نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۰

همه چیز درباره Clash of Clans: اسپرینگ‌ تِرَپ (Spring Trap)

ویکی‌زوم امروز در ادامه بررسی تله‌های بازی Clash of Clans، نگاهی به یکی از جالب‌ترین و البته کاربردی‌ترین تله‌های بازی یعنی اسپرینگ ترپ خواهد انداخت و مانند همیشه شما را با استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مختلفی آشنا خواهد کرد. در ادامه با زومجی همراه باشید.
این تله فنری مهمانان ناخوانده را از مِلک شما بیرون می‌اندازد!

خلاصه

  • این تله باعث از بین رفتن آنی نیروهای دشمن می‌شود و می‌تواند تا ۱۵ واحد نیرو را نابود کند. به طور مثال یک تله اسپرینگ ترپ می‌تواند ۱۵ آرچر یا سه جاینت را به آسمان پرتاب کند.
  • اسپرینگ‌ترپ به دلیل زره سنگینی که پکا دارد، روی این نیرو تاثیرگذار نیست. همچین این تله روی نیروهایی مانند گولِم‌ها، هیروها و همانطور که اشاره شد، پکاها تاثیری ندارد. گولم‌ها از آن‌جا که بیشتر از ۱۵ واحد فضا اشغال می‌کنند در برابر این تله ایمن هستند.
  • اگر این تله را با فکر و استراتژی جای‌گذاری کنید، می‌توانید یک حمله را ویران کنید و اثربخشی آن را تا حدود زیادی کاهش دهد به خصوص روی حمله‌هایی که تلفیقی از هیلر و جاینت هستند.
  • اسپرینگ‌ترپ گاهی اوقات روی گابلین‌ها نیز اثری ندارد اما این بار دلیل این امر سرعت بیش از حد حرکت گابلین‌ها است که پیش از فعال شدن اسپرینگ‌ترپ از محدوده آن خارج می‌شوند. با این حال اگر گابلین‌ها به حرکت خود ادامه ندهند و در محدوده عمل کردن اسپرینگ‌ترپ ساکن بمانند (مثلا برای دزدیدن منابع بایستند)، تله مانند عمل کردن در برابر بربرها و آرچرها  فعال می‌شود و گابلین‌ها را به هوا می فرستد. اسپرینگ‌ترپ گابلین‌هایی که در انتهای گروه قرار دارند نابود می‌کند، در حالی که گابلین‌های ابتدای صف آن را فعال کرده‌اند.

استراتژی تدافعی

  • یکی از تاکتیک‌های مفید در به کارگیری این تله، جای‌گذاری آن در نزدیکی تاون‌هال است که باعث می‌شود گروهی از مهاجمین به طور همزمان نابود شوند.
  • یکی از استراتژی‌های بی‌نقصی که در قبال استفاده از این تله وجود دارد، قرار دادن آن در شکاف‌هایی است که خودتان بین دیوارها ایجاد کرده‌اید. در این حالت نیروهای دشمن به جای اینکه به سمت دیوارها حمله کرده و آن را نابود کنند، به سمت این شکاف رفته و باعث فعال شدن تله می‌شوند. البته باید این نکته را نیز به یاد داشته باشید که اسپرینگ‌ترپ‌ها یک بار مصرف هستند و به محض این‌که فعال شوند، کارایی خود را از دست می‌دهند و باید برای استفاده در دفاع بعدی با پرداخت هزینه‌ای، دوباره مجهز شوند.
  • می‌توانید این تله را بین سازه‌های دفاعی به کار گیرید تا به نابود کردن جاینت‌ها بپردازید. همچنین می‌توانید با قرار دادن اسپرینگ‌ترپ بین سازه‌های منابع، گروهی از گابلین‌ها را نابود کنید.

موارد دیگر

  • اسپرینگ‌ترپ تنها تله بازی است که نمی‌توان آن را ارتقا داد. البته به جز بمب کدو تنبل و حمله بابانوئل که دیگر در بازی موجود نیستند.
  • از آنجایی که اسپرینگ‌ترپ در واقع آسیبی به نیروهای مهاجم وارد نمی‌کند، به همین دلیل نیروهایی که به وسیله این تله از بین می‌برند، سنگ قبر یا اسکلتی باقی نمی‌ماند.
  • از آن‌جا که محدوده فعال‌سازی اسپرینگ‌ترپ به اندازه بسیار کوچک است، برای دیدن مدار محدوده آن باید بسیار دقت کنید.

تعداد اسپرینگ‌ترپ‌ قابل استفاده در هر تاون‌هال

سطح تاون‌هال۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰
تعداد اسپرینگ‌ترپ موجود۰۰۰۲۲۴۴۶۶۶

اطلاعات کلی اسپرینگ‌ترپ

هزینه دوباره مجهزسازیمحدوده فعال شدننحوه آسیب زدننوع نیروهای هدفهدف مورد علاقه
۲۰۰۰۰.۷ کاشیآسیب تکینیروهای زمینیندارد
  منبع: clashofclans.wikia.com


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده