// دوشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

بهترین ابزارهایی که بازی با ایکس باکس وان را لذت بخش می کنند

این روزها برای بیشتر ابزارهای الکترونیکی به خصوص وسایل سرگرمی، انواع و اقسام امکانات و گجت‌ها وجود دارد که به لذت اصلی استفاده از دستگاه اضافه می‌کنند. کنسول‌های بازی هم از این قاعده مستثنا نیستند. در این مقاله به معرفی ابزارها و امکانات جانبی برای ایکس‌باکس وان می‌پردازیم تا شما را حسابی برای تهیه‌ی آنها وسوسه کنیم.
مواردی که در ادامه معرفی شده‌اند، به هیچ وجه اجباری برای خریدشان نیست و حتی شاید بودجه‌ی بسیاری برای تهیه‌ی آنها کافی نباشد، اما به هر صورت، داشتن آنها تجربه‌ و لذت شما را از بازی به مقدار قابل توجه‌‌ای افزایش می‌دهد و حتی از شما یک گیمر حرفه‌ای‌تر می‌سازد. با ما همراه باشید.  

۱- اول از همه در خرید ایکس‌باکس وان دقت کنید

خب، شاید بگویید خرید خود دستگاه که کاری ندارد، یک دستگاه ارزان که فقط خود کنسول و یک دسته را داشته باشد، کافی است. اما شما می‌توانید با یک مقدار هزینه‌ی بیشتر، خریدی هوشمندانه و به درد بخورتر کنید. این روزها بازار باندل‌های مختلف که حاوی بازی و امکانات اضافی است، رونق خاص خود را دارد و اغلب پیشنهادات وسوسه‌انگیزی را هم به همراه دارند. کنسول ایکس‌باکس وان هم در این زمینه چیزی کم ندارد و به وفور می‌توانید شاهد باندل‌های مختلف آن باشید. باندل‌هایی که حاوی بازی‌هایی نظیر Assassin's Creed، Call of Duty و حتی بازی‌های انحصاری مانند Sunset Overdrive هستند. یکی از مزایای بسیار خوب بیشتر این باندل‌ها، حافظه‌ی ذخیره‌‌سازی بیشتر آنها نسبت به کنسول‌های معمولی است. برای مثال باندل Call of Duty: Advanced Warfare حاوی یک دستگاه کنسول ایکس‌باکس‌ وان با حافظه‌ی یک ترابایت است. kinect

۲- کینکت

شایدآنقدر موج منفی ضد کینکت زیاد شده باشد که شما هم از شنیدن اسمش حالتان بد شود! اما با این حال، این سنسور حرکتی ویژگی‌های خاص خود را دارد که می‌تواند از آن یک ابزار سودمند بسازد. جز چند بازی که واقعا ارزش انجامشان با کینکت احساس می‌شود، چیز خاصی برای این سنسور عرضه نشده است، با این حال کاربردهای غیر گیمینگ آن همگی در سطح خوبی قرار دارند. برای مثال شما می‌توانید کاملا بدون استفاده از کنترلر، به وسیله‌ی فرمان‌های صوتی و حرکتی به همه‌ی اجزای کنسول خود دسترسی داشته باشید و کاملا نرمال به تماشای فیلم و سریال و گشت و گذارهای اینترنتی بپردازید. با توجه به اینکه مایکروسافت سرانجام تصمیم به عرضه‌ی کنسول ایکس‌باکس وان بدون کینکت گرفت، از سوی دیگر دستگاه‌های کینکت هم به صورت جداگانه قابل خریداری شدند. یکی از ویژگی‌هایی که کینکت‌های جدا نسبت به ایکس‌باکس وان‌های حاوی کینکت دارند این است که در داخل آنها یک کد دانلود دیجیتالی رایگان بازی Dance Central Spotlight وجود دارد. این بازی جزو بازی‌های خوب ایکس‌باکس وان منطبق با کینکت است. کینکت بدون پایه‌های نگه‌دارنده‌ روی تلویزیون، کمترین میزان بازدهی و دقت را دارد. پس پیشنهاد می‌کنیم اگر برایتان استفاده از کینکت مهم است، حتما اقدام به خرید پایه بهینه کنید. پایه‌های کشویی یا پایه‌های گیره‌مانند معمولی، هر کدام ویژگی‌هایی برای قرارگیری سنسور ایجاد می‌کند که بازدهی آن را افزایش می‌دهند.
  Xbox-One-Controller

۳- کنترلرهای خفن تهیه کنید!

کنترلر مهمترین جزو کنسول حساب می‌شود و برای خیلی‌ها، آن حس و حال واقعی بازی، از طریق کنترلر منتقل می‌شود و حساسیت زیادی نسبت به این قضیه دارند. مایکروسافت به فکر این دست از مشتریان بوده و نسخه‌های ویژه از کنترلرهای خود را با شکل و شمایل زیبا عرضه کرده است که حسابی وسوسه‌انگیز هستند. شاید زیباترین کنترلرهای ایکس‌باکس وان در حال حاضر متعلق به بازی‌های Call of Duty: Advanced Warfare و Titanfall باشد که البته باندل ویژه‌ی خود دستگاه ایکس‌باکس وان‌اش هم بسیار دلبر است! با این حال اگر به هر شکلی از این دسته‌ها خوشتان نیامد، سری کنترلرهای ویژه Armed Forces هم موجود است که حال و هوای ارتشی دارند.
 

Nyko-Charge-Base

۴- سریع‌تر کنترلرها را شارژ کنید

کنترلرهای ایکس‌باکس وان برخلاف دوال‌شاک ۴ های پلی‌استیشن 4، از میزان شارژ به مراتب بیشتری برخوردار هستند و به همین دلیل هم کمتر برای شارژ آنها می‌توان اقدام کرد، با این حال اگر خیلی از کنسول استفاده می‌کنید و حسابی با آن مشغول هستید، شاید باتری‌ها قلمی کنترلر شما را اذیت کند. اولین کاری که می‌توانید انجام دهید، خرید کیت Play and Charge است که به جای جایگاه دو باتری قلمی، یک باتری قابل شارژ به شما می‌دهد. کار بعدی، تهیه‌ی جایگاه شارژ است. شما می‌توانید کنترلرهای خود را روی این استند قرار دهید تا با سرعت بیشتری آنها را شارژ کنید.
 

Xbox-Smartglass

۵- اسمارت‌‌‌گلس را بهتر استفاده کنید

کنترل اطلاعات و بازی فقط محدود به تلویزیون نیست. اپلیکیشن اسمارت گلس این امکان را به شما می‌دهد تا داشبورد ایکس‌باکس وان را بر روی موبایل یا تبلت اجرا کنید و در برخی بازی‌ها از قابلیت‌های این ویژگی استفاده کنید. برای مثال، در بازی Battlefield 4 حالتی به نام فرمانده وجود دارد که شخصی به وسیله‌ی تبلت، می‌تواند پوشش هوایی و توپخانه به دوستان خود در بخش چندنفره‌ی آنلاین بدهد. برای استفاده‌ی بهینه و آسان از تبلت یا موبایل خود در هنگام بازی، می‌توانید از گیره‌ی کنترلر استفاده کنید که معمولا مارک Nyko تولید کننده‌ی آن است.
 

Playseat-Evolution-M-Forza-motorsport

۶- رانندگی واقعی با پدال و فرمان

اصلا لذتی که انجام بازی‌هایی مانند Forza Motorsport و Need for Speed با فرمان و پدال دارد، با کنترلر امکان پذیر نیست. البته باید در خرید این وسایل هم دقت کنید تا بتوانید بهترین تجربه شبیه‌ساز رانندگی را در خا‌نه‌ی خود تجربه کنید. در بازار مارک‌های متفرقه زیاد هستند، اما اگر به دنبال کیفیت خوب و مناسب هستید، بهتر است به سراغ مارک‌هایی مانند Madcats و Thrustmaster بروید. با این حال، خرید این فرمان و پدال‌ها حسابی شما را به خرج می‌اندازد. البته اگر حسابی دیوانه‌ی بازی‌های رانندگی هستید و پول برای شما مسئله‌ای نیست، به سراغ صندلی مخصوص Playseat Evolution M Forza motorsport بروید و در کنارش یک پدال و فرمان خوش‌دست تهیه کنید تا مانند یک راننده‌ی واقعی مشغول به رانندگی شوید.
 

Xbox-One-Arcade-Controller

۷- مبارز حرفه‌ای

کنترلرهای حرفه‌ای و ویژه محدود به بازی‌های سبک رانندگی نمی‌شوند و در سوی دیگر میدان، طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای هم ابزار کشنده خود را در اختیار دارند. کنترلرهای مخصوص بازی‌های مبارزه‌ای که به نوعی شبیه کنترلرهای دستگاه‌های بازی آرکید هستند، بهترین ابزار ممکن برای هدایت مبارزان در این دست بازی‌ها محسوب می‌شوند. از آنجایی که کنسول ایکس‌باکس وان بازی‌های مبارزه‌ای خوبی مانند Killer Instinct دارد، تهیه‌ی کنترلر آرکید می‌تواند انتخابی هوشمندانه و لذت بخشی باشد. Madcat کنترلری ۱۹۹ یورویی دارد که می‌توان گفت بهترین در نوع خود است. با این حال در محدوده قیمت پایین‌تر مارک Hayabusa نیز وجود دارد که بازدهی خوبی به بازیکن می‌دهد.
 

Xbox-Gold-Membership

۸- حساب کاربری خود را گلد کنید، آنلاین بازی کنید و رایگان بازی بگیرید!

برخلاف موارد قبلی، این یک دستگاه نیست بلکه سرویسی است که شما را با بعد دیگر دنیای ایکس‌باکس آشنا می‌کند. برای انجام بازی‌های آنلاین و استفاده از سرویس‌های مختلف آنلاین در کنسول‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360، شما نیاز دارید تا حساب کاربری گلد داشته باشید. این حساب‌های کاربری در محدوده‌های زمانی مختلفی قابل خریداری هستند اما اگر قصد استفاده‌ و اتصال مداوم به شبکه‌های آنلاین و بازی‌های چند نفره‌ دارید، بهترین گزینه، حساب ۱۲ ماهه گلد است که قیمتی به صرفه نسبت به باقی دارد. از امتیازات ویژه و منحصر به فردی که کاربران گلد دارند، دسترسی به بازی‌های رایگانی است که هر ماه توسط مایکروسافت به آنها اهدا می‌شود. این بازی‌ها عمدتا آثاری قوی و درخور توجه هستند که در حالت معمول قیمت‌هایی تا ۱۵ یا ۲۰ دلار دارند. در مجموع، با خرید حساب کاربری گلد، امتیازات ویژه‌ای دریافت می‌کنید.
 

Xbox-One-Remote-Controller

۹- ریموت کنترل

ایکس باکس وان جدا از اینکه کنسولی برای بازی است، امکانات متنوع چندرسانه‌ای مانند پخش موزیک، فیلم و دسترسی به کانال‌های آنلاین دارد. شاید استفاده‌ی طولانی مدت از کنترلر بازی برای جابه جایی در منوهای داشبورد و هدایت فیلم و موسیقی کاری طاقت فرسا شود. به همین منظور، شما می‌توانید با تهیه‌ی مدیا کنترلر رسمی مایکروسافت برای ایکس‌باکس وان به راحتی از ایکس‌باکس خود مانند یک دستگاه اجرای محتوای چند رسانه‌ای استفاده کنید.
 

Xbox-One-Headset

۱۰- بهتر گوش دهید

ایکس‌باکس وان مانند کنسول پلی‌استیشن 4، به صورت معمول یک هدست برای شنیدن و گفتگو دارد که از کیفیت و ظاهری معمولی برخوردار است، اما مطمئنا برای افراد حرفه‌ای، ابزار مناسبی نیست. مایکروسافت همانند سونی، هدستی حرفه‌ای و نسبتا قدرتمند را به طور رسمی به بازار عرضه کرده تا علاقه‌مندان بتوانند با تهیه‌ی آن، خروجی صدای خوبی را تجربه کنند. البته اگر هدست رسمی ایکس‌باکس شما را راضی نمی‌کند، می‌توانید به سراغ مارک‌های معتبری مانند Turtle Beach بروید و مدلی که اختصاصا برای بازی تایتان فال ساخته شده را تهیه کنید. برگرفته از لیست Gamesradar


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده