// جمعه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

مایکروسافت فعلا برنامه ای برای ورود به حوزه واقعیت مجازی ندارد

درحال حاضر تعداد نسبتا زیادی از کمپانی‌‍‌های بزرگ صنعت بازی سازی خود را مشغول به ساخت و توسعه‌ی واقعیت مجازی کرده‌اند. بخش جدیدی از نحوه بازی کردن که قرار است با نزدیک کردن گیم‌پلی به واقعیت تجربه‌ی بازی‌ها را وارد مرحله تازه‌ای بکند. حال ظاهرا مایکروسافت دیدگاه دیگری در این باره دارد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس اخیرا در طی مصاحبه‌ای در رابطه با برنامه واقعیت مجازی صحبت‌هایی داشته است. به گفته او این صنعت هنوز از دست یافتن به هدف اصلی خود با واقعیت مجازی بسیار فاصله دارد. او به طور واضح اعلام کرد که مایکروسافت فعلا هیچ برنامه‌ای برای ورود ناگهانی به این حوزه را ندارد، بلکه قصد دارد منتظر مانده و واکنش جوامع بازیکنان به این تکنولوژی را بررسی کند. اسپنسر در ادامه گفت:
درحال حاضر اوضاع بیشتر پیرامون اخبار و اعلانات می‌گردد تا اینکه کسی واقعیت مجازی و بازی‌هایش را داشته باشد و من مشکلی با سونی هم ندارم. منظورم این است که واقعیت مجازی تکنولوژی دشواری است و به نظرم کاری که با مورفیوس کرده‌اند بسیار فوق العاده بوده اما قضیه این است که آن‌ها تاریخ انتشارش را نیمه اول سال ۲۰۱۶ معرفی کرده‌اند. هنوز کمی بیشتر از یک سال تا عرضه دستگاه زمان باقی مانده است. من به واقعیت مجازی به عنوان حوزه جالبی نگاه می‌کنم و قطعا با تکنولوژی واقعیت افزوده که ما به همراه هولولنز وارد آن شده‌ایم فرق دارد اما با اینحال برای ورود به حوزه واقعیت مجازی چیزی بر سر راه ما قرار نگرفته است.
با توجه به صحبت‌های اسپنسر، مایکروسافت بیشتر قصد دارد تا مطمئن شود ایکس‌باکس وان بهترین تجربه واقعیت مجازی ممکن را دریافت می‌کند. اینکه به سادگی برچسبی نه آنچنان تماشایی فقط برای نمایش بر روی محصول زده شود چیزی نیست که برای کنسول و کمپانی مفید باشد.
همیشه برنامه‌های من اینگونه بوده که تکنولوژی‌ها و چیزهایی که به نظرم باید بر روی ایکس‌باکس وان انجام می‌دادیم را انتخاب می‌کردم تا بازیکنان تجربه بهتری داشته باشند و تا به الان نیز تمرکزمان بر روی همین هدف بوده است. به نظر من واقعیت مجازی در حال حاضر چیز اغوا کننده‌ای نیست، البته نمی‌گویم که تا ۵ سال بعد باید صبر کرد، بلکه به نظرم فعلا چیز خاصی نیست.
مایکروسافت، سونی، ولو، فیس‌بوک و سامسونگ همگی از دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود رونمایی کرده و انتظار می‌رود سال آینده میلادی شاهده عرضه آن‌ها باشیم. این هفته در خبری دیگر کدو سونودا فردی که مسبب خلق سنسور حرکتی کینکت بود، در رابطه با تفاوت‌های هولولنز و واقعیت مجازی نیز صحبت‌هایی انجام داده بود. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده