// چهار شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۵

GDC 2015: سونی از بازی‌های رایگان حمایت می‌کند

امروز در جریان برگزاری همایش توسعه‌دهندگان بازی ۲۰۱۵، سارا تامسون از شرکت سونی درباره‌ی افزایش انجام بازی‌های رایگان در پلی‌استیشن 4 صحبت‌هایی را ارائه داده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.
تامسون گفت که سونی از این میزان رشد شگفت‌زده شده است و این عملکرد می‌تواند یکی از کلید‌های پیشرفت تجارت دیجیتالی شرکت سونی باشد. تامسون درباره‌ی بازی‌های رایگان می‌گوید:
ما به این اتفاق به عنوان یک بخش مهم از تجارت دیجیتالی خود نگاه می‌کنیم. به نظر من طی ۳ الی ۵ سال آینده‌، بخش عمده‌ درآمد ما از این طریق خواهد بود و این امر پیش از این به صورت چشم‌گیری در حال پیشرفت بوده است.
تامسون مقام حساب‌دار ارشد را در بخش تجاری بازی‌های رایگان پلی‌‌استیشن بر‌عهده دارد. او در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیح داد که سونی اصلا نمی‌داند که بازی‌های رایگان حتی در ۱۵ سال پیش نیز وجود داشتند. زمان تغییر یافته است و بازی‌‌های رایگان به عنوان یک کلید استراتژیک برای سونی به حساب می‌آید:
ما فکر می‌کنیم که این خبر بسیار خوبی است. به نظر من این بازی‌ها تجارت با ثباتی هستند و آینده‌، این موضوع را برای ما اثبات خواهند کرد. این بازی‌ها ما را به همان جایی خواهند برد که به عنوان یک شرکت به آن نیاز داریم. به عنوان یک کمپانی، ما به بازی‌های رایگان ایمان داریم.
البته سرمایه‌گذاری سونی بر روی بازی‌های رایگان بدین معنا نیست که آن‌ها از ساخت بازی‌های اصلی خود دست خواهند کشید. این کمپانی بازی‌‌های بزرگی همانند Bloodborne و Uncharted 4: A Thief's End را برای عرضه‌ی در سال جاری برنامه‌ریزی کرده است. یکی دیگر از کسانی که امروز در همایش حضور داشت، لورا نیویو بود. او معاون بخش فروش و همچنین عهده‌دار مسئولیت بازاریابی برای بازی‌های H1Z1 و EverQuest در شرکت دی‌بریک گیم (قبلا این بازی‌ها زیر نظر  بخش سرگرمی‌های آنلاین سونی بود) است. نیویو  گفت که او آینده‌ای روشن را برای بازی‌های رایگانی کنسولی، نه تنها در پلی‌‌استیشن بلکه در تمامی پلتفرم‌ها پیش‌بینی می‌کند:
وضعیت کنونی بازی‌های رایگان، همانند یک لایه از پیاز است(به این موضوع اشاره دارد که بازی‌های رایگان تازه در ابتدای مسیر موفقیت خود قرار دارند). در هر نشانه‌ای فرصتی بزرگ برای پیشرفت بازی‌های رایگان بر روی کنسول‌ها وجود دارد.
جدا شدن دی‌بریک گیم از سونی بدین معنا است که برخلاف گذشته، این استودیو می‌تواند پلتفرم‌های مختلف را پشتیبانی کند. این استودیو همچنین نسبت به عرضه‌ی بازی‌‌های خود بر روی ایکس‌باکس ابراز علاقه نشان داد. البته هنوز هیچ بازی مشخصی برای کنسول مایکروسافت معرفی نکرده است. بازی‌های رایگان همیشه با خود بحث و جدل را به همراه می‌آورند، اما نیویو می‌گوید که بازیکنان بازی‌هایی مثل DC Universe Online و PlanetSide 2 از رویه‌ی کاری دی‌بریک استقبال می‌کنند، مخصوصا بر روی پلی‌‌استیشن 4. این صحبت‌ها یادآور مصاحبه‌ای است که مت هیگبی، کارگردان بازی PlanetSide 2 (که اکنون دیگر در این شرکت حضور ندارد) در ماه نوامبر سال گذشته با سایت یوروگیمر داشت. در آن مصاحبه گفته شد که سازند‌گان در ساخت بازی به صورت هدفمند «عدالت و انصاف» را الویت قرار دادند، حتی اگر این موضوع منجر به کاهش درآمد بازی شود:
در بسیاری از موارد با راهی که ما برای طراحی تجارت خود پیش‌ گرفته‌ایم، مسائل مالی را کنار گذاشته‌ایم. ما برای یک دلیل این کار را انجام می‌دهیم. ما به خاطر اطمینان حاصل کردن در ارائه‌ یک بازی عادلانه و منصفانه که توسط افراد کثیری انجام شود و لذت بخش باشد، این کار انجام می‌دهیم. ما نمی‌خواهیم محصولی را به فروش برسانیم که از قدرت آن اطمینان نداریم، حتی اگر باعث افزایش درآمد ما به صورت موقت شود.
آیا شما هم با این صحبت‌‌‌ها موافق هستید و آینده‌ی روشنی را برای بازی‌های رایگان پیش‌بینی می‌کنید؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید. کلیه‌ی اخبار و مقالات GDC 2015 را در آدرس zoomg.ir/topics/gdc-2015 مشاهده کنید. منبع: gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده