نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۰

توسعه‌دهنده‌ی کینکت و هولولنز، رئیس جدید چند استودیو در مایکروسافت شد

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده وظایف کودو سونودا، مدیر نوآوری پروژه‌های کینکت و هولولنز از این پس دو چندان خواهد شد. در ادامه با جزئیات اعلامیه‌ی مایکروسافت همراه باشید.
در این اعلامیه آمده است:
کودو توسعه‌ی تجارب و ایده‌های دیگر استودیوهای مایکروسافت در آمریکا، اروپا و تیم‌های انتشار بین‌المللی را رهبری خواهد کرد. کودو مدیر نوآوری و توسعه‌دهنده‌ی تجربه برای هولولنز بوده و از این پس روندی تازه، خلاقانه و گیمرپسند را برای توسعه‌ی مجموعه بازی‌های متنوع و در حال گسترش ما روی ایکس‌باکس و ویندوز ۱۰ و همچنین هولولنز، در پیش خواهد گرفت.
کودو در توضیحات بیشتر پیرامون این اعلامیه گفته که او مسئول هدایت چند تیم ایکس‌باکس نیز خواهد بود که شامل استودیوهای رِیر، لایِن‌هد، لیفت لاندن، پرس پلی، توییستد پیکسل و دیسایسیو گیمز می‌شود. در چند روز گذشته شایعاتی مبنی بر استعفای فیل هریسون، یکی از نایب رئیسان مایکروسافت از این شرکت شنیده می‌شود. یکی از سخن‌گویای مایکروسافت در پاسخ به این پرسش که آیا کودو جای او را پر خواهد کرد یا خیر، اعلام کرد:
به غیر از Halo ،Gears of War و Minecraft، کودو توسعه‌ی تجارب و ایده‌های دیگر استودیوهای مایکروسافت در آمریکا، اروپا و تیم‌های انتشار بین‌المللی را رهبری خواهد کرد. مایک نیکولز، نایب رئیس بخش بازاریابی ایکس‌باکس به رهبری این بخش به صورت بین‌المللی ادامه خواهد داد. فیل هریسون، نایب رئیس بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقای ایکس‌باکس هم مانند قبل مستقیماً به فیل اسپنسر گزارش می‌دهد.
مایکروسافت تغییرات دیگری نیز در کادر مدیریتی خود برای ایکس‌باکس ایجاد کرده است. به عنوان مثال، هانو لِمک، مدیر کل استودیوی بلک تاسک به عنوان مدیر استودیوهای بریتانیا و پرس پلی (سازنده‌ی بازی‌های Max and the Cursed Brotherhood و Kalimba) فعالیت خواهد کرد. جان نیدهَم، رئیس استودیوی لاین‌هد نیز به مقر مایکروسافت در ردموند واشنگتن راهی می‌شود تا روی هولولنز و بازی‌های جدید کار کند. در این میان، مایکروسافت تأیید کرد که مجموعه بازی‌های Halo، Gears of War، Forza و Minecraft به گزارش دادن به فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس ادامه خواهند داد. منبع: Eurogamer