// دوشنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

بهترین فیلم‌ های باکس آفیس: صدای قدم‌ های محکم انتقام‌ جویان می‌ آید

صدای قدم‌های محکم هالک و دوستان‌اش شنیده می‌شود؛ این چیزی است که در بررسی باکس‌آفیس این هفته احساس می‌کنید. آیا از صدرنشینی همیشگی «خشمگین۷» خسته شده‌اید؟ آیا حوصله‌تان از این جدول سوت‌و‌کور و بی‌رقیب سر رفته است؟ اینطور که معلوم است، «خشمگین۷» این هفته باید هرچه می‌خواهد در فضای خالی بالای باکس‌آفیس مانور دهد، چون ظاهرا «اونجرز: دوران اولتران» با تمام قدرت درحال آمدن است و بالاخره ماشین‌بازها را پایین خواهد کشید.

برای چهارمین هفته‌ی متوالی، «خشمگین۷» رده‌ی اول چارت باکس‌آفیس خانگی را به دست آورد. تازه، به لطف عملکرد فوق‌العاده‌ی فیلم در بازار چین، «خشمگین ۷» یک رکورد دیگر از خود برجای گذاشت و تبدیل به سومین فیلمی شد که بیرون از مرزهای امریکا، به بیش از ۱ میلیارد دلار فروش رسیده است.

در همین حین، این هفته «اونجرز: دوران اولتران» را داشتیم که اکران‌اش را در ۴۴ بازارِ بین‌المللی آغاز کرد و در مجموع، به رقم خیره‌کننده‌ی ۲۰۱.۲ میلیون دلار دست یافت. تقریبا در همه‌ی این بازارها، «دوران اولتران» بهتر از «اونجرز» و «مردآهنی ۳» عمل کرده است.

captain-america-age-ultron-posterjpg-3b01f8_624wدر بازار امریکا، «خشمگین ۷» نسبت به هفته‌ی گذشته ۳۷ درصد از سرعت‌اش کاسته شده و حدود ۱۸.۳ میلیون دلار فروخته است. آخرین فیلمی که توانسته بود برای چهار هفته‌ی متوالی در صدر جدول باقی بماند، «بازی‌های گرسنگی» بود که در ماه‌های مارس/آپریل سال ۲۰۱۲ اکران شده بود. تا این لحظه، «خشمگین۷» حدود ۳۲۰.۵ میلیون دلار در باکس آفیس خانگی کسب کرده است. اگر این فیلم بتواند هفته‌ی بعد در مقابل «اونجرز» به خوبی مبارزه کند، این فرصت را دارد تا به فروش پیش‌بینی‌شده‌ی ۳۵۰ میلیون دلار هم برسد.

«پاول بلارت: نگهبان فروشگاه ۲» که به قول منتقدان، کمدی‌ای است که از آن می‌توان به عنوان «نشان زوال بشریت» استفاده کرد، این هفته هم با فروشی ۱۵.۵ میلیون دلاری موفق شد در رده‌ی دوم جدول دوام بیاورد. این رقم نسبت به هفته‌ی افتتاحیه‌ی فیلم خبر از افت فروشی ۳۲ درصدی می‌دهد. واقعا چنین افت فروشی با توجه به تبلیغاتِ دهان به دهانِ ضعیف و نقدهای فاجعه‌باری که بر فیلم نوشته شده‌اند، خیلی خوب و غیرقابل‌باور است. فیلم تا این لحظه، ۴۴ میلیون دلار درآمده داشته و به نظر می‌رسد بتواند دوره‌ی اکران‌اش را بالاتر از مرز ۷۵ میلیون دلار به پایان برساند.

«سن آدالین» (The Age of Adaline)، یکی از تازه‌اکران‌شده‌های این هفته که در ۲،۹۹۱ منطقه نمایش دارد، با فروشی ۱۳.۴ میلیون دلاری در رده‌ی سوم جدول قرار گرفت. این افتتاحیه بیش از ۱۱ میلیون دلار کمتر از فروش فیلم «زن دیگر» (۲۰۱۴) است که آن هم داستان مشابه‌ای داشت و زن‌ها را به عنوان مخاطب اصلی‌اش هدف قرار داده بود و سال گذشته همین موقع اکران شده بود. محتوای «سن آدالین» خیلی به فیلم‌های نیکولاس اسپارکس نزدیک است. اگر از این منظر به عملکرد فیلم نگاه کنیم، می‌بینیم افتتاحیه‌ی فیلم با برخی از فیلم‌های اسپارکس، مثل «طولانی‌ترین سواری» (۱۳ میلیون دلار) و «بهترین‌های من» (۱۰ میلیون دلار) برابری می‌کند.

ex-machir900na

این هفته انیمیشن «خانه» با ۸.۳ میلیون دلار درآمدی که داشت، در رده‌ی چهارم جای گرفت. فروشی که نسبت به هفته‌ی قبل، ۲۲ درصد افت داشته است. فیلم تا این لحظه، در مجموع ۱۵۳.۸ میلیون دلار کسب کرده است و آماده می‌شوید تا از «ابرذهن» و «گربه چکمه‌پوش»، دو انیمیشن‌ مشهور دریم‌وورکس عبور کند.

در جمع‌بندی پنچ‌ فیلم برتر جدول به فیلم ترسناکِ کم‌خرج «نادوست‌شده» می‌رسیم که با ۶۱ درصد افت فروش، حدود ۶.۲۴ میلیون دلار فروخته است. چنین افتی نسبت به افتتاحیه‌‌اش چندان به خاطر تین‌ایجری بودن شدید فیلم و تبلیغات دهان به دهان بسیار ضعیف‌اش، دور از ذهن و غیرمنتظره نیست. این فیلم تاکنون ۲۵.۲ میلیون دلار درآمد داشته و به احتمال زیاد در نزدیک‌های مرز ۳۵ میلیون دلار به اکران‌اش پایان خواهد داد.

بعد از دو هفته‌ای که «اکس ماکینا» اکران محدودِ قدرتمندی را پشت سر گذاشت، حالا این هفته مناطق نمایش‌دهنده‌ی فیلم به ۱،۲۵۵ منطقه گسترش پیدا کرده است. این تریلرِ علمی‌-خیالی با فروشی معادل ۵.۴۴ میلیون دلار، جایگاه ششم جدول را به خودش اختصاص داده است. در مقایسه با فیلم‌های اخیری که با گسترش مناطقِ مشابه‌ای روبه‌رو شده‌اند، فیلم تقریبا در کنار «زن طلایی‌پوش» (۵.۴۸ میلیون دلار) و بالاتر از «آن دنبال می‌کند» (۳.۸ میلیون دلار) قرار می‌گیرد. تازه، این بزرگ‌ترین آخرهفته برای پخش‌کننده‌ی فیلم، کمپانی A24 است که بهترین فیلم قبلی‌شان Spring Breakers (رقم ۴.۸۹ میلیون دلار) بود.

The-Age-of-Adaline-HD-Poster

از آنجایی که نقدهای فیلم عالی و تبلیغاتِ دهان به دهان‌اش هم مثبت هستند، می‌توان اکران طولانی مدتی را برای فیلم پیش‌بینی کرد. هرچند «اونجرز» قرار است تبدیل به رقیب شدیدا سختی برای «اکس ماکینا» در هفته‌ی بعد شود. آخر می‌دانید، وقتی اولین فیلم «اونجرز» سه سال پیش اکران‌اش را شروع کرد، تمام ۱۰ فیلم برتر باکس آفیس، حداقل با ۴۸ درصد افت فروش مواجه شدند.

با تمام این‌ها، به نظر می‌رسد «اکس ماکینا» اینقدر جنش و شتاب در ماهیچه‌هایش باشد تا بتواند از مجموع فروش ۱۴.۱ میلیونی Spring Breakers عبور کرده و تبدیل به پردرآمدترین فیلم A24 شود.

دیگر تازه‌اکران‌شده‌ی این هفته، «پسر کوچولو» است که با نمایش در ۱،۰۴۳ منطقه، خودش را با ۲.۸۳ میلیون فروش در فهرست ۱۰تای برتر باکس آفیس جای داده است. در همین حین، فیلم جدید راسل کرو، «غیبگوی آب» (The Water Diviner) با فروشی ۱.۲۵ میلیونی کار خودش را در ۳۲۰ منطقه شروع کرد. این فیلم در استرالیا به موفقیت خیلی خوبی رسیده است. شاید این به خاطر داستان‌اش است که خیلی به فرهنگ استرالیایی‌ها نزدیک است: نبرد گالیپولی از اهمیت فراوانی در آنجا بهره می‌برد، اما معنای زیادی برای تماشاگر امریکایی ندارد.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱Furious 7۱۸.۳ میلیون دلار
۲Paul Blart: Mall Cop 2۱۵.۵ میلیون دلار
۳The Age of Adaline۱۳.۴ میلیون دلار
۴Home۸.۳ میلیون دلار
۵Unfriended۸.۲ میلیون دلار
۶Ex Machina۵.۴ میلیون دلار
۷The Longest Ride۴.۴ میلیون دلار
۸Get Hard۳.۹ میلیون دلار
۹Monkey Kingdom۳.۶ میلیون دلار
۱۰Woman in Gold۳.۵ میلیون دلار

 

گزارش فروش جهانی فیلم‌ها

«اونجرز: دوران اولتران» یک هفته زودتر از آغاز اکران‌اش در امریکا،  کارش را با ۲۰۱.۲ میلیون دلار فروش در بازارهای خارجی شروع کرد. به گفته‌ی دیزنی، فروش فیلم ۴۴ درصد بهتر از اولین «اونجرز» و ۲۴ درصد بهتر از «آیرن‌من۳» بوده است (در واحد پول محلی، نه دلار).

بهترین بازار فیلم کره‌ی جنوبی بوده است. جایی که افتتاحیه‌ی ۲۸.۲ میلیون دلاری‌اش، آن را در جایگاه دوم پرفروش‌ترین‌های این کشور قرار داده است. چرا؟ چون بخش زیادی از داستان فیلم در کره‌ی جنوبی جریان دارد و تعدادی از انتقام‌جویان هفته‌‌ی پیش در خلال تورِ تبلیغاتی جهانی‌شان به این کشور سفر کرده بودند. در رده‌ی دوم، اکران بریتانیا قرار می‌گیرد. جایی که فیلم با ۲۷.۳ میلیون دلار تبدیل به بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی ابرقهرمانی این کشور شده است.

همچنین فیلم کارش را با ۱۶.۲ میلیون دلار در روسیه هم آغاز کرد که این رقم شانه‌ به شانه‌ی «خشمگین ۷» برای بدست آوردن بهترین هفته‌ی آغازینِ تاریخ قرار دارد. «دوران اولتران» جایگاه دوم بهترین آغازِ برزیل (۱۳.۱ میلیون دلار) و جایگاه سوم استرالیا (۱۳.۱ میلیون دلار) را بدست آورد. از دیگر بازارهای برتر می‌توان به فرانسه (۱۲.۴ میلیون) و آلمان (۹.۳ میلیون) اشاره کرد. این درحالی است که تا هفته‌ی بعد تعداد بسیار زیادی منطقه‌ی دیگر مثل اسپانیا و مکزیک هم به نمایش‌دهندگان فیلم اضافه می‌شوند.

چین که بدون‌شک بزرگ‌ترین بازار فیلم خواهد بود تا روز ۱۲ ماه می باز نمی‌شود. اولین فیلم «اونجرز» در این کشور بیش از ۸۶ میلیون دلار کسب کرده بود که این رقم سه سال پیش، فروش عظیمی بود. با تغییراتی که این بازار از آن زمان تاکنون مواجه شده، تصور اینکه «دوران اولتران» چیزی کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار فقط از چین به جیب بزند، سخت است.

حالا که حرف از چین شد بگذارید بگوییم که «خشمگین ۷» این هفته با عبور از «ترنسفورمرها: دوران انقراض» تبدیل به پردرآمدترین فیلم تاریخ در این کشور شد. فیلم در طول ۱۵ روز به رقم قابل‌ملاحظه‌ی ۳۲۳ میلیون دلار دست پیدا کرده و می‌تواند قبل از پایان یافتنِ دوره‌ی اکران‌اش به ۴۰۰ میلیون دلار هم برسد.

به طور کلی، «خشمگین ۷» این هفته ۶۹.۷ میلیون دلار به فروش خارجی‌اش اضافه کرد تا مجموع فروش بین‌المللی‌اش را به بیش از ۱ میلیارد دلار برساند. تنها فیلم‌هایی که توانسته‌اند به چنین اتفاق مهمی دست پیدا کنند، «تایتانیک» و «آواتار» (هردو به کارگردانی جیمز کامرون) هستند. «خشمگین۷» هم‌اکنون با ۱.۳۲ میلیون فروش در رده‌ی پنجم پرفروش‌ترین‌های تاریخ قرار گرفته است و به احتمال زیاد تا آخر این هفته یک پله دیگر بالاتر خواهد رفت و جای «هری پاتر و قدیسان مرگبار قسمت دوم» را می‌گیرد.

نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکران‌شده‌ی این هفته:

age-of

The Age of Adaline

«سن آدالین» یکی از اکران‌های جمع‌و جور این هفته است که ظاهرا داستان عاشقانه‌اش را دور ایده‌ی جالب‌توجه‌ای کشیده است. داستان زنی به نام آدالین بومن (بلیک لایولی) که تقریبا برای هشت دهه است که به‌طرز معجزه‌آسایی ۲۹ ساله باقی مانده است. او برای اینکه رازش فاش نشود، تنها زندگی می‌کند و مداوم در سفر است تا کسی به او و عدم پیر شدن‌اش شک نکند. اما برخورد اتفاقی او با مرد خیرخواهی به اسم الیس جونز (مایکل هویزمن) احساس او به زندگی و عشق را دوباره روشن و فعال می‌کند. اما آدالین وقتی تصمیم می‌گیرد رازش را با والدین الیس برملا کند، نمی‌داند زندگی‌اش برای همیشه تغییر می‌کند.

«سن آدالین» ظاهرا با واکنش ضد و نقیض و متوسطی از سوی منتقدان روبه‌رو شده است. اما اکثر آنها بازی عالی هریسون فورد در نقش پدر الیس را ستوده‌اند، داستان و اتمسفر با لطافت و تاثیرگذار فیلم را دوست داشته‌اند و از پایان کامل فیلم خوب گفته‌اند. جوردن هاف‌من از سایت گاردین که فیلم را دوست داشته، می‌نویسد:« سن آدالین که شروع‌اش مثل یک سری بهانه برای پوشاندن یک عالمه لباس‌های زیبای قدیمی بر تن بلیک لایولی می‌ماند، با ضربه‌ی دراماتیک و احساسی قدرتمندی به پایان می‌رسد. پایان‌بندی‌اش خنده‌دار، اما در آن واحد کامل است و دروغ نمی‌گویم اگر بگم یک ذره بغض هم کردم.» جیمز برادینلی از ریل‌ویوز هم که فیلم را زیاد دوست نداشته، می‌نویسد:«فیلم به‌طرز تصادفی داستان‌پردازی شده است و از همین رو، نه فقط کاملا شکار پیش‌بینی‌پذیری می‌شود، بلکه حتی تصمیم می‌گیرد تا تقریبا تمامی گفتگوهای مهم‌اش (به جز یکی) را بیرون از تصویر صورت دهد. این جور تنبلی غیرقابل‌قبول است و به نارضایتی شدید مخاطب ختم می‌شود.» امتیاز متاکریتیک فیلم تا این لحظه ۵۱ است.

watre diviner

The Water Diviner

راسل کرو در اولین تجربه‌ی کارگردانی‌اش سراغ یک داستان تاریخی در دوران بعد از اتمام جنگ جهانی اول رفته است. در سال ۱۹۱۹، جاشوآ کانر (راسل کرو) که کشاورزی استرالیایی است در جستجوی سه پسر گم‌شده‌اش که گمان می‌رود آخرین‌بار در نبرد خونین گالیپولی علیه ترک‌ها جنگیده‌اند، به ترکیه سفر می‌می‌کند. به محض ورود به استانبول، کانر با افراد دیگری آشنا می‌شود که در جنگ چیزهای زیادی را از دست داده‌اند. از آیشه، زن هتل‌داری که پسرش را به تنهایی بزرگ می‌کند گرفته تا سرهنگ حسن که در مقابل پسران کانر جنگیده است و ظاهرا می‌تواند برای یافتن حقیقت به کانر کمک کند. پیر تراویس از رولینگ‌استون که فیلم را دوست دارد، می‌نویسد:« در غیبگوی آب، کرو در تلاش است تا درباره‌ی بیهودگی و پوچی جنگ از نگاه جهان حرف بزند. تکراری است؟ شاید اینطور باشد. اما در ساخت فیلمی درباره‌ی دردی که والدین بعد از از دست دادن فرزندشان در جنگ احساس می‌کنند، کرو از سیاست و مرزها فراتر می‌رود. اینجا جنگ افتخارآمیز خوانده نمی‌شود، فیلم درباره‌ی ایثار و غم‌های تسلی‌ناپذیر است. من این را دستاورد قابل‌توجه‌ای می‌دانم.» امتیاز متاکریتیک فیلم تا این لحظه ۵۱ است.

گزارش باکس‌آفیس هفته‌ی پیش

منبع: Boxoffice Mojo

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده