نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۰

جزئیات کامل بروزرسانی ماه فوریه ایکس‌باکس وان

اولین بروزرسانی کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۵ این ماه منتشر می‌شود و تغییرات زیادی را به همراه خواهد داشت. با جزئیات کامل آن در ادامه با زومجی همراه باشید.
قبلاً به اطلاعتان رساندیم درایور کنترلر ایکس‌باکس وان بروز شده و در اختیار اعضای Preview قرار گرفته است و ویدیوی همین بروزرسانی بزرگ ماه فوریه را نیز در زومجی مشاهده کردید. حال اگر قصد دارید قبل از بروزرسانی کنسول خود از تغییرات ایجاد شده در آن آگاه شوید، جزئیات کامل این بروز رسانی را در زیر برایتان آورده‌ایم.
  • بهبودهای کنترلر - پایداری و سرعت کنترلر ایکس‌باکس وان به شیوه‌های زیر افزایش خواهد یافت:
    • اتصال سریع - تا پیش از اتصال کنترلر به کنسول از زمان روشن شدن آن، تا حدود چهار یا پنج ثانیه طول می‌کشید ولی حالا تنها دو ثانیه طول می‌کشد.
    • بهبودهای پایداری - این بروز رسانی بعضی از مشکلات کنترلر که باعث قطعی آن می‌شد را رفع خواهد کرد.
برای دانلود این بروز رسانی، کنترلر با کابل یو‌اس‌‌بی به کنسول وصل کنید. به ایکس‌باکس لایو متصل شوید و دکمه‌ی منو را فشار دهید. به قسمت Settings > Devices & Accessories بروید و کنترلر را انتخاب کنید. اگر بیش از یک کنترلر به کنسول متصل است، گزینه‌ی Buzz را انتخاب کنید تا کنترلر انتخاب‌شده لرزش خفیفی داشته باشد. سپس Update را برای دانلود آخرین نسخه انتخاب کنید. بعد از اتمام بروز رسانی، دکمه‌ی B را برای بازگشت به بخش Devices & Accessories فشار دهید و کنترلر را دوباره انتخاب کنید. نسخه‌ی فریم‌ور آن باید عدد ۱.۲.۲۲۳۶.۰ را نشان دهد.
  • شبکه‌های بازی - این قسمت حاوی محتوای جذاب و نکات جالب در‌باره‌ی بازی‌های مورد علاقه‌ی شما است. هر کدام از بازی‌های ایکس‌باکس وان دارای یک شبکه‌ی بازی خواهد بود که در آنجا می‌توانید ببینید دوستانتان مشغول انجام چه بازی‌هایی هستند، با آن‌ها به رقابت بپردازید، ویدیو‌های دیگران که از بازی خود تهیه کرده‌اند را ببینید و فعالیت‌های بهترین گیمر‌های هر بازی را دنبال کنید.
برای رفتن به این بخش، بازی‌ای که مد نظرتان را پیدا کنید و دکمه‌ی منو را فشار دهید و سپس گزینه‌ی View Game Hub را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طریق فروشگاه ایکس‌باکس و رفتن به صفحه خرید بازی مورد نظر خود، به شبکه‌ی آن دسترسی داشته باشید. در قسمت فعالیت (Activity Feed) هر بازی، سازندگان محتواهای جالبی برای کسانی که آن بازی را دنبال می‌کنند به اشتراک می‌گذارند. شما اولین کسی خواهید بود که از اخبار بروز رسانی‌ها و محتواهای دانلود آگاه خواهید شد. همچنین ویدیوها و تریلرهای ویژه، تصاویر پشت صحنه و بسیار از امکانات دیگر در این قسمت فراهم خواهد بود. اگر یک بازی را دنبال (Follow) کنید، تمام اخبار آن را مستقیماً در محیط کنسول خواهید داشت.
  • بروز رسانی‌ها چت گروهی - در هفته‌های گذشته چندین تغییر در قسمت چت گروهی اعمال شده‌اند، شامل:
    • وضعیت اتصال چت - آیکون جدیدی به قسمت چت اضافه شده که وضعیت اتصال به آن را نشان می‌دهد. علامت ساعت به این معنی است که اتصال در حال برقراری است. علامت بلندگو به این معنی است که اتصال برقرار شده و به صورت مداوم جلوی نام کسی که در حال صحبت است ظاهر می‌شود و علامت X نشان‌دهنده‌ی این است که عاملی جلوی اتصال به چت گروهی را گرفته است.
    • دعوتنامه‌ها بازی‌ها و چت‌های گروهی - برای اینکه سریع‌تر متوجه شوید چه کسی شما را در کدام بازی یا چت گروهی دعوت کرده، این قسمت به بروز رسانی هایی همراه بوده است. حالا شما می‌توانید ببینید کدام یکی از دوستانتان شما را به کجا دعوت کرده  است بدون اینکه منتظر باشید اطلاعات آن دعوتنامه به نمایش دربیاید.
    • بهبودهای عملکرد - زمان اتصال نفر به نفر در چت‌های گروهی کاهش یافته و عملکرد را‌ه‌اندازی چت‌های گروهی ساده‌تر شده است.
  • پیش‌زمینه‌های شخصی‌سازی شده و شفافیت کاشی‌ها - از این پس امکان شفاف کردن کاشی‌های صفحه‌ی اصلی داشبورد را خواهید داشت. برای انتخاب یک تصویر پیشت‌‌زمینه‌ی دلخواه به قسمت Settings > My Xbox > My background مراجعه کنید. توجه کنید که بعضی عکس‌ها به دلیل حقوق استفاده‌ی آن‌ها و بعضی محدویت‌ها امکان شفاف‌سازی ندارند.
  • به‌روز رسانی‌های تلویزیون - چند بروز رسانی برای برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیون در دسترس است و کشورهای بیشتری این بروز رسانی را دریافت می‌کنند.
    • قابلیت TV trending در OneGuide  -وقتی که شما لیست کامل OneGuide تلویزیون را اسکن می‌کنید، می‌توانید مشاهده کنید که کدام کانال‌ها بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند. این قابلیت که TV Trending نام‌گذاری شده، براساس تعداد کاربرانی که از ایکس‌باکس وان استفاده می‌کنند، کار می‌کند.
    • قابلیت Live TV trending در کشور‌های بیشتر: کشور‌های فرانسه، آلمان، برزیل و مکزیک اکنون از قابلیت Live TV trending بهره می‌برند.
    • بهبود کنترل تلویزیون, گیرنده‌ی دیجیتال و دستگاه‌های صوتی و تصویری: ایکس‌باکس وان بهتر از قبل با دستگاه‌های بیشتر کار می‌کند. با انجام بروزرسانی ماه فوریه پشتیبانی از ریموت کنترل دستگاه‌های بیشتری میسر می‌شود و دیتابیس مربوط به اینفرارد ها نیز تکمیل‌تر شده است.
    • قابلیت استریم برنامه‌های زنده تلویزیونی بر روی ویندوز فون و اندروید: قابلیت استریم برنامه‌های زنده تلویزیونی بر روی ویندوز فون و اندروید برای دارندگان Digital TV Tuner در کشور‌های فرانسه، بریتانیا، آلمان، اسپانیا و ایتالیا در دسترس است.
    • قابلیت جدید برای بخش Digital TV Tuner ایکس‌باکس وان: افرادی که در کشورهای فرانسه، بریتانیا، آلمان، اسپانیا و ایتالیا هستند و گیرنده Digital TV Tuner را خریداری  کرده‌اند، اکنون‌ می‌توانند نرخ فریم ویدئو‌ها را هنگام جلو یا عقب زدن برنامه‌های تلویزیونی بر روی ایکس‌باکس وان ببینند (Digital TV Tuner  از طریق درگاه ورودی HDMI به Xbox One متصل می‌شود تا به صورت یک گیرنده کانال‌های رایگان  با کیفیت HD عمل کند)
    • اپلیکیشن‌ OneGuide برای کشور هلند: پشتیبانی از OneGuide  همچنان ادامه دارد. این‌بار در هلند این امکان فراهم شده است. لیست کانال‌های باقی‌مانده OneGuide هلند طی چند هفته آینده در دسترس قرار می‌گیرد.
منبع: Xbox Wire


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده