نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

بازی Yooka-Laylee، جانشین معنوی مجموعه‌ی Banjo-Kazooie معرفی شد

به Yooka-Laylee سلام کنید! این نام جانشین معنوی بازی پلتفرمر محبوب کنسول نینتندو ۶۴، یعنی Banjo-Kazooie ساخته‌ی استودیوی Rare است. Yooka-Laylee که قبلا با نام Project Ukulele شناخته می‌شد، توسط استودیوی انگلیسی Playtonic Games ساخته می‌شود.

yookalayleeduojpg-9d255d

تعدادی از بازیسازان سابق Rare که در ساخت Banjo-Kazooie مشارکت داشتند، حالا بر روی Yooka-Laylee مشغول به کار هستند. یکی از این افراد استیو میلس است که طراحی شخصیت‌های بانجو و کوزویی را انجام داده است. او در وبسیات بازی اعلام کرد که یوکا و لیلی (قهرمانان بازی Yooka-Laylee) خلاقانه‌ترین شخصیت‌هایی هستند که تا کنون خلق کرده است.

یوکا یک آفتاب‌پرست است و لیلی یک خفاش. براساس اطلاعاتی که وبسایت IGN اعلام کرده، یوکا می‌تواند از زبان درازش برای آویزان شدن استفاده کند و لیلی این توانایی را دارد که یوکا را بگیرد و برای مدتی محدود با او پرواز کند. گیم‌پلی همکاری بازی شباهت‌های زیادی به Banjo-Kazooie دارد. در آن بازی بانجو (یک خرس) و کوزویی (یک پرنده) باید با همکاری یکدیگر و با استفاده از مهارت‌های منحصربه‌فردی که داشتند، معماهای مختلف را حل می‌کردند و مراحل بازی را پشت سر می‌گذاشتند.

در ادامه می‌توانید ویدئوی معرفی این بازی و رونمایی از شخصیت‌های آن را که توسط وب‌سایت IGN گردآوری شده، مشاهده کنید:

Playtonic Games یک شیوه‌ی سنتی را برای ساخت و انتشار Yooka-Laylee انتخاب کرده است؛ این استودیو دیروز کیک‌استارتر بازی را به راه انداخت تا از طریق جذب کمک‌های مردمی، پروژه‌اش را به پیش ببرد. کسانی که قصد کمک به ساخت این بازی دارند می‌توانند به قیمت ۱۵ دلار آن را خریداری کنند؛ ضمن اینکه Playtonic Games قصد دارد تا به افرادی که مبلغ بیشتری به این پروژه اهدا می‌کنند، محتواهای اضافه‌ای مثل آهنگ‌های بازی، کتاب تصاویر هنری و همچنین یک نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویژه از بازی را ارائه دهد.

اگر پروژه‌ی کیکستارتر Yooka-Laylee با موفقیت انجام شود، این بازی برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، مک، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و Wii U منتشر خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که نسخه‌های مختلف بازی با فاصله‌ی زمانی از یکدیگر عرضه شوند که این مسئله با نحوه‌ی انجام شدن کیکستارتر بازی در ارتباط است.

Yooka-Laylee اولین پروژه‌ی بازیسازی Playtonic Games محسوب می‌شود که توسط اعضای سابق استودیوی Rare شکل گرفته است.

منبع: GameSpot