نویسنده: زومجی زومجی
// دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۰

بازسازی Resident Evil 2 با موتور آنریل ۳ توسط یکی از طرفداران این مجموعه

یکی از طرفداران بازی Resident Evil 2، آن را در قالبی جدید بازسازی کرده است. با زومجی همراه باشید.
فردی که به نظر می‌رسد از طرفداران پروپاقرص بازی Resident Evil 2 است، این بازی کلاسیک در سبک ترس و بقا را با موتور آنریل انجین ۳ (Unreal Engine 3) بازسازی کرد. ویدئویی از این بازسازی در دسترس است که در آن روند بخش‌های مختلف به نمایش در می‌آید. متاسفانه این ویدئوی منتشر شده، تنها چیزی است که می‌توانیم از گیم پلی بازی در اختیار داشته باشیم، زیرا این سازنده خوش ذوق قصد انتشار عمومی این محصول را ندارد و از آن به عنوان «تمرینی برای یادگیری موتور آنریل» یاد کرده است. پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر ساخت این بخش‌های اصلی این بازی توسط لیما (Lima)، از سوی یوروگیمر (Eurogamer) منتشر شده بود. در آن زمان، مراحل بازی، درحالتی مثل Resident Evil 4 دنبال می‌شدند. دوربین اصلی بازی، دقیقا مثل نسخه چهارم عمل می‌کرد و مراحل را از روی شانه بازیکن، به تصویر می‌کشید. اما اکنون دوربین بازی به حالت کلاسیک نسخه دوم تغییر یافته و با زوایای جدید، در بازی قابل استفاده است. بازی دارای محیط‌های سه بعدی است که در نسخه  Resident Evil: Darkside Chronicles (که برای کنسول Wii منتشر شد) وجود دارند. بازی Darkside Chronicles بخشی از روایت داستان Resident Evil 2 است. اما تغییرات این نسخه به همین جا ختم نمی‌شود. لیما تغییرات اساسی را در بخش‌ اسلحه‌های بازی، سیستم موارد جمع آوری شده و سیستم ذخیره سازی بازی، انجام داد است. همه این تغییرات، پیش از ادغام شدن با میان پرده‌ها و بخش صداگذاری صورت گرفته‌اند. لیما در این مورد می‌گوید:
هیچ کدام از این بخش‌های، به جز بخش اسکریپت آنریل، متعلق به من نیست. همه آن‌ها به دارنگان اصلی خود تعلق دارند. این، یک پروژه آموزشی است و دو شرکت کپکام (Capcom) و اپیک گیمز (Epic Games) در مورد آن چیزی نمی‌دانند و آن را تایید نمی‌کنند.
چندی پیش بود که شرکت کپکام نسخه بازسازی شده از اولین بازی سری Resident Evil را عرضه کرد. اگرچه این بازسازی، از بازسازی آن بر روی کنسول GameCube جدا است. اما Resident Evil 2 هیچ گاه نتوانست بازسازی خود را داشته باشد. باید دید آیا در آینده شاهد یک بازسازی از این نسخه محبوب خواهیم بود؟ مشاهده ویدئوی بازی منبع: Eurogamer 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده