نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۰

با ۴ بازی اپل واچ آشنا شوید

ساعت هوشمند اپل به نام اپل‌واچ جدیدترین محصول خانواده اپل است. یکی از مهم‌ترین سوال‌ها پیرامون این ساعت هوشمند این است که بازی، چه نقشی در اکوسیستم این محصول دارد و چگونه روی آن اجرا می‌شود. در ادامه با ۴ بازی که می‌دانیم برای ساعت اپل عرضه خواهند شد آشنا شوید.
اپل واچ برای اولین بار در سپتامبر سال گذشته میلادی و در جریان رونمایی اپل از آیفون‌های جدید خود، به صورت رسمی معرفی شد. ساعت هوشمند اپل که نامش نیز مشابه سایر محصولات اپل نیست، اپل‌واچ (Watch) خوانده می‌شود. (اگر کنجکاو هستید که سمبل اپل چگونه تایپ می‌شود، دکمه‌های Option، Shift و K را در محیط سیستم‌عامل مک نگه‌دارید) اگرچه اپل در جریان رونمایی از ساعت هوشمند خود به بعضی از ویژگی‌های آن اشاره کرد، اما سوالات زیادی را نیز برای علاقه‌مندان به وجود آورد. دیروز اپل در کنفرانسی اختصاصی، از تمام جوانب ساعت هوشمند و البته گران‌قیمت خود صحبت کرد تا به سوالات علاقه‌مندان پاسخ داده باشد.با این حال، یکی از سوالات بزرگی که همچنان در قبال ساعت هوشمند وجود دارد این است که بازی چه نقشی در دنیای ساعت هوشمند اپل ایفا می‌کند؟ به هر حال، بازی‌های ویدیویی با توجه به نفوذ و قدرت جذب مخاطبی که دارند، توانسته‌اند در اکثر پلتفرم‌ها نفوذ کنند، اما سایز کوچک صفحه‌ نمایش ساعت اپل و این حقیقت که ساعت روی مچ دست بسته می‌شود، سوالات زیادی درباره نحوه اجرای بازی و چگونگی تجربه آن در ساعت اپل به وجود می‌آورد. در ادامه با زومجی همراه باشید تا با ۴ بازی که برای ساعت هوشمند اپل معرفی شده است، آشنا شویم.
 

BlastBall Duo

blastball-due-apple-watch این بازی نیز از همان مکانیسم پازل بازی BlastBall MX بهره می‌برد که به تازگی برای پلتفرم iOS عرضه شده است. استودیو سازنده این بازی آن را برای صفحه نمایش کوچک ساعت اپل بهینه‌سازی کرده است تا آن را با نام BlastBall Due برای اپل واچ عرضه کند. اسم Due نیز به ماهیت چندنفره بودن بازی اشاره دارد که شامل نبرد یک‌به‌یک می‌شود. گیم‌پلی بازی نیز همانند نسخه بزرگ‌تر خود، شامل درست کردن یک ردیف ۵ تایی می‌شود. BlastBall Due سه ماهه دوم سال جاری میلادی عرضه می‌شود.
 

Elementary Minute

دانلود ویدیو

استودیو بازی‌سازی Klemens Strasser هم بازی خود روی پلتفرم iOS را برای صفحه نمایش کوچک ساعت هوشمند اپل بهینه‌سازی کرده است. Elementary Minute یک بازی پرسش و پاسخ سریع است که در آن باید تعیین کنید که جمله‌ها یا تصاویری که روی صفحه نمایش نقش می‌بنند، درست هستند یا غلط. شما به سادگی می‌توانید با سویپ کردن در جهت مشخص، پاسخ خود را اعلام کنید و همین موضوع باعث می‌شود تا این بازی نقش خود را به خوبی روی ساعت هوشمند اپل بازی کند. Elementary Minute در زمان عرضه ساعت هوشمند اپل در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۴ آپریل ۲۰۱۵) عرضه خواهد شد.
 

Hatchi - A Retro Virtual Pet

hatchi-apple-watch بازی Hatchi چند سالی است که عرضه شده و یادآور حیوانات مجازی است که روی نمایشگرهای دهه ۹۰ میلادی حضور داشتند. حالا با عرضه ساعت هوشمند اپل، Hatchi روی مچ دست شما خواهد آمد. استودیو سازنده بازی یعنی Portable Pixels با یک بروزرسانی در زمان عرضه ساعت هوشمند اپل، منتشر خواهد شد و برای دارندگان نسخه iOS آن رایگان خواهد بود.
 

Letterpad

letterpad-apple-watch همانطور که از ماه ‌ژانویه سال ۲۰۱۵ می‌دانستیم، بازی Letterpad برای ساعت هوشمند اپل نیز عرضه خواهد شد. Letterpad در سبک بازی حروف است که حتما با این‌گونه از بازی‌ها آشنایی دارید که باید در آن از میان حروف، تا جایی که ممکن است کلمات معنادار بسازید. در این بازی شما باید از میان ۹ حرف مختلف، کلمات معنا دار مختلفی را بیابید. هنوز هیچ تاریخ عرضه‌ای برای نسخه ساعت هوشمند اپل یا پلتفرم iOS مشخص نشده است. نظر شما راجع به ساعت هوشمند اپل چیست ؟ آیا به نظر شما بازی‌ کردن روی چنین نمایشگر کوچکی، آن هم روی مچ دست منطقی و لذت‌بخش به نظر می‌رسد؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: Touch Arcade


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده