نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۰

هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی و وَلو تا پایان سال جاری میلادی عرضه می‌شود

همانطور که پیش از این در زومجی خواندید، اچ‌تی‌سی در جریان کنفرانس خود در MWC 2015 از هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی Vive رونمایی کرد. هدستی که با کمک شرکت وَلو ساخته شده و نسخه همگانی آن تا کریسمس ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد.

مدیر عامل اچ‌تی‌سی طی مراسم اختصاصی خود در بارسلونای اسپانیا، هدست واقعیت مجازی این کمپانی را معرفی کرد و اینطور درباره آن‌ گفت:

ما معتقدیم واقعیت مجازی نحوه‌ی تعامل با دنیا را دچار تحول می‌کند. به زودی تکنولوژی واقعیت مجازی همه دنیا فرا خواهم گرفت. {با این گجت می‌توانید} در کنسرت‌ها شرکت‌کنید، تاریخ یاد بگیرید، خاطرات خود را مرور کنید و وارد دنیای مجازی در حوزه‌های مختلف شوید.

Vive توانایی اجرای بازی‌ها با وضوح تصویر ۱۲۰۰ در ۱۰۸۰ را دارا است و نرخ بروزرسانی تصویر با سرعت ۹۰ فریم بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. به همین دلیل ویو قادر به ارایه تصاویری بسیار واضح، شفاف و با کیفیت خواهد بود. البته این بدین معنا است که برای اجرای بازی‌های واقعیت مجازی با چنین وضوحی، نیاز به یک رایانه بسیار قدرتمند خواهید داشت. خیلی از دستگاه‌های واقعیت مجازی به هنگام نشستن، تجربه بهتری را فراهم می‌کنند. اما ویو پا را فراتر گذاشته و قابلیتی به نام «Steam VR Base Stations» ارایه می‌دهد. به طوری که قادر هستید در فضای ۴.۵ متر در ۴.۵ متر در حال حرکت از ویو استفاده کنید. آکیولوس نیز قابلیتی برای برخواستن و تحرک به هنگام استفاده از هدست خود را معرفی کرده است، اما این امر بسیار محدود بوده و نیاز به شخصی برای مراقبت از شما دارد تا به وسایل اطراف خود برخورد نکنید! هرچند، تمام این دستگاه‌ها نیاز به مراقبت و ایمنی به هنگام استفاده دارند. هدست‌های واقعیت مجازی، نیاز به مکانی مشخص در خانه دارند و باید تمام موانع و اشیا سر را خود را بردارید. طی مقاله‌ای در زومجی نیز راجع به Half-Life 3 و امکان استفاده اچ‌تی‌سی از این بازی به عنوان برگ برنده هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی  Vive سخن گفتیم. باید تا کنفرانس وَلو در همایش توسعه‌دهندگان بازی صبر کنیم تا اخبار جدیدی راجع به این هدست و بازی‌های آن ببینیم. منبع: makeuseof


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده