نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۰

سایت یوروگیمر دیگر به بازی‌ها امتیاز نخواهد داد

وبسایت خبری تحلیلی یوروگیمر که یکی از رسانه‌های تأثیرگذار در صنعت بازی‌های رایانه‌ای به شمار می‌‌رود، قصد دارد از این پس بررسی‌های خود را بدون امتیاز منتشر کند. با دلایل این تصمیم از زبان نویسنده‌های این سایت همراه باشید.
حذف امتیازات از بررسی‌ها به این معنی است که یوروگیمر دیگر در متاکریتیک، وب‌سایت مرجع امتیازهای بازی‌ها حضور نخواهد داشت و بررسی‌های آنان تأثیری در میانگین امتیازات یک بازی‌ نخواهد داشت. نویسندگان این سایت تصمیم گرفتند به جای نسبت دادن امتیازهای عددی به هر بازی، آن‌ها را با عباراتی مثل «پیشنهادی»، «ضروری» و «پرهیز» بسنجند. اولی وِلش یکی از نویسنده‌های یوروگیمر در مورد بازی‌های چند سال اخیر می‌گوید:
در چند سال گذشته، افزایش عرضه‌ی بازی‌‌ها به صورت دیجیتال و این فرض که اکثر کنسول‌ها و رایانه‌ها به اینترنت متصل هستند، باعث شده ساخت و توسعه‌ی بازی‌ها روان‌تر از گذشته انجام بگیرد. توسعه‌ی بعضی بازی‌ها به وسیله‌ی عرضه‌ی بروزرسانی‌ها تا مدتی بعد از انتشار آن‌ها ادامه دارد. بعضی بازی‌ها مدتی طولانی قبل از به اتمام رسیدن مراحل ساخت آن‌ها تحت عنوان نسخه‌های «دسترسی اولیه» منتشر می‌شوند و توسعه‌ی بعضی بازی‌ها هم هیچوقت به اتمام نمی‌رسد.
او اضافه می‌کند بازی‌ها آنلاین به شکل تازه و پیچیده‌ای، باعث تغییر شیوه‌ی تعامل مخاطبان با آن‌ها شده است.
تمام این‌ها باعث شده روند بررسی بازی‌ها بسیار غیرقابل پیش‌بینی و پیچیده شود. تغییر نحوه‌ی انتشار بازی‌ها باعث شده شرایط نقد آن‌ها کاملاً عوض شود که این مورد مهارت‌های ما برای ارائه‌ی بهترین مطلب را به چالش می‌کشد. این اتفاقات ظرافت خاصی به نحوه‌ی عملکرد و شیوه‌ی ساخت بازی‌ها بخشیده که ما باید به آن توجه کامل داشته باشیم.
ولش در مورد سیاست‌های جدیدشان می‌گوید:
در یوروگیمر، ما با آغوش باز از این چالش‌ها استقبال می‌کنیم و سخت کار کردیم تا بر شرایط جدید مسلط شویم. اما اخیراً احساس کردیم سیاست‌های نقد و بررسی‌های ما باعث می‌شود محتوای مفید و کاربردی مطالب، سخت‌تر از گذشته به مخاطب برسد. ما باید این مورد را اصلاح کنیم.
ولش می‌گوید امتیاز بررسی‌ها دیگری سودی برای خواننده‌ها ندارد و آنطور که باید، ارزش بازی‌ها را مشخص نمی‌کند.
امتیاز‌ها باعث قضاوت اشتباه ما می‌شوند، آن‌ها شما را هم به اشتباه می‌اندازند و شاید مهم‌تر از همه، آن‌ها به طور عادلانه ارزش بازی‌ها را مشخص نمی‌کنند.
نظر شما در مورد سیاست‌های جدید یوروگیمر چیست؟ آیا شما هم با سنجیدن ارزش بازی‌ها با ارائه‌ی امتیاز مخالفید؟ منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده