// پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰

شما به ۱۰۰ گیگابایت فضا برای نصب Star Citizen نیاز دارید

Star Citizen را می‌توان یکی از بزرگترین پروژه‌های مردمی دنیا دانست چرا که تا این لحظه ۷۵ میلیون دلار سرمایه برای ساخت جذب کرده است. در خبری جالب، امروز تایید شد که این بازی فقط برای نصب فایل کلاینت چیزی حدود ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اشغال خواهد کرد. با زومجی همراه باشید.
جرمی ماسکر، مسئول بخش عملیاتی توسعه‌ی بازی در این باره می‌گوید:
حجم و تعداد محتوایی که در بازی به کار برده شده، این معنی را می‌دهد که فایل کلاینت بازی چیزی حدود ۱۰۰ گیگابایت خواهد بود.
اما این همه‌ی ماجرا نیست! بسته‌های بروزرسانی که بعد از انتشار نهایی برای بازی عرضه‌ خواهند شد، حجمی معادل بازی‌های معمول امروزی خواهند داشت. طبق گفته‌ی ماسکر، آنها تمام سعی خود را در بهینه‌سازی بسته‌های بروزرسانی انجام می‌دهند، اما این به معنی کم شدن حجم آنها نیست. وی در ادامه می‌گوید:
هر بسته‌ی بروزرسانی دارای صدها محتوا است که هر کدام بیش از ۲۰۰ مگابایت حجم دارند. با این حساب هر بسته می‌تواند بین ۲ تا ۶ گیگابایت حجم داشته باشند و اگر بخواهیم سی تا چهل درصد مجموع این بسته‌ها را به صورت یکجا دانلود کنیم، بین ۱۴ تا ۲۰ گیگابایت فضا بر روی حافظه ذخیره‌سازی اشغال خواهد شد.
این آمار و ارقام بسیار بالا هستند، اما برای وسعت بی‌نهایتی که بازی ارائه می‌دهد و در کنار آن، جزئیات خارق‌العاده‌ای که در بخش گیم‌پلی وجود دارد، می‌تواند تا حد زیادی منطقی باشد.

دانلود با کیفیت 720p | دانلود با کیفیت 360p

پروژه‌ی StarCitizen، یک بازی در سبک شبیه‌ساز فضا و تجارت و جنگ بین ستاره‌ای است که توسط Chris Roberts، بازیساز نام‌ آشنای صنعت بازی‌های ویدیویی هدایت می‌شود. وی سابقه‌ی ساخت بازی‌های این سبک مانند Freelancer و Starlancer در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ را در کارنامه‌ی خود دارد. وی پس از سال‌ها سکوت، پروژه‌ی Star Citizen را در کیک‌استارتر راه‌اندازی کرد که با استقبال شدید مردم و کمک‌های مالی بی‌شمار روبه رو شد.Star Citizen موفق‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌ی مردمی می‌توان نام برد که حتی نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. در حال حاضر، بودجه‌ی جمع شده برای این پروژه ۷۵ میلیون دلار است.این بازی با موتور گرافیکی Cry Engine ساخته می‌شود و طبق گفته‌ی سازندگان، قرار است از تمام قدرت گرافیکی این موتور استفاده شود. این بازی بازیکن به صورت آنلاین در تقابل با دیگر بازیکنان در فضایی بی‌نهایت و منظومه‌ها و کهکشان‌های وسیع قرار می‌گیرد و می‌تواند علاوه بر کسب پول و درآمد که صرف خرج در بازی می‌شود،می تواند با پول واقعی نیز آیتم‌های خود را خریداری کند. در حال حاضر ۱۸۰ نفر در چهار شهر از قبیل آستین، سانتامونیکا، منچستر و یک دفتر جدید در آلمان مشغول به فعالیت روی این بازی هستند. بازی Star Citizen در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.  منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده