نویسنده: آرش عیاری
// جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۵

همه چیز درباره Clash of Clans: ویزارد (Wizard)

امروز بخش ‌ویکی‌زوم  و سلسله مقالات بازی Clash of Clans به یکی از کاربردی‌ترین نیروهای بازی اختصاص دارد. با مطالعه همه‌چیز درباره ویزارد می‌توانید خیلی بهتر از این نیرو استفاده کنید. با زومجی همراه باشید تا به بررسی تمام جوانب و استراتژی‌های ویزاردها بپردازیم.
ویزارد حضور سهمگینی در میدان نبرد دارد. کافی است تا او را با تعدادی از هم‌نوعانش همراه کنید تا زمین و آسمان را به آتش بکشند

خلاصه

  • ویزارد جادوگری است که ردایی بلند بر تن دارد و سگکی طلایی‌رنگ روی کمربند او خودنمایی می‌کند.
  • ویزاردها از نظر نوع حمله بسیار شبیه به آرچرها هستند. ,ویزاردها نیز می‌توانند به واسطه ماهیت خود، از پشت دیوارها به هدف  ضربه بزنند. آن‌ها توپ‌های آتشین با میزان خسارت بالایی پرتاب می‌کنند اما به واسطه میزان سلامتی پایینی که دارند باید توسط نیروهای دیگر حمایت شوند، در غیر این‌صورت سازه‌های دفاعی که به صورت نقطه‌ای حمله می‌کنند می‌توانند به راحتی ویزارد را از بین ببرند.

استراتژی تهاجمی

  • ویزاردها به اندازه‌ای سلامتی دارند که بتوانند در برابر حمله موضعی سازه‌های دفاعی مقاومت کنند اما ساختمان‌های دفاعی که به صورت نقطه‌ای آسیب می‌زنند می‌توانند بلای جان ویزاردها محسوب شوند. به همین دلیل باید توسط نیروهایی مانند جاینت یا پکا که میزان سلامتی بالایی دارند، حمایت شوند. (هیلرها نیز می‌توانند در حمایت از ویزاردها موثر باشند)
  • قابلیت حمله از دور به ویزاردها این امکان را می‌دهد که به سازه‌های پشت دیوارها حمله کنند و همین حفظ فاصله آن‌ها را در برابر حملات موضعی مورتار یا ویزاردتاور مصون نگه می‌دارد.
  • بربرها می‌توانند به عنوان سپر ویزاردها استفاده شوند. البته باید حواستان به سازه‌های دفاعی که آسیب موضعی وارد می‌کنند باشید.
  • ویزاردها گزینه خوبی برای نابود کردن سازه‌های دفاعی به حساب می‌آیند و می‌توانند با قدرت آسیب بالایی که دارند به راحتی سازه‌های دفاعی را نابود کنند. البته به شرطی که تعدادی معقول از آن‌ها را به میدان نبرد بفرستید و از جاینت‌ها یا پکا‌ها برای مشغول کردن سازه‌های دفاعی استفاده کنید.
  • ویزاردها در از بین بردن نیروهای قلعه کلن نیز بسیار عالی عمل می کنند و می‌توانند با قدرت حمله زیاد موضعی خود، بسیاری از نیروهای قلعه کلن را به یک‌باره نابود کنند. فرستادن یک یا دو ویزارد برای نبرد با نیروهای قلعه کلن می‌تواند جایگزین خوبی برای جادوی صاعقه باشد.
  • یکی از تکنیک‌های موثر در استفاده از ویزاردها در تاون‌هال‌های سطح ۶ و هفت، پشتیبانی دو هیلر از تعداد زیادی ویزارد است که می‌توانند به راحتی روستای حریف را نابود کنند. در این حالت سازه‌های دفاعی که به صورت نقطه‌ای حمله می‌کنند مجبور هستند تا یک ویزارد را هدف بگیرند و اینجا است که هیلر‌های پشتیبان به کمک این ویزارد می‌آیند. سازه‌های دفاعی موضعی مانند مورتار و ویزاردتاور به خصوص در سطح‌های پایین نمی‌توانند ویزاردها را با یک ضربه نابود کنند. البته در این تاکتیک باید به ضدهوایی‌ها نیز توجه داشته باشید زیرا می‌توانند به راحتی هر چه تمام‌تر هیلرها را از بین ببرند.
  • اگرچه ویزاردها با توجه به فضای کمی که اشغال می‌کنند، قدرت تخریب بالایی دارند اما به شدت در برابر جاینت بمب‌ها و اسپرینگ‌ترپ‌ها آسیب‌پذیر هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر لشگری بزرگ از ویزاردها در اختیار دارید، آن‌ها را در زمین دشمن پخش کنید و به صورت یک‌جا استفاده نکنید.

استراتژی تدافعی

  • ویزاردها نیروهای دفاعی فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آیند زیرا می‌توانند از پشت دیوار به نیروهای مهاجم حمله کنند. وقتی این نیروها متوجه حضور ویزاردها می‌شوند هدف خود را به سمت آن‌ها تغییر می‌دهند و حتی برای رسیدن به آن‌ها دیوارها را نیز تخریب می‌کنند.
  • از زمان بروزرسانی۲۲ اسفند ۱۳۹۱ (۱۲ مارس ۲۰۱۳) ضربه‌ ویزاردها باعث آسیب موضعی در محدوده‌ای خاص می‌شود و همین موضوع ویزارد را به قاتل نیروهای با سلامتی پایین مانند گابلین‌ها، آرچرها و بربرها تبدیل کرده است.

تفاوت سطح‌ها

  • وقتی برای اولین بار ویزارد را ملاقات می‌کنید او  را با یک شنل بلند آبی‌رنگ، ریش سیاه و کمربند قهوه‌ای می‌بینید.
  • در سطح سوم، رنگ شنل ویزارد از آبی به بنفش تغییر می‌کند و چکمه‌های او نیز هم‌رنگ شنل بنفش او می‌شوند.
  • در سطح چهارم، ویزارد به جای حمله با توپ‌های آتشین، صاعقه شلیک می‌کند.
  • در سطح پنجم، شنل ویزارد به آبی پر رنگ تغییر میکند و چکمه‌های او نیز به رنگ تیره درمی‌آیند.
  • در سطح ۶، رنگ شنل ویزارد باز هم تغییر می‌کند و این بار به رنگ شرابی تغییر پیدا می‌کند. کمربند او نارنجی می‌شود و دور چشمانش نیز هاله‌ای زرد رنگ پدید می‌آید. ویزارد در این سطح توپ‌های آتشین بسیار قوی شلیک می‌کند.

موارد دیگر

  • وقتی اوایل بازی مشغول انجام مراحل آموزشی هستید، یک روستایی به پیوستن نیروهای پشتیبانی ویزاردها از ایواری تاور (Ivory Tower) اشاره می‌کند؛ اگرچه کلمه ایواری تاور هیچ‌وقت دوباره در بازی عنوان نشد.
  • به سبب دریافت پنج ویزارد در مراحل آموزشی، این نیرو اولین نیرویی است که شما از آن‌ها استفاده می‌کنید اما اولین نیرویی که در بازی آزاد می‌شود، بربر است.
  • گاهی اوقات بازیکنانی که سطح بالایی دارند از ویزارد‌ها به جای آرچرها استفاده می‌کنند، زیرا این نیرو هم قدرت بیشتری دارد و هم از سلامت بالاتری برخوردار است. (وقتی ویزارد را با آرچر مقایسه می‌کنید متوجه می‌شوید که سازه‌های دفاعی که به صورت نقطه‌ای شلیک می‌کنند در سطح‌های بالا می‌توانند با یک شلیک آرچر را از بین ببرند)
  • اگر کمپ و قلعه کلن شما در آخرین سطح خود باشد، می‌توانید به ترتیب ۶۰ و ۸ ویزارد را آموزش دهید که مجموع آن‌ها برابر با ۶۸ ویزارد می‌شود.
  • در فراز ویزاردتاور نیز ویزارد وجود دارد که البته با نیرویی که در سربازخانه وجود دارد متفاوت است زیرا نه نیاز به آموزش دارد و نه بازیکن نیاز دارد تا آن را آزاد کند.
  • ویزارد به همراه وال‌بریکر سطح پنج و ۶، تنها نیرویی است که می‌تواند با یک شلیک هم‌نوع خود را از بین ببرد. نکته جالب اینجا است که وقتی ویزارد به سطح چهار رسید می‌تواند بالاترین سطح ویزارد را هم با یک شلیک از بین ببرد.
  • از نقطه نظر فضای اشغالی توسط نیروها، ویزارد با اختلافی کم بیشترین قدرت آسیب در ثانیه را در اختیار دارد. (۴۵ واحد قدرت آسیب زدن ویزارد سطح ۶ است و رتبه بعدی نیز در اختبار گابلین سطح ۶ با ۴۲ واحد است)
  • در فایل‌های نصبی بازی، افکت صوتی ویزارد با نام Mage  ثبت شده است اما در بازی با همان نام ویزارد شناخته می‌شود.
  • در ۶ شهریور ۱۳۹۳ (۲۸ آگوست ۲۱۰۴) سوپرسل برای مدتی کوتاه هزینه و زمان آموزش ویزارد را به نصف کاهش داد .در طول این دوره عکس ویزارد در سربازخانه تغییر کرد و به جای گوی آتشین یک خرگوش در دستان او قرارگرفت.
 

اطلاعات کلی ویزارد

 
هدف موردعلاقهنوع حملهفضایمدت زمان آموزشسرعت حرکتسرعت حملهسطح سربازخانهمحدوده حمله
نداردآسیب موضعی تا ۰.۳ کاشی (اهداف زمینی)۴۸ دقیقه۱۶یک ضربه در۱.۵ ثانیه۷۳ کاشی

اطلاعات سطح‌های مختلف

 
سطحقدرت تخریب در ثانیهقدرت تخریب در هر حملهسلامتیهزینه آموزشهزینه ارتقاسطح آزمایشگاه برای ارتقامدت زمان ارتقا
۱۵۰۷۵۷۵۱۵۰۰---------
۲۷۰۱۰۵۹۰۲۰۰۰۱۵۰۰۰۰۳۱ روز
۳۹۰۱۳۵۱۰۸۲۵۰۰۴۵۰۰۰۰۴۲ روز
۴۱۲۵۱۸۷.۵۱۳۰۳۰۰۰۱۳۵۰۰۰۰۵۳ روز
۵۱۷۰۲۵۵۱۵۶۳۵۰۰۲۵۰۰۰۰۰۶۵ روز
۶۱۸۰۲۷۰۱۶۴۴۰۰۰۷۵۰۰۰۰۰۸۱۴ روز
  منبع: clashofclans.wikia


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده