Forza Horizon 2 از بازی‌های سبک رانندگی است که سال گذشته به صورت انحصاری برای کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان عرضه شد و موفقیت‌های زیادی هم کسب کرد. در ادامه با زومجی همراه باشید تا به بررسی دقیق این اثر هیجان‌انگیز مایکروسافتی بپردازیم.

سری فورزا را می‌توان آشناترین تجربه به اتوموبیل‌رانی دانست. از فیزیک و مکانیک تعبیه شده در بازی گرفته تا گرافیک و صداگذاری دقیق خودروها و محیط، بستری عالی برای تجربه ناب یک رانندگی را به ارمغان آورده‌اند. هرچند که دنیای مجازی نمی‌تواند آن حس واقعی را خلق کند اما وقتی پول خرید یک لامبورگینی را نداریم، چیزی جز این‌گونه بازی‌های واقع‌گرایانه نمی‌توانند ما را به آن حس نزدیک‌تر کنند. جدیدترین بازی از سری  Forza به نام Horizon 2 با تلفیق فیزیک و مکانیک واقعی و محیط جهان باز عظیم، عرضه شده تا ما از سرعت و تجربه اتومبیل‌هایی نظیر یک لامبورگینی یا فراری محروم نشویم.

forza horizon 2 از همان ابتدا نا خودآگاه غرق محیط اطراف می‌شوید و از جاده آسفات به دل طبیعت می‌زنید

بعد از عرضه چندین نسخه موفق از سری شبیه‌ساز Forza Motorsport، مایکروسافت و استودیو سازنده این سری یعنی Turn 10 به فکر گسترش این نام افتادند و تصمیم به خلق رقیبی برای بازی‌های چون Need For Speed گرفتند. آن‌ها با همکاری استودیویی پر ستاره شروع به ساخت بازی‌ای متفاوت از سری Motorsport کردند؛ بازی‌ای که با ادغام فیزیک و مکانیک واقع گرایانه با دنیای اتومبیل‌رانی آرکید سعی بر عرضه تجربه‌ای نو و متفاوت داشت. این استودیو پر ستاره که پلی‌گراند (Playground) نام دارد از شخصیت‌هایی کارکشته در استودیوهایی نظیر Codemasters، Criterion Game، Ubisoft، Black Rock و خیلی مکان‌های مشهور دیگر تشکیل شده است. در کنار این استودیو که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد، اعضای کهنه کار Turn 10 به کمک پلی گراند آمدند که در نهایت بازی‌ای به نام Forza Horizon خلق شد و موفقیت بسیار زیادی را از آن خود کرد. پس از این موفقیت، مایکروسافت مجاب به ساخت ادامه آن شد و در سال ۲۰۱۴ نسخه دوم این بازی با تغییراتی شگرف برای کنسول نسل جدید عرضه شد.

forza horizon 2 گودزیلایی به نام Nissan GT-R

سری دوم این ریسینگ در ادامه راه شما اول آن، شما را به فستیوالی دیگر این ‌بار در اروپا می‌برد. این فستیوال اروپایی که در فرانسه و شمال ایتالیا برگزار می‌شود، بر خلاف شماره اول که دارای داستانی کوتاه و ناتمام بود، شامل بخش داستانی نمی‌شود. استودیو پلی‌گراند در Forza Horizon 2 بخش داستانی را به کل کنار گذاشته تا تمرکز خود را کامل بر روی دیگر بخش‌های بازی که برای یک ریسینگ فراتر از یک داستان است بگذارد؛ بخش‌های مهمی مانند گیم‌پلی، فیزیک و البته گرافیک. به هنگام ورود به فستیوال با پیشنهاد سه اتومبیل و انتخاب یکی از آن‌ها بازی را آغاز می‌کنید و در دل دنیای بزرگ آن رها خواهید شد.

5 هیولایی بی شاخ و دم که در جاده خاکی جولان می‌دهد

یکی از بزرگترین نکات قابل توجه بازی که از همان ابتدا شما را همچون یک غذای خوشمزه به سمت خود می‌کشاند، رانندگی در دل دشت‌ها، مزارع یا در میان انبوه درختان است. دنیای بازی این بار علاوه بر جاده‌های آسفالت و گاها خاکی شماره قبل، اجازه رانندگی در دشت‌های وسیع، مزارع کشاورزی و انواع و اقسام تپه‌ها و زمین‌های ناهموار می‌دهد. به محض خارج شدن از جاده و ورود به این مناطق، تازه متوجه می‌شوید که فیزیک و هندلینگ اتومبیل‌ها همانند یک ریسینگ آرکید و معمولی نیست، بلکه Forza Horizon 2 با تلفیق عناصر ریسینگ‌های شبیه‌ساز و آرکید خلق شده است. تک تک اتومبیل‌ها به لطف قدرت موتور فیزیک بازی، دارای هندلینگ منحصر به فرد خود هستند. هر مکان بسته به نوع جاده و ناهمواری آن، شرایط رانندگی و کنترل اتومبیل را تغییر می‌دهد.

forza horizon 2 آفتابی عالی بعد از بارش باران، جمع شدن دور هم و تماشای منظره عالی

ابتدا مروری به مسابقات می‌اندازیم که پلی‌گرند آش خوش رنگ و لعابی از آن را پخته است. یکی از مشکلات شماره قبل کوتاه بودن و کم بودن تعداد مسابقات و مراحل بود، به طوری که یک ریسینگ‌باز حرفه‌ای به سرعت، ۱۰۰% بازی را در ۳۰ تا ۴۰ ساعت به اتمام می‌رساند که البته برای یک ریسینگ اعتیاد آور آن هم با نام Forza کم است. اما در این شماره خبری از این کم و کاستی‌ها نیست، بلکه تعداد بی‌شماری از مسابقات و همایش‌ها در سرتاسر نقشه بازی پراکنده شده‌اند. مسابقات اصلی شامل دو بخش گردشی (Circuit) و نقطه به نقطه (Point to Point) می‌شوند. این دو بخش به هنگامی جذابیتشان چند برابر می‌شود که مسیرهای مشخص شده آن‌ها را ببینید. مسیرها گاه کاملا در جاده‌های آسفات و در میان ترافیک یا روستاهای خلوت صورت می‌گیرند و گاه کاملا از جاده‌های خاکی و گلی و البته پر از درخت و بوته با پستی و بلندی‌های مختلف عبور می‌کند. اما مسئله به اینجا ختم نمی‌شود؛ بعضی از مسابقات که می‌توان گفت جذاب‌ترین مسابقات نیز به شمار می‌روند، شامل مسیرهایی از ترکیب هر دوی این مناطق هستند که علاوه بر هیجان فراوان، مهارت‌های شما را به چالش می‌کشند.

7 Jeep cherokee srt محبوب دل‌ها

در کنار این دو بخش قسمت جدیدی به نام Road Trip یا سفرهای جاده‌ای در بازی قرار گرفته شده که جذابیت خاص خود را دارد. در این مسابقات که در مراکز فستیوال‌ها شروع می‌شود، باید به مکان‌های علامت گذاری شده در نقشه بروید. در این مسابقات اول شدن مهم نیست، بلکه زمان رسیدن به خط پایان مهم است. شما در این بخش آزاد هستید تا از هر راهی که دوست دارید به خط پایان بروید و هیچ مانعی وجود ندارد، تنها درخواست این بخش طی کردن بهترین و کوتاه‌ترین مسیر با بالاترین سرعت است. در دنیای بازی می‌توان پویایی را نه به شکل عالی، اما به شکلی قابل قبول احساس کرد. به لطف برگزاری فستیوال‌های اروپایی، اتومبیل‌های زیادی از کلاس‌های مختلف وجود دارند که در جاده‌ها مشغول مسابقه با یکدیگر هستند یا مانند شما به گشت و گذار می‌پردازند. شما قادر هستید با هر کدام که می‌خواهید مسابقه Head to Head یا تن به تن برگزار کنید. بازی نقطه مشخصی را برایتان قرار می‌دهد و باید زودتر از رقیب به نقطه مورد نظر برسید. بخش جدید دیگر نیز Bucket Challenge نام دارد، که انواع و اقسام مسیرها در این چالش سرعت وجود دارد و شما باید با اتومبیلی که خود بازی برایتان مشخص می‌کند در زمان تعیین شده به خط پایان برسید. اتومبیل‌هایی که بازی برایتان در نظر گرفته است معمولا بسیار وسوسه انگیز هستند و شما را به سمت خود می‌کشانند.

forza horizon 2 Pagani در حال ادب کردن پنج هواپیما در مسابقه‌ای نفس گیر

از همه این مسابقات که بگذریم به بخش شیرین Showcaseها می‌رسیم. جایی که باید با بالون‌ها، هواپیماهای تک نفره، جت‌ها و البته با قطارها مسابقه دهید، که می‌توان به راحتی گفت لذت بخش‌ترین و البته ناامید کننده‌ترین بخش بازی است. این مسابقات منحصر به فرد، با سرعت وحشتناک و رقابت سریع با قطارهای بخار در میان خاک و دود به آسمان برخاسته‌، با در هم کوبیده شدن غرش صدای بوق قطار و خُرش موتور و اگزوز اتومبیل هیجانی بیش از حد دارد. یا هواپیماهای تک نفره که چشمان شما را برای یافتن خود به آسمان خیره می‌کند یا جت‌هایی که با عبور از کنار شما لرزشی هیجان انگیز در دل شما را می‌اندازند لذتی فراموش نشدنی دارد. اما نکته ناامید کننده این قسمت، کم بودن محسوس این مسابقات است. پلی گراند هرچقدر که برای افزایش تعداد مسابقات بازی وقت گذاشته، اما برای Showcase ها بسیار کم کاری کرده و طعم شیرین آن را با کمبود تعداد آن در زیر زبان تلخ کرده است. کمبود این مسابقات با هیجانی که در خود جای داده است یکی از نکات ریز منفی آن به حساب می‌آید.

forza horizon 2 مسابقات شبانه را هرگز فراموش نخواهید کرد

Barn ها نیز به این شماره آمده‌اند. در Forza Horizon 1 انبارهایی در دنیای بازی نهفته شده‌ بودند که با یافتن‌ آن‌ها صاحب اتومبیلهایی کمیاب مانند فراری تستا ۲۵۰ (Ferrari Testa Rossa 250) یا شلبی کبرا دیتونا ۱۹۶۵ (Shelby Cobra Daytona 1965) می‌شدید. این قسمت لذت‌بخش به Horizon 2 آمده است و اتومبیلهایی چون Ferrari GTO، Ford Capri، Maserati Tipo یا خیلی اتومبیل‌هایی که با دیدن آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد وجود دارد که باید آن‌ها را بیابید. صحبت از اتومبیل‌ها شد؛ باید بگویم که به غیر از جاده‌ها، مسیرها و جهان بازی، تمام این جذابیت‌ها تنها در کنار اتومبیل‌های به دقت طراحی شده سری Forza تکمیل می‌شوند. Forza Motorsport 5 در ابتدای کار خود در نسل جدید به دلیل کمبود تعداد اتومبیل مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت. اما Forza Horizon 2 با ارایه بیش از ۲۰۰ اتومبیل مختلف، بازخوردهای بدی که در مورد پسرعموی بزرگ خود بیان شده بود را جبران کرد. تمام کلاس‌ها در این بازی برای هر سلیقه و البته هر جاده‌ای وجود دارد. غول‌هایی چون Lamborghini Aventador، Aston Martin One-77، Audi R8، Bugatti Veyron یا Ferrari Laferrari تا کلاسیک‌هایی مانند Chevrolet Camaro Z28، Mercedes Benz 300SL یا Toyota Celica GT یا برای جاده‌های ناهموار اتومبیل‌هایی چون Jeep Willys یا Land Rover Defender همه و همه از شاسی بلند گرفته تا اتومبیل‌های چشم بادامی، سرکش‌های اروپایی و عضله‌های آمریکایی در این بازی جای داده شده‌اند.

Forza Horizon 2 قطره‌های باران بر روی آلمانیه عصبانی

برای سفر در تپه‌های زیبا جنوب شرقی فرانسه یک قوچ غول پیکر مانند Ram Runner یا تانکی مثل Jeep Grand Cherokee SRT بردارید و از غروب خورشید لذت ببرید، یک گاو وحشی به نام Aventador ، گودزیلایی مثل Nissan GT-R، یا اسب خوش خط و خالی مانند Ferrari Enzo را از گاراژ بیرون بیاورید و در بزرگ‌راه‌ها جولان دهید. یا حتی با کلاسیک‌هایی مانند یک ایتالیا تبار مثل Alfa Romeo Spider 1986 یا با جیمز باند انگلیسی یعنی Aston Martin DB5 1964 به هنگام سحر در فضای روستایی آرامش بگیرید. یکی از حرکات ناامید کننده و دور از انتظار مایکروسافت و استودیو Turn 10 اضافه کردن معامله‌های پولی درون بازی (Microtransaction) در Forza Motorsport 5 بود که برای طرفداران چیزی جز عذاب و خشم نبود زیرا برای به دست آوردن بسیاری از اتومبیل‌ها یا باید پول واقعی خرج می‌کردند یا برای به دست آوردن پول درون بازی چندین و چند بار یک مرحله را تکرار می‌کردند. در Forza Horizon 2 آن‌ها از اشتباه گذشته خود درس گرفتند و این معامله‌های خسته کننده را از بازی حذف کردند. جایزه‌های مختلف نیز در بازی جای داده شده‌اند و با هر بار بالا رفتن سطح (Level) به شما جایزه تعلق می‌گیرد. این پاداش ممکن است یک مشت پول باشد یا یک اتومبیل.

forza horizon 2 در هم شکستن نرده‌های چوبی و خاک

همانند Forza Motorsport5 این بازی از تکنولوژی جالب و منحصر به فرد درایوآتار (Drivatar) بهره برده است. اگر بخواهیم این تکنولوژی را توصیف کنیم اول باید بگویم که اگر به صورت آنلاین بازی را انجام دهید، در دنیای Forza Horizon 2 هیچ هوش مصنوعی کنترل شده و از پیش طراحی شده‌ای در بازی نخواهید دید. این تکنولوژی بدین گونه است که هر راننده یا هر بازیکن یک درایوآتار دارد و این هوش مصنوعی کارها و مهارت‌هایی که شما در طول بازی انجام می‌دهید را می‌آموزد و طی مراتب مختلف باهوش‌تر از قبل می‌شود. این درایوآتارها در فضای سرورهای بازی ثبت شده‌اند و اگر به صورت آنلاین بازی را انجام دهید، تمام حریفان و اتومبیل‌هایی که به گشت و گذار پرداخته‌اند از درایوآتارهای دوستان و غریبه‌ها تشکیل می‌شوند و دنیای بازی پر از هوش‌های مصنوعی منحصر به فرد می‌شود که از صاحب خود آموزش دیده است. این تکنولوژی شگفت‌انگیز بازی را از هرگونه هوش مصنوعی از پیش تعریف شده مبرا و درایوآتارها را جایگزین آن‌ها می‌کند. البته اگر فکر می‌کنید که همه آن‌ها درست و خطی رانندگی می‌کنند سخت در اشتباه هستید. ممکن است شخصی یا حتی خود شما با خشونت و یاری گرفتن از در و دیوار و ضربه زدن به اتومبیل رقیب مسابقه را به پایان برساند، خوب اینجا است که درایوآتار آن شخص این کارها را یاد گرفته و در مسابقات علیه شما استفاده می‌کند. یا گاهی شخصی برای اول شدن، از هر میانبر و جاده خاکی استفاده می‌کند تا حریفان را جای بگذارد، درایوآتار او نیز این کار را یاد می‌گیرد و برای جلو زدن از شما زرنگی به خرج می‌دهد و از میان‌بر استفاده می‌کند. با اینکه این تکنولوژی برای بی‌نقص شدن راه زیادی را در پیش دارد اما باعث جذاب شدن و چالش برانگیزتر شدن بازی شده و یکی از نکات بسیار مثبت بازی به شمار می‌آید. تصور استفاده چنین تکنولوژی‌ای در یک بازی شوتر شلوغ و جذاب چه حسی را به شما القا میکند؟

ForzaHorizon2 آنلاین بازی کنید، هوش مصنوعی بازی همان دوستانتان خواهند بود

یکی دیگر از بهترین بخش‌های سری فورزا گرافیک عالی و بی‌نقص آن است. هورایزن ۲ را می‌توان اوج کار موتور گرافیکی ساخته استودیو Turn 10 دانست. این استودیو برای نسل جدید، موتوری مختص کنسول ایکس‌باکس وان طراحی کرده که شاهکار گرافیکی Forza Motorsport 5 در ابتدای نسل آن را ثابت می‌کند، اما باز هم نواقص و کمبودهایی در آن دیده می‌شد. Forza Horizon 2 با دنیایی ۳ برابر بزرگ‌تر از Horizon 1 سعی کرده تا بیشتر نواقص Forza Motorsport 5 را جبران کند و در بسیاری از جوانب موفق بوده است. این بازی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. با وجود عظمت دنیای بازی و تمامی جزییات ریز و درشت آن، هیچگونه افت فریمی در آن دیده نمی‌شود. استودیو پلی گراند سعی کرده تا همانند استودیو Turn 10 هیچ افت فریمی در بازی خود جای ندهد. برجسته‌ترین بخش بصری، طراحی اتومبیل‌ها هستند که تمامی آن‌ها از سری Forza Motorsport به Horizon منتقل شده‌اند. Turn 10 برای نسل جدید کم کاری نکرد و تمامی اتومبیل‌ها را از نو برای نسل جدید طراحی کرد که تعداد کاملی از آن‌ها را در Forza Horizon 2 مشاهده می‌کنیم. از ظاهر اتومبیل‌ها گرفته تا فیزیک و مکانیک و حتی طراحی داخلی اتومبیل‌ها عینا همانند نمونه واقعی آن‌ها است. صدمه مکانیکی و فیزیکی نیز در بازی تعبیه شده تا بازی بیش از پیش واقعی به نظر برسد. به طور مثال اگر تصادف کنید درست از همان نقطه برخورد اتومبیل آسیب می‌بیند و اگر شدید باشد بر روی عملکرد اتومبیل نیز تاثیر می‌گذارد. هرچند که می‌توان این صدمهها را از طریق تنظیمات غیر فعال کرد و بازی را به یک آرکید کامل درآورید اما واقعی‌تر بودن آن لذت بیشتری دارد که آن هم به مهارت کامل نیاز دارد، زیرا مثلا اگر در میان مسابقه به اتومبیل آسیب مکانیکی وارد شود ادامه کار بسیار سخت است و اول شدن امری ساده به نظر نمی‌رسد.

Forza Horizon 2 خیس شدن آسفالت و انعکاس هر چیزی درون آن

یکی از بزرگترین کمبودهای همیشگی سری فورزا نبود چرخه آب و هوایی است. با اینکه در شماره اول هورایزن تغییر شب و روز را شاهد بودیم اما چه در این بازی و چه در Motorsport، بارش باران به یکی از آرزوهای طرفداران تبدیل شده بود، زیرا گرافیک این بازی شدیدا باران را می‌طلبید. اما Forza Horizon 2 به این تراژدی پایان داد و چرخه آب و هوایی باران و آفتاب را به شکلی بسیار زیبا برای طرفداران ارایه داد. بارش باران به قدری دلنشین است که هرگز متوقف شدن آن را دوست نخواهید داشت، در عین حال جو و اتمسفر به هنگام تابش آفتاب نیز نرمش و لطافت خاص خود را دارد. به هنگام بارش باران، زمین آرام ارام خیس شده و انعکاس هرچیزی بر روی سطح آسفالت نمایی عالی به جاده می‌دهد. حتی اگر از جاده‌های خاکی رانندگی کنید متوجه می‌شوید که باران روی خاک و گیاهان تاثیر گذاشته است و خاک به گِل تبدیل شده است. ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که که شما از نمای درون اتومبیل یا Cockpit مشغول بازی شوید.

ForzaHorizon2 باز هم Pagani اما از نمایی متفاوت

ضربه قطره‌های باران بر روی شیشه و عکس‌العمل برف پاک کن عالی کار شده است، به هنگام آفتاب نیز حتی نور خورشید که بر روی شیشه جلویی اتومبیل تاثیر می‌گذارد را به وضوح احساس خواهید کرد. در کل نمای داخلی اتومبیل شبیه‌ترین حس را به راندن آن اتومبیل دارد. طراحی جز به جز هر اتومبیل و تاثیر آب و هوایی محیط حس وصف ناپذیری را القا می‌کند، این حس فقط به اتمسفر و ظاهر بازی ختم نمی‌شود. جو آب و هوایی بر روی عملکرد خودرو نیز تاثیر گذار است. بسته به نوع جاده و نوع هوا، خودرو عکس‌العمل واقعی خود را نشان می‌دهد. جاده آسفالت به هنگام بارش باران کمی لیز و لغزنده است و در جاده خاکی، گل و سنگین بودن آن را حس خواهید کرد. حتی اتومبیل نیز روی محیط تاثیر می‌گذارد. به هنگام تابش آفتاب و عبور از یک جاده خاکی، گرد و غبار به سرعت به هوا برخاسته و حتی بر روی بدنه اتومبیل می‌نشیند، و بر عکس به هنگام بارش باران گل و لای به اطراف پرتاب می‌شود. بوته‌ها و گیاهان نیز دارای تاثیر پذیری هستند و هرگاه از روی آن‌ها عبور کنید به سرعت لِه شدن آن‌ها یا متلاشی شدن نرده‌های جوبی را خواهید دید. به طور کل کمتر شی‌ای خواهید دید که جسمی تو خالی باشد و چیزی بر رو آن تاثیر نگذارد. دور نماهای بازی نیز شدیدا دلنشین و اکثر مکان‌هایی که مشاهده می‌کنید قابل دسترس هستند. به طور خلاصه Forza Horizon 2 یکی از بهترین و با ثبات‌ترین گرافیک‌های فنی و بصری ریسینگ جهان باز را دارا است.

ForzaHorizon2 لامبرگینی و نرمش آفتاب!

قسمت چند نفره بازی به دو بخش Free Roam و Road Trip تقسیم می‌شود. Road Trip همانند بخش آفلاین بازی است و تنها تفاوت آن، بازی با دیگر بازیکنان است. Free Roam هم شامل چندین مسابقه متداول در بازی‌های اتوموبیل رانی می‌شود. از مسابقات گردشی و نقطه به نقطه تا King و Infected. یکی از خوبی‌های بخش چند نفره Forza Horizon 2 ساده سازی این بخش توسط پلی‌گراند است. دیگر نیاز نیست مانند قبل، وقت خود را صرف سپری کردن در منوهای پیچیده و لابی‌های حوصله سربر کنید. حال فقط با نگه داشتن بازی (Pause)، بدون معطلی از منوی بازی وارد بخش چند نفره شوید و با دوستان بازی کنید. کلوب‌ها نیز در این قسمت وجود دارند و با تشکیل این گروه‌ها به رقابت با دیگر کلوب‌های سرتاسر جهان بپردازید. یکی از نکات جذاب Forza Horizon 1 ثبت سرعت یا زمان در بخش‌های مختلف جاده توسط دوربین‌ها بود. Horizon 2 که این بخش را نیز از قسمت اول به ارث برده و با ثبت تمامی نتایج دوستان بر روی یک تابلو، تبدیل به یکی از موضوعات گرم برای کَل‌کَل‌های دوستانه شده است.

horizon 2 هر اتومبیل نمای داخلی منحصر به فرد خود را دارد، آن هم با تمام جزییات

بخش موزیک و صداگذاری نیز جای ایراد و بهانه نگذاشته است. سازندگان صبور بازی از تک تک صدها موتور اتومبیل‌های واقعی صدابرداری کردند و به بهترین شکل درون بازی جای داده‌اند تا حس واقعی غرش هر اتومبیل را به ارمغان آورند. حتی صدای بارش باران و بی‌قراری قطره‌های آن به هنگام برخورد به شیشه اتومبیل به زیبایی شنیده می‌شود. کافی است اتومبیل را گوشه‌ای پارک کنید و از نمای داخل اتومبیل به صدای باران گوش دهید. موسیقی نیز تمامی سلیقه‌ها را دربر می‌گیرد. پاپ، کلاسیک، راک و دیگر سبک‌ها همه و همه آن هم به تعداد فراوانی در بازی جای داده شده‌اند. این موسیقی‌ها توسط چند ایستگاه رادیویی در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید بسته به سلیقه خود آن را انتخاب کنید.

storm island نمایی ترسناک از DLC بازی به نام Storm Island

DLCها یا محتواهای اضافی شامل Storm Island، Fast And Furious و چندین پک اتومبیل‌ می‌شود. Storm Island یا جزیره طوفانی شامل مکانی جدید، ۵ رویداد جدید، چندین اتومبیل جدید و از همه مهم‌تر آب و هوایی جدید می‌شود. آب و هوای این جزیره هیچگاه آرام و قرار ندارد و اکثر اوقات طوفانی و بارانی است، اما نه آن بارانی که در بازی اصلی می‌بینیم؛ بارانی خشمگین همراه با بادی که گاها درختان را از جا می‌کَند! در این جزیره خبری از اسب‌ها و گاوهای رام نشده‌ای چون فراری و لامبورگینی نیست و باید با وانت‌ها و شاسی بلندهای هیولایی رانندگی کنید. نکته مهم این DLC شرایط جوی آن است که محیط سختی را برای رانندگی فراهم می‌کند و مهارت شما را به چالش می‌کشد. تاریکی شب، طوفان، جاده‌های نامطمئن و گِلی همگی بخش اصلی Storm Island را تشکیل می‌دهند. DLC بعدی که Fast And Furious نام دارد به مناسبت اکران قسمت هفتم این فیلم تهیه شده است که شامل تمامی اتومبیل‌های این فیلم از سری اول تا قسمت هفتم می‌شود و از تک تک آن‌ها می‌توانید لذت ببرید.

c7d69af8-3256-42fb-9585-10b30aa1cbb6 و در آخر DLC این بازی به نام Fast & Furious

تهیه شده در زومجی


Forza Horizon 2

Forza Horizon 2 یک ادامه کامل و فوق‌العاده از نسخه قبلی خود است که با کمترین مشکلات عرضه شد. تصور نسخه سوم این سری بازی شگفت‌انگیز است.
نیلوفر ابراهیم پور

9

نقاط قوت

  • - گرافیک خیره کننده با دنیایی بزرگ
  • - صداگذاری عالی
  • - استفاده از تکنولوژی درایوآتار و انقلاب در هوش مصنوعی
  • - مسابقات و ایونت‌های فراوان
  • - گیم‌پلی برجسته

نقاط ضعف

  • - کمبود بعضی مسابقات مانند Showcase ها
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده