نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۰

همه چیز درباره Clash of Clans: هیدن تسلا (Hidden Tesla)

امروز در ویکی‌زوم دوباره به سراغ سازه‌های دفاعی بازی خواهیم رفت و شما را با هیدن‌تسلا، یکی از عجیب‌ترین و قدرتمند‌ترین سازه‌های دفاعی Clash of Clans آشنا کنیم. در ادامه با زومجی همراه باشید تا همه جوانب و تاکتیک‌های مربوط به این سازه دفاعی را فرا بگیرید.
با هیدن تسلا، یک تله مرگ‌آور و خطرناک درست کنید. جادوگرهای ما نیروی الکتریسیته را در این سازه دفاعی القا کرده و آن را زیر زمین مخفی کرده‌اند تا هر وقت دشمن به نزدیکی آن وارد شد سر از زیر خاک درآورده و با نیروی برق به دشمنان حمله کند

Hidden_Tesla4 Hidden_Tesla3 Hidden_Tesla2 Hidden_Tesla1

Hidden_Tesla8 Hidden_Tesla7 Hidden_Tesla8 Hidden_Tesla5

خلاصه:

  • هیدن تسلا یک سازه دفاعی است با این تفاوت که از یک نظر مانند اسپرینگ ترپ‌ و بمب‌ عمل می‌کند و آن هم این است که دشمنان نمی‌توانند آن را ببینند. وقتی دشمن به محدوده این سازه نزدیک شود یا وقتی ۵۱ درصد از از روستا نابود شود، هیدن تسلا ظاهر می‌شود. البته این سازده دفاعی مانند تله‌های بازی لازم نیست پس از هر بار دفاع کردن، دوباره مجهز شود و از این بابت شبیه به سایر سازه‌های دفاعی بازی است.
  • هیدن تسلا در تاون‌هال سطح هفتم آزاد می‌شود.
  • یکی از مواردی که ممکن است بازیکنان را در قبال این سازه دفاعی گمراه کند، محدوده آتش و نوع ظاهر شدن آن است. اگرچه محدوده آتش هیدن تسلا ۷ کاشی است اما فقط زمانی اولین ضربه خود را وارد می‌کند که دشمن وارد محدوده ۶ کاشی اطراف هیدن تسلا شود و تا وقتی که نیروهای دشمن تا این اندازه به هیدن تسلا نزدیک نشوند، این سازه دفاعی ظاهر نخواهد شد. (با وجود این‌که محدوده آتش آن ۷ کاشی است) تنها استثنایی که در این بین صدق می‌کند این است که وقتی ۵۱ درصد از روستا تخریب شود، هیدن تسلا‌ها به صورت خودکار ظاهر می‌شوند. علت این امر هم این است که هیدن تسلاها باید ظاهر باشند تا مهاجم بتواند با تخریب تمام سازه‌های باقی مانده، ستاره سوم را نیز کسب کند.
  • وقتی هیدن تسلا ظاهر شد، دیگر مخفی نمی‌شود و تا محدوده ۷ کاشی به دشمنان ضربه می‌زند.
  • یکی از نکات قابل توجه در رابطه با این سازه دفاعی این است که میزان آسیب آن‌ها به پکاها دو برابر است.
  • بالاترین سطح هیدن تسلا، یعنی سطح هشتم بالاترین میزان آسیب در بین همه سازه‌های دفاعی را دارد که می‌توانند هم نیروهای زمینی و هم نیروهای هوایی را مورد هدف قرار دهند. رتبه بعدی متعلق به بالاترین سطح آرچرتاور است که یک واحد آسیب در ثانیه از هیدن تسلا سطح هشت کمتر است.

استراتژی تدافعی

  • بزرگ‌ترین برتری هیدن تسلا،‌ مخفی بودن آن است که می‌تواند در صورت جای‌گذاری مناسب، نیروهای مهاجم را غافلگیر کند و استراتژی حمله دشمن را با شکست مواجه کند.
  • متاسفانه بعضی بازیکن ها فضاهای خالی ۲ در ۲ کاشی را دقیقا به تعداد هیدن تسلاها (یا جاینت بمب‌ها) ایجاد می‌کنند که این امر می‌تواند در حدس زدن حریف در جای گیری تله‌ها کمک کند. برای جلوگیری از لو رفتن جای هیدن تسلا می‌توانید از تعداد فضاهای خالی بیشتری در چیدن روستای خود استفاده کنید.
  • یکی از تاکتیک‌های خوب در این‌باره این است که تعدادی فضای ۲ در ۲ خالی در روستای خود ایجاد کنید. به طور مثال، در تاون‌هال سطح هفت، می‌توانید تا دو هیدن تسلا داشته باشید. برای این‌کار می‌توانید دو مربع خالی ۲ در ۲ دیگری نیز ایجاد کنید تا دشمن خیال کند که جای هیدن تسلاهای شما را می‌داند. در این صورت وقتی به این مربع‌های خلی حمله می‌کند و اثری از هیدن تسلاها نمی‌یابد، باقی سازه‌های دفاعی  این فرصت را پیدا می‌کنند تا نیروهای دشمن را از بین ببرند.
  • مراقب این موضوع باشید که وقتی در حال ارتقا هیدن تسلا هستید، این سازه دفاعی ظاهر می‌شود و مکان آن مشخص می‌شود پس بهتر هست هنگام ارتقا هیدن تسلا، جای آن را عوض کنید.
  • هنگام مشخص کردن جای هیدن تسلا به این نکته توجه داشته باشید تا جوری این سازه را بچینید که دشمن نتواند روی آن نیرو ارسال کند. (فضای خالی بیشتر از ۲ در ۳ کاشی نباشد). ذکر این نکته هم قابل اهمیت است که هیدن تسلا بر خلاف سایر سازه‌های دفاعی، فضایی اشغال نمی‌کند و این بدین معنا است که دشمن می‌تواند دقیقا روی هیدن تسلا، نیرو بفرستد.

استراتژی تهاجمی

  • پیش از این‌که به کسی حمله کنید، به دقت روستای او را مورد بررسی قرار دهید و فضاهایی که ممکن است هیدن تسلا در آن‌جا وجود داشته باشد مورد شناسایی قرار دهید و از فرستادن نیرو در نزدیکی آن‌ها اجتناب کنید. وقتی نیروهایتان آن‌قدر به هیدن تسلا نزدیک شدند که این نیرو ظاهر شود، از فرستادن نیروهای بیشتر به نزدیکی آن خودداری کنید، زیرا این سازه دفاعی به واسطه آسیب بالایی که وارد می‌کند، می‌تواند همه نیروهایتان را نابود کند.
  • اگر یک فضای خالی ۲ در ۲ دیدید که به واسطه دیوار احاطه شده بود، خیلی احتمال دارد که داخل این فضای خالی هیدن تسلا قرار داشته باشد. البته این نکته را هم فراموش نکنید که هیدن تسلا برای تاون‌هال سطح هفت یا بالاتر است، پس اگر چنین فضایی را در تاون‌هال سطح ۶ دیدید، بدانید که در فضای خالی جاینت بمب قرار دارد.
  • یک جاینت و تعدادی آرچر می‌توانند با توجه به سلامتی پایینی که هیدن تسلا دارد، آن را نابود کنند.
  • بعضی از بازیکنان درون دیوارهای خود فضای خالی زیادی را ایجاد می‌کنند و هیدن تسلاها را درون این فضاهای خالی قرار می‌دهند. حواستان باشد که گول این تاکتیک را نخورید.
  • اگر قبل از این‌که به دشمن خود حمله کنید، توان دیدن روستای او را دارید. (مثلا می‌خواهید انتقام بگیرید) با دنبال کردن حرکات روستاییان می‌توانید جای هیدن تسلاها را پیدا کنید زیرا این روستاییان به فضاهای خالی می‌روند،‌ به جایی که هیدن تسلا قرار دارد.

تفاوت سطح‌ها

  • هیدن تسلاها در سطح‌های چهارم، هفتم و هشتم دچار تغییرات ظاهری چشمگیری می‌شود.
  • وقتی هیدن تسلا را احداث می‌کنید، این ساختمان شامل یک سازه چوبی بلند و مشبک است که روی آن سیم‌کشی وجود دارد. در نوک هیدن تسلا نیز یک شی آهنی وجود  دارد که الکتریسیته  به وسیله آن به سمت دشمنان شلیک می‌شود. در دو طرف پایه هیدن تسلا نیز دو درب وجود دارد که نشان می‌دهد وقتی نیروها به نزدیک این سازه نزدیک می‌شود این درب‌ها باز می‌شوند و هیدن تسلا از زیر زمین به سطح می‌آید.
  • در سطح دوم و سوم، یک تکه آهن دیگر به دو طرف هیدن تسلا اضافه می‌شود.
  • در سطح چهارم، یک سیم‌پیچ فلزی روی سطح بالایی هیدن تسلا اضافه می‌شود. در سطح پنجم، تکه‌های آهنی طلایی رنگ می‌شوند و در سطح ۶ سیم‌پیچ تسلا نیز به رنگ طلایی درمی‌آید.
  • در سطح هفتم، چند حلقه طلایی که به صورت افقی روی هم قرار گرفته‌اند جای سیم‌پیچ قرار گرفته در بالاترین نقطه هیدن تسلا را می‌گیرد. سه سیم موجود در هیدن تسلا نیز جای خود را به یک سیم ضخیم‌تر می‌دهند که در جلوی سازه قرار گرفته است. هنگامی که هیدن تسلا در این سطح به هدف خود شلیک می‌کند، حلقه ها می‌درخشند.
  • در سطح هشتم، حلقه‌های روی سطح فوقانی هیدن تسلا، جای خود به مبدل‌های برق فشار قوی سیاه رنگ می‌دهند. در این سطح سیم‌های بیشتری روی سطح بدنه هیدن تسلا به چشم می‌خورد و چند بار در دقیقه رگه‌هایی از الکتریسیته از هیدن تسلا به بیرون پرتاب می‌شود.

موارد دیگر

  • هیدن تسلاها در دسته تله‌های بازی جای نمی‌گیرند، اگرچه ماهیت و ظاهر آن‌ها خلاف این موضوع است اما آن‌ها در دسته ساختمان‌های دائمی بازی مانند سایر سازه‌های دفاعی بازی قرار می‌گیرند.
  • هیدن تسلا، اسم و ظاهر خود را از سیم‌پیچ تسلا، ساخته نیکلا تسلا به ارث برده است.
  • اگر هیدن تسلا هنوز ظاهر نشده باشد، جادو‌های صاعقه و انجماد روی آن اثر ندارد.
  • نیروهایی که هدف مورد علاقه آن‌ها سازه‌های دفاعی است (مانند جاینت) نمی‌توانند پیش از این‌که تسلا ظاهر شود، آن را شناسایی کنند،‌حتی اگر تمام سازه‌های دفاعی نابود شده باشد.
  • هیدن تسلا تنها سازه دفاعی بازی است که نیروی مورد علاقه دارد. (پکا)
  • اگر هیدن تسلا در محدوده‌ای ۳ در ۳ باشد، نمی تواند مانع ریختن نیرو شود و می‌توان روی آن به فرستادن نیرو پرداخت. در این حالت هیدن تسلا ظاهر می‌شود و اقدام به حمله با مهاجمین می‌کند.
  • بسیاری از بازیکنان سطح بالا هیدن تسلا‌ها و تله‌های خود را در نزدیکی تاون‌هال خود قرار می‌دهند تا در برابر شکارچیان تروفی مقاومت کنند.
  • هنگامی که هیدن تسلا حمله نمی‌کند، رگه‌های کوچکی از آن ساطع می‌شود.
  • تکه بالای هیدن تسلا هفت شبیه به تکه بالایی آزمایشگاه سطح هفت است.
  • این سازه نیز مانند مورتار می‌تواند با یک شلیک آرچر هم سطح خود را نابود کند. به طور مثال هیدن تسلا سطح چهار می‌تواند آرچر سطح چهار را نابود کند، البته این در مورد سطح پنج صدق نمی‌کند.
  • هیدن تسلا به همراه ضدهوایی یکی از دو سازه دفاعی است که حتی در بالاترین سطح خود نیز از چوب تشکیل شده است.
  • اگرچه پکا نیروی مورد علاقه هیدن تسلا است اما اگر ابتدا با نیروهای دیگر به هیدن تسلا حمله کنید و سپس یک پکا وارد محدوده این سازه دفاغی کنید، هیدن تسلا تا وقتی که هدف مورد نظر خود را نابود نکند، به پکا حمله نمی‌کند.
 

تعداد هیدن تسلا قابل استفاده در هر تاون‌هال

سطح تاون‌هال۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰
تعداد هیدن تسلا موجود۰‍۰۰۰۰۰۲۳۴۴
 

اطلاعات کلی هیدن تسلا

محدوده شلیکسرعت شلیکنوع شلیکاهدافهدف مورد علاقه
۶ سپس ۷یک ضربه در هر ۰.۶ ثانیهآسیب نقطه‌ایزمینی و هواییپکا (آسیب دو برابر)
 

اطلاعات سطح‌های مختلف

سطحقدرت تخریب در ثانیهقدرت تخریب در هر شلیکسلامتیهزینه ساختمدت زمان ساختتجربه کسب شدهتاون‌هال لازم برای ارتقا
۱۳۴۲۰.۴۶۰۰۱۰۰۰۰۰۰۱ روز۲۹۳۷
۲۴۰۲۴۶۳۰۱,۲۵۰,۰۰۰۳ روز۵۰۹۷
۳۴۸۲۸.۸۶۶۰۱,۵۰۰,۰۰۰۵ روز۶۵۷۷
۴۵۵۳۳۶۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰۶ روز۷۲۰۸
۵۶۴۳۸.۴۷۳۰۲,۵۰۰,۰۰۰۸ روز۷۷۷۸
۶۷۵۴۵۷۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰۱۰ روز۹۲۹۸
۷۸۷۵۲.۲۸۱۰۳,۵۰۰,۰۰۰۱۲ روز۱۰۱۸۹
۸۹۹۵۹.۴۸۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰۱۴ روز۱۰۹۹۱۰
منبع: clashofclans.wikia.com


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده