نویسنده: فرشید معتمد
// پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰

همکاری شرکت های اینتل و Raptr برای بهینه سازی بازیهای پی سی

شرکت اینتل هم برای کسب اعتبار و سهم بیشتر از سخت‌افزار بازی‌های پی سی، به رقابت بهینه سازی بازی‌ها با همکاری Raptr می‌پیوندد.
شرکتهای ای‌ام‌دی و انویدیا هر دو تا به حال در زمینه‌ی بهینه سازی خودکار تنظیمات بازی‌های پی سی برای هماهنگی با سخت‌افزاری که روی آن اجرا می‌شوند فعالیت‌هایی داشته‌اند. برنامه‌ی GeForce Experience این سرویس را برای کارت‌های گرافیکی انویدیا انجام می‌داده و در مقابل، نسخه‌ای اختصاصی با نام Gaming Evolved از برنامه‌ی گیم کلاینت Raptr سرویس مشابه‌ای را برای سیستمهای دارای گرافیک ای‌ام‌دی ارائهمی‌دهد. حالا شرکت اینتل هم قصد دارد به این جمع ملحق شود و امروز بصورت رسمی همکاری اختصاصی خود را با شرکت Raptr در کنفرانس GDC اعلام کرد. همانند نسخه‌ی اختصاصی گیم کلاینت Raptr برای ای‌ام‌دی، نسخه‌ی اختصاصی اینتل هم مبتنی بر داده‌های دریافت شده از کاربران است تا بتوان بهترین تنظیمات بازی را برای سیستم پیدا کرد و راندمان و کیفیت بازی را با توجه به آنها بهبود بخشید.
ption id="attachment_20926" align="aligncenter" width="650"]نسخه ی اینتل برنامه ی Raptr نسخه ی اینتل برنامه ی Raptr
نسخه‌ی اینتل برنامه‌ی Raptr همچنین دارای قابلیت ضبط گیم پلی هنگام بازی است که با فناوری خود اینتل به نام Quick Sync بهینه‌سازی شده است. این فناوری ویدیو را با شتاب‌دهنده‌ی سخت‌افزاری پردازنده‌ی اینتل کدگذاری و فشرده می‌کند. گیمرهایی که درایورهای بروز شده نداشته باشند، توسط خود برنامه‌ی Raptr برای دانلود و نصب نسخه‌ی جدید اطلاع رسانی خواهند شد. در حالی که بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای ایده‌ی بهینه سازی خودکار بازی‌ها را به سخره می گیرند، برای گیمرهایی که سخت افزار گرافیکی ضعیف‌تری مثل گرافیک‌های مجتمع پردازنده‌های اینتل داشته باشند، بدست آوردن آخرین ذره‌ی راندمان از سخت‌افزارشان یک امر کلیدی بوده و ارزشمند است. برنامه‌هایی مانند Raptr می توانند راه درازی را در فراهم کردن بهترین تجربه‌ی ممکن از بازی‌ها برای گیمرهای رده متوسط و پایین هموار سازند. نسخه‌ی اینتلی برنامه‌ی Raptr هم اکنون از طریق سایت رسمی Raptr برای دانلود آماده است. همانطور که گفته شد،  این برنامه مختص سیستم‌های دارای گرافیک داخلی اینتل است و دارندگان کارتهای انویدیا و ای‌ام‌دی باید از برنامه‌های اختصاصی خودشان استفاده کنند. منبع:Techspot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده