نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۶

بازی Rise of the Tomb Raider و اولین اطلاعات از داستان، گیم‌پلی و موارد بیشتر

به لطف مجله‌ی گیم‌اینفورمر، سرانجام امروز اولین اطلاعات از بازی مورد انتظارِ Rise of the Tomb Raider منتشر شد که در ادامه شما را دعوت به مشاهده‌ی آن‌ها می‌کنیم. با زومجی همراه باشید.
Rise of the Tomb Raider شما را در نقش لاراکرافت که اتفاقات نسخه‌ی قبل در یاماتای حسابی حواس وی را پرت کرده قرار می‌دهد. در این بازی وی به دنبال راز فناناپذیری در یخبندان‌های سیبری است. مبارزه‌ی لارا در این بازی هم با طبیعت ناشناس محیط و هم آسیب‌های روحی که در نسخه‌ی قبلی با آن‌ها مواجه شده است. طوفان، بهمن، گرگ و خرس‌های وحشی تنها گوشه‌ای از خطراتی است که لارا باید در سیبری با آن‌ها مقابله کند. اما ماجراجویی‌های شما با لارا تنها به مناطق یخی محدود نمی‌شود، براساس صحبت‌های استودیو کریستال داینامیک، بازیکنان با لارا به مناطق دیگر جهان مثل صحراهای شنی، جنگل‌ و غارهای زیر آب می‌روند. وقایع Rise of the Tomb Raider یک سال پس از اتفاقات نسخه‌ی اول رخ می‌دهد. لارا در یاماتای متوجه راز فناناپذیری در گوشه‌ای از دنیا شد و پس از آن تصمیم به یافتن شهر کایتژِم که اعتقاد دارد این راز در آن‌جا نهفته است گرفته است. Rise of the Tomb Raider (1) نوآ هیوز، مدیر نوآوری Rise of the Tomb Raider در این رابطه گفت:
مردم فکر می‌کنند او کاملا دیوانه شده است. اگر از یاماتای بازگردید و در رابطه با راز فناناپذیری صحبت کنید، باور این مسئله برای دیگران تقریبا غیرممکن است. بنابراین لارا در این نسخه یک بیگانه در دنیای واقعی است. ماجراجویی‌های جدید لارا و یافتن چیزی که به آن اعتقاد دارد (راز فناناپذیری)، راهی برای مبارزه با آشوب‌های ذهنی وی است.
کاربران در سیستم ساخت و ساز بازی به محتویات زیادی مثل گل و گیاه، موادمعدنی، فلز، لباس و پوست دسترسی دارند. شما همچنین قابلیت یافتن گنجینه‌های قدیمی و جمع‌آوری آن‌ها را دارید. هیوز در رابطه با این خصوصیت گفت:
شاید برای ارتقای یکی از تجهیزات خود به پوست گرگ نیاز داشته باشید. اما در بازی همیشه نمی‌توان گرگ‌ها را پیدا کرد، آن‌ها در زمان خاصی از روز از لانه‌ی خود بیرون می‌آیند.
تمام‌کننده‌های خشونت‌آمیز نسخه‌ی قبلی در Rise of the Tomb Raider هم وجود خواهد داشت و حال با آسیب‌های روانی لارا به خوبی خشونت خود را نشان می‌دهند:
لارا در نسخه‌ی قبل درس‌های زیادی آموخت، اما با این حال هنوز ثبات و پایداری ندارد.وی نمی‌تواند بدون صدمه دیدن با چند دشمن به صورت همزمان مقابله کند. لارا در یک موقعیت مرگ و زندگی قرار دارد، بنابراین با نشان دادن چالش‌هایی که لارا با آن‌ها مواجه می‌شود ما دوست داریم ماجراجویی‌های یک انسان واقعی را به تصویر بکشیم. نمایش لحظاتی که وی از هویت، مسیر و توانایی‌هایش برای زنده ماندن در این ماجراجویی نامطمئن است برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.
Rise of the Tomb Raider (2) Rise of the Tomb Raider مثل نسخه‌ی قبلی یک بازی در سبک Metroidvania (تلفیق سبک پلتفرمر و اکشن ماجراجویی) است و پازل‌های محیطی هم نقش بسزایی را در بازی ایفا می‌کند:
ما عاشق ساختمان اصلی بازی هستیم. فکر کنم مهم‌ترین مسئله برای ما پایداری به ویژگی‌های اصلی شکارچی مقبره بودن است. ما همچنین باید اطمینان پیدا کنیم که عملکرد این بازی در زمینه‌ی کاوش، مبارزات، مقبره‌ها، پازل و بخش‌های پلتفرمینگ یکسان باشد.
تیم کریستال داینامیک برای ساخت نسخه‌ی قبلی حدود یک سال روزی ۱۸ ساعت روی این بازی کار می‌کرده است. فروش نسخه‌ی قبلی به همراه نسخه‌ی Definitive Edition تا امروز به ۷ میلیون واحد رسیده است. Rise of the Tomb Raider که انحصاری زمانی ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان است، در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد. استودیو کریستال داینامیک سازنده‌ی نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی و استودیو نیکسِس سافتور سازنده‌ی نسخه‌ی ایکس‌باکس 360 این بازی است. نظر شما در رابطه با ماجراجویی‌های جدید لارا چیست؟ منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده