نویسنده: فرشید معتمد
// دوشنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۷

مشخصات احتمالی پردازنده های جدید شرکت اینتل از نسل Skylake فاش شد

اخیرا اطلاعات مربوط به نسل بعدی پردازنده‌های اینتل فاش شده است. در این گزارش مشخصاتِ پردازنده‌ها با ضریبِ بازِ (سری K) از نسل جدید Core-i با معماری Skylake منتشر شده است. در ادامه‌ی مطلب با جزئیات خبر همراه باشید.
اگر این مشخصات را باور کنیم، پردازنده‌های نسل بعدی شرکت  اینتل از فرکانس کاری نسبتا بالایی استفاده خواهند کرد که مشابه فرکانس کاری پردازنده‌های کنونی 4690K/4790K با اسم رمز Devil’s Canyon تعیین شده است. همان‌طور که انتظار می‌رود خانواده‌ی پردازنده‌های ضریب‌ِبازِ  اِسکای لِیک شامل دو مدل است: Intel Core i7-6700K و Intel Core i5-6600K که البته از منابع نامشخصی به دست آن سایت رسیده است و بنابراین باید با درصدی از احتمال نادرستی در نظر گرفته شود.
ption id="attachment_28643" align="aligncenter" width="700"]پردازنده‌های سری K از نسل Skylake پردازنده‌های سری K از نسل Skylake
اما اگر گزارش را درست فرض کنیم پردازنده‌های جدید شرکت اینتل دارای مشخصات زیر هستند:
  • Core i7-6700K: پردازنده‌ای ٤ هسته‌ای با قابلیت HT که ٤ هسته‌ی مجازی را هم اضافه می‌کند، فرکانس کاری ٤ گیگاهرتز، فرکانس ٤.٢ گیگاهرتز در حالت توربو بوست، ٨ مگابایت حافظه‌ی کش، کنترل کننده‌ی حافظه‌ی دو کاناله با پشتیبانی از رم‌های DDR3 و DDR4 با فرکانس‌های ١٦٠٠ مگاهرتز و ٢١٣٣ مگاهرتز، توان حرارتی ٩٥ وات، گرافیک مجتمع سری HD 5000 و سرانجام سوکت جدید LGA 1151 که با مادربردهای جدید و تراشه‌های سری Z170/Q170 کار خواهندکرد.
  • Core i5-6600K: پردازنده‌ای ٤ هسته ای ، فرکانس کاری ٣.٥ گیگاهرتز، فرکانس ٣.٩ گیگاهرتز در حالت توربو بوست، ٦ مگابایت حافظه‌ی کش، کنترل کننده‌ی حافظه‌ی دو کاناله با پشتیبانی از رم‌های DDR3 و DDR4 با فرکانس‌های ١٦٠٠ مگاهرتز و ٢١٣٣ مگاهرتز، توان حرارتی ٩٥ وات، گرافیک مجتمع سری HD 5000 و سرانجام سوکت جدید LGA 1151 که با مادربردهای جدید و تراشه‌های سری Z170/Q170 کار خواهند کرد.
در کل مشخصات پردازنده‌های آینده‌ی اینتل هم شباهت زیادی به پردازنده‌های رده بالای کنونی و پردازنده‌های چند نسل گذشته در این رده دارد. فرکانس این پردازنده‌ها اگر دقیق گفته شده باشند، مشابه فرکانس پردازنده‌های کنونی Core i7-4790K و Core i5-4690K هستند ( البته 4790K باز هم ٢٠٠ مگاهرتز در حالت توربو سریع‌تر است) که نشان از سرعت بالاتر یا دست کم مشابه‌ی پردازنده‌های مذکور در بررسی‌ها خواهد داشت. با در نظر گرفتن بهینه‌سازی‌های قطعی در معماری اِسکای لِیک، پردازنده‌های جدید در بسیاری از موارد می‌توانند پردازنده‌های پرچمدار کنونی را به‌راحتی پشت سر گذارند. مورد مهم  دیگری که باید منتظر باشیم و ببینیم این است که پردازنده‌های جدید چقدر برای اورکلاکرها مناسب خواهند بود و قیمت گذاری آنها هم تفاوتی با نسل کنونی خواهد داشت یا خیر. منبع: Kitguru


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده