// پنجشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵

صحبت های مایکروسافت درباره تفاوت هولولنز با واقعیت مجازی

کدو سونودا، کسی که مسبب خلق کینکت، سنسور حرکتی معروفِ مایکروسافت بود هیچ چیزی در برابر دستگاه‌های رایجِ واقعیت مجازی مانند آکیولوس ریفت یا پراجکت مورفیوس از پلی‌استیشن ندارد اما در طی مصاحبه جدیدی او گفت که باور دارد تکنولوژی واقعیت افزوده مانند هولولنز پتانسیل انجام کارهای بیشتری خواهد داشت. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

سونودا در جدیدترین شماره‌ی مجله گیم اینفورمر توضیح داد:

کاری که هولولنز انجام می‌دهد این است که به شما اجازه ترکیب دنیای واقعی و دنیای دیجیتالی‌تان را می‌دهد. آوردن آن دو دنیا در کنار هم بی نهایت تجربه متفاوت را بوجود خواهد آورد.

مایکروسافت ماه ژانویه در مراسم رونمایی از هولولنز نمایش‌های متفاوتی از کارایی‌های این دستگاه به نمایش گذاشت که نشان می‌داد واقعیت افزوده و واقعیت مجازی از برخی لحاظ شبیه به هم هستند. سونودا در این باره گفت:

شما هیچ کدام از آن کارها را نمی‌توانید در واقعیت مجازی انجام دهید. البته واقعیت افزوده هیچ چیزی در برابر واقعیت مجازی ندارد، به نظرم واقعیت مجازی تکنولوژی فوق العاده‌ای است اما این بخش «ترکیب دو دنیای واقعی و دیجیتالی» باعث می‌شود که هولولنز بسیار منحصر به فرد باشد. اگر از دیدگاه بازی و گیم پلی هم بخواهیم نگاه کنیم، اینکه بتوانید محیط دنیای واقعی خود را تبدیل به بخشی اساسی از تجربه دیجیتالی خود کنید، واقعا چیزی بسیار متفاوت‌تر از واقعیت مجازی به دست خواهید آورد.

سونودا همچنین در ادامه توضیح داد که به عقیده او هولولنز وقتی که نوبت به تعلیم و همکاری برسد، پتانسیل بسیار زیادی برای ایجاد تحول در زمینه گیمینگ خواهد داشت. اینکه بتوانید وارد دنیای فرد دیگری که عینک هلولنز را بر سرش گذاشته شوید و هولوگرام‌های دیجیتالی برایش بکشید، راهی بسیار سریعی برای آموزش مهارت‌های مختلف به مردم و فراهم ساختن زمینه‌ای خواهد بود که بتوانند در آن به گونه‌ای با یک دیگر همکاری کنند. کاری که پیش از این قادر به انجام آن نبودند. Hololens البته اگرچه مایکروسافت و سونودا بدون شک درباره هولولنز بسیار مشتاق و هیجان زده هستند اما به گفته فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس این بدان معنا نیست که آن‌ها هیچگاه وارد دنیای واقعیت مجازی نشوند. در رابطه با بازی‌ها نیز به جز ماینکرفت که در ویدئوی رونمایی مشاهده کردیم مایکروسافت هنوز بازی جدیدی برای هولولنز به نمایش نگذاشته است اما باز هم به گفته اسپنسر مایکروسافت در این بخش تمرکز زیادی خواهد کرد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه به مقاله‌ای در زومجی مراجعه کنید و تصمیم بگیرید که آیا هولولنز تکنولوژی انقلابی‌ای خواهد یا وعده‌ای توخالی. همچنین چندی پیش در خبری دیگر متوجه شدیم که سونودا سمت جدیدی در مایکروسافت بدست آورده است، او اکنون وظیفه نظارت بر روی استودیوهای بریتانیاییِ این کمپانی مانند ریر یا لایونهد را خواهد داشت. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده