نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

مایکروسافت برای توسعه‌ی امکانات هولولنز با سازنده‌ی موتور یونیتی همکاری می‌کند

مایکروسافت امروز طی مراسم Build 2015 که در شهر سانفراسیسکو امریکا برگزار می‌شود، از همکاری با کمپانی Unity Technologies (سازنده‌ی موتور بازی‌سازی یونیتی) برای توسعه‌ی امکانات هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز خبر داد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

انجین یونیتی یکی از قدرتمندترین موتورهای بازیسازی است که از آن برای ساخت عناوین بزرگی مثل HearthStone: Heroes of Warcraft و Cities: Skylines بهره گرفته شده است. یونیتی از قرارداد جدیدش با مایکروسافت به عنوان گسترش همکاری‌های استراتژیک بین دو کمپانی یاد می‌کند. در بخشی از این قرارداد توافق شده تا یونیتی و مایکروسافت برای ارائه‌ی یک راه‌حل بهینه در رابطه با هولولنز تلاش کنند. این راه‌حل بهینه بخش‌های مختلفی را دربر می‌گیرد که برای نمونه می‌توان به ساخت یک ابزار سفارشی برای قرار دادن اشیاء هولوگرافیک در مکان‌های مختلف دنیای واقعی، و یا بهینه‌سازی‌هایی که یونیتی را قادر می‌سازد تا بازی‌ها و برنامه‌هایش را برای هولولنز ارائه دهد، اشاره کرد.

ابزار‌های جدید یونیتی برای هولولنز در بسته‌هایی با نام Unity Pro و Unity Personal به صورت رایگان ارائه می‌شوند. یوسف مهدی، رئیس بخش استراتژی‌های تجاری و بازاریابی ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت درباره‌ی همکاری با یونیتی گفت:

گسترش همکاری‌های ما با Unity Technologies یک قدم طبیعی در جهت جذب محتوا برای هولولنز بود. ما برای رونمایی از این همکاری و همچنین نگاه به آینده برای تجربه‌های احتمالی که سازندگان روی هولولنز ارائه می‌دهند کاملا هیجان‌زده هستیم.

هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز در ماه ژانویه توسط مایکروسافت معرفی شد و به جز یک دموی کوتاه از Minecraft، بازی دیگری برای آن رونمایی نشد.

بدون شک این هدست قابلیت‌های فراوانی دارد که می‌توان از آنها برای ساخت بازی‌های متفاوت و جذاب بهره گرفت. باید دید مایکروسافت چه برنامه‌هایی برای آینده‌ی فناوری جدیدش در سر دارد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده