نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

مروری بر مهمترین اخبار کونامی در چند ماه اخیر: از اخراج کوجیما تا نابودی سایلنت هیلز

۲۰۱۵ به سالی پرحادثه برای کمپانی کونامی تبدیل شد. نام این ناشر ژاپنی طی ماه‌های اخیر در تیتر بسیاری از اخبار خبرگزاری‌ها آمده است؛ برخی از این خبرها مربوط به جدایی بازیساز بزرگ، هیدئو کوجیما از این کمپانی است و برخی دیگر به وضعیت مالی کونامی اشاره دارند.

با وجود مسائل مختلفی که این شرکت را احاطه کرده‌اند، شاید اکنون بهترین زمان برای مرور اتفاقات چند ماه اخیر باشد. در ادامه مهمترین اخبار پیرامون کونامی و حواشی مربوط به جدایی کوجیما را به ترتیب زمان رخ دادن آنها مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۲۸ اسفند: انتظار می‌رود کوجیما پس از Metal Gear Solid 5 کونامی را ترک کند

ماه گذشته یک منبع داخلی از کونامی اعلام کرد که کوجیما پس از انتشار بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در ماه سپتامبر، این کمپانی را ترک می‌کند. این موضوع همزمان با انتشار خبر بروز اختلافات شدید میان کونامی و کوجیما عنوان شد.

۲۹ اسفند: کونامی برای ساخت Metal Gear بعدی به دنبال افراد جدید است

تنها چند ساعت پس از انتشار خبر جدایی کوجیما از کونامی، این شرکت اعلام کرد که مراحل پیش تولید برای ساخت بازی بعدی از سری Metal Gear Solid را آغاز کرده است. کونامی همچنین اعلام کرد که به دنبال جذب استعدادهای تازه است تا پس از The Phantom Pain بلافاصله روی بازی بعدی مجموعه مشغول به کار شوند.

metalgearsolidv_phantompain_tgs_mgstpp_tgs_10

۲۹ اسفند: کوجیما اعلام کرد که به طور ۱۰۰ درصد مشغول کار روی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain است

در پاسخ به نگرانی هواداران از اینکه وضعیت ناآرام کوجیما پروداکشنز روی کیفیت The Phantom Pain تاثیر بگذارد، کونامی اعلامیه‌ای از سوی کوجیما منتشر کرد که در آن آمده بود: «من می‌خواهم به هواداران اطمینان دهم که ۱۰۰ درصد درگیر Metal Gear Solid V: The Phantom Pain هستم و کار ساخت آن را ادامه می‌دهم. من مصمم هستم که این بازی را به بهترین عنوانی که تا به امروز کارگردانی کرده‌ام تبدیل کنم. آن را از دست ندهید!».

۵ فروردین: پخش برنامه‌ی زنده‌ی کوجیما متوقف شد

برنامه‌ی پادکست زنده‌ی کوجیما که به طور مرتب پخش می‌شد توسط کونامی متوقف شد. البته این خبر با توجه به اختلافات به وجود آمده میان کوجیما و کونامی اصلا غیر منتظره نبود. هنوز مشخص نیست که آیا پخش این برنامه با حضور کوجیما یا بدون او دنبال می‌شود یا خیر.

۱۱ فروردین: لوگوی کوجیما پروداکشنز از وبسایت Silent Hills حذف شد

کونامی لوگوی کوجیما پروداکشنز را از وبسایت بازی Silent Hills حذف کرد. این موضوع باعث شد تا حرف و حدیث‌های زیادی درباره آینده‌ی مبهم این بازی شنیده شود. کونامی اوایل همین ماه در اقدامی مشابه، لوگوی کوجیما پروداکشنز از وبسایت بازی Metal Gear Solid V را نیز حذف کرد.

۲ اردیبهشت: حضور جراح مغز معروف در Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

وبسایت Kotaku UK در گزارشی جالب اعلام کرد پزشکی که در اولین تریلر بازی The Phantom Pain مشاهده می‌شود، شباهت عجیبی به جراح مغز و اعصاب مشهور، سرجیو کاناورو دارد. کاناورو همان کسی است که اخیرا ادعا کرد حاضر است تا اولین عمل پیوند سر در دنیا را روی یک بیمار روسی انجام دهد. خیلی عجیب است؛ هم حضور او در بازی و هم پیوند سر!

Metal-Gear_Sergio-Canavero

۶ اردیبهشت: PT از فروشگاه پلی‌استیشن حذف می‌شود

در این روز کونامی اعلام کرد که PT، تیزر قابل بازی Silent Hills که به طور انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شده بود، رسما در تاریخ ۹ اردیبهشت از فروشگاه پلی‌استیشن حذف می‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا این دموی کوتاه برای افرادی که آن را به طور رایگان دانلود کرده‌اند همچنان قابل بازی خواهد بود یا خیر.

pt2856296-

۷ اردیبهشت: کونامی تایید کرد که ساخت بازی Silent Hills لغو شده است

کونامی در تاریخ ۷ اردیبهشت به طور رسمی اعلام کرد که این عنوان ترسناک دیگر ساخته نخواهد شد. قرار بود نورمن ریدس (بازیگر سریال The Walking Dead) در این بازی حضور داشته باشد و کارگردانی آن را هیدئو کوجیما و گیلرمو دل‌تورو (کارگردان فیلم Pan's Labyrinth) به طور مشترک انجام دهند، اما دیگر این اتفاق نخواهد افتاد. با لغو شدن Silent Hills، کونامی تاکید کرد که به ساخت بازی‌های مجموعه‌ی Silent Hill ادامه می‌دهد.

۷ اردیبهشت: کونامی از بورس سهام نیویورک خارج شد

در همان روزی که خبر لغو بازی Silent Hills منتشر شد، کونامی اعلام کرد که سهامش را از بورس نیویورک خارج می‌کند؛ البته به نظر می‌رسد که این موضوع مربوط به مسائل مالی است و ربطی به لغو پروژه‌ی Silent Hills ندارد. بخش زیادی از سرمایه‌گذاری کونامی در خارج از امریکا صورت گرفته است؛ به طوری که سال گذشته ۹۹.۷۱ درصد از سهام این کمپانی در ژاپن و انگلستان معامله شد.

۱۷ اردیبهشت: کونامی گزارش درآمدهای خود را برای سه‌ماهه‌ی مالی اخیر ارائه می‌کند

کونامی به زودی گزارش مالی خود را منتشر می‌کند؛ گزارشی که می‌تواند عملکرد این کمپانی در ماه‌های اخیر را مورد ارزیابی قرار دهد و همچنین آینده‌ی آن را ترسیم نماید. هفته‌ی آینده با حساسیت بیشتر خبر انتشار گزارش درآمد‌های کونامی در سه ماهه‌ی اخیر را دنبال می‌کنیم.

۱۰ شهریور: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain منتشر می‌شود

بالاخره عنوانی که همه منتظرش هستند، The Phantom Pain، در این تاریخ برای کنسول‌های خانگی منتشر می‌شود؛ در حالی که نسخه‌ی رایانه‌های شخصی دو هفته دیرتر عرضه خواهد شد. زمان همه چیز را مشخص می‌کند؛ آیا کوجیما رسما خبر جدایی‌اش از کونامی را اعلام می‌کند؟ پس از آن کوجیما به چه کاری مشغول می‌شود؟ چند ماه دیگر پاسخ این پرسش‌ها را خواهیم گرفت.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده