازه را می‌دهد تا مراحل دو‌بعدی دلخواه خود را برای ماریو بسازند. حالا به نظر می‌رسد این بازی دیرتر از آن چیزی که انتظار می‌رفت عرضه شود.

ماریو مِیکر یک اپلیکشن ساخت بازی با نمای دیدکناری (Side Scrolling) است که نینتندو در حال توسعه آن برای کنسول نسل هشتمی خود یعنی Wii U است. این اپلیکشن اولین بار در E3 سال ۲۰۱۴ معرفی شد و توانست بازخوردهای مثبتی داشته باشد. در این بازی/اپلیکیشن کاربر می‌تواند حالت‌های گرافیکی مختلفی از سوپرماریو‌های ۸ بیتی کنسول SNES گرفته تا سوپرماریوهای نسل‌های جدید را برای ساخت مراحل دلخواه خود استفاده کند.

برای اطلاع بیشتر، این اپلیکیشن ابتدا به صورت یک ابزار درون سازمانی برای کارمندان نینتندو در نظر گرفته شده بود، اما تیم سازنده آن این پتانسیل را در این ابزار دیدند تا آن را به صورت یک بازی برای نینتندو Wii U و کنترلر آن عرضه کنند. پس این ایده را به طراح ارشد نینتندو یعنی تاکاشی تِزوکا سپردند.

این بازی برای عرضه در نیمه اول سال ۲۰۱۵ برنامه‌ریزی شده بود، اما نینتندو در گزارش درآمد مربوط به یک بازه ۹ ماهه که به دسامبر ۲۰۱۴ ختم می‌شود، لیستی از بازی‌های پیش‌روی این شرکت به همراه تاریخ انتشار آن‌ها ارائه داد که رو‌به‌روی اسم ماریو‌مِیکر فقط سال ۲۰۱۵ درج شده بود و همین موضوع می‌تواند باعث شود تا این بازی از آن چه که مخاطبان انتظار دارند، دیرتر عرضه شود.

این در حالی است که Project Guard، بازی سبک دفاع از قلعه طراح افسانه‌ای نینتندو یعنی شیگِرو میاموتو نیز اتفاقی مشابه ماریو‌مِیکر را تجربه کرده است و عرضه این بازی از نیمه اول سال ۲۰۱۵ به تاریخی نا‌معلوم در همین سال تغییر پیدا کرده است.

در ادامه می‌توانید تریلر رونمایی بازی ماریو‌مِیکر را تماشا و دانلود کنید.

دانلود با رزولوشن 480p | دانلود با رزولوشن 720p

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده