نویسنده: فرشید معتمد
// شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶

مشخصات ابتدایی کارت گرافیک GTX 980 Ti تایید شد

جزییات جدیدی از کارت گرافیکیِ Geforce GTX 980 Ti در دست تهیه‌ی شرکت اِنویدیا فاش شده که نشان دهنده‌ی مشخصات تراشه‌، میزان حافظه گرافیکی و خروجی‌های آن است.  با زومجی و ادامه مطلب همراه باشید.

کم کم به زمانِ برگزاری نمایشگاهِ معتبر کامپیوتِکس نزدیک می‌شویم و اخبار مربوط به محصولاتِ جدیدِ سازندگانِ سخت افزارِ پی‌سی هم سرخطِ بسیاری از گزارش‌های مربوطه را در بر می‌گیرند. طبق جدیدترین گزارشات، کارت Geforce GTX 980 Ti از تراشه‌ی GM200-310 استفاده کرده و ۶ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی خواهد داشت. کارت ۵ خروجی تصویری خواهد داشت که شامل سه پورت DisplayPort، یک پورت HDMI و یک پورت DVI خواهد بود.

 

دست کم این ادعایی است که سایت Videocardz بر اساس اطلاعاتی که گفته می‌شود از طریق مدیر عاملِ شرکت انویدیا بدست آورده، مطرح کرده است. کارت Geforce GTX 980 Ti دارای عرض باندِ حافظه‌ی ٣٨٤ بیتی خواهد بود و به همراه خنک کننده‌های اختصاصی سازندگانِ مطرح سازنده‌ی کارتِ گرافیکی عرضه خواهد شد.

در اینجا فهرستی از تمام اطلاعات جدید مربوط به این محصول را مشاهده می‌کنید:

  • نسخه‌ی ضعیف‌تری از تراشه‌ی ماکسولِ بزرگ با نام GM200 که GeForce GTX 980 Ti نامگذاری شده است.
  • کارت Geforce GTX 980 Ti از پردازنده‌ی گرافیکی GM200-310 استفاده خواهد کرد.
  • Geforce GTX 980 Ti به همراه ٦ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 عرضه خواهد شد.
  • Geforce GTX 980 Ti از بردها و خنک کننده‌های اختصاصی سازندگانِ دیگر هم ساخته خواهد شد.
  • Geforce GTX 980 Ti پنج خروجی تصویری خواهد داشت که DisplyPort، HDMI و DVI را شامل خواهد شد.

اطلاعاتی در مورد فرکانسِ کاری تراشه‌ی اصلی، تعداد واحدهای پردازشی  و همین‌طور تعداد واحدهای ROP آن در اختیار ما نیست. گفته می‌شود که معرفی محصول قبل از نمایشگاه کامپیوتِکس، یعنی در ظرفِ ٤ هفته‌ی پیش رو انجام خواهد شد. حالا اگر اطلاعاتی را که قبلا عنوان کرده بودیم با اطلاعات جدیدمان ترکیب کنیم چیزی شبیه این را بدست خواهیم آورد:

ption id="attachment_31485" align="aligncenter" width="800"]مشخصات ابتدایی کارت GTX 980 Ti مشخصات ابتدایی کارت GTX 980 Ti

منبع: guru3d


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده