نویسنده: مرتضی تقوی
// یکشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵

صحبت های مایکل فازبِندِر درباره ی فرآیند ساخت فیلم Assassin’s Creed

تاکنون از بازی های مختلفی فیلم ساخته شده است که اکثر آن ها نا موفق بوده اند و از سوی طرفداران با استقبال مواجه نشده اند. حال یوبی‌سافت قرار است از مجموعه ی پرطرفدارش یعنی Assassin’s Creed فیلمی را در سال آینده اکران کند. در ادامه با مصاحبه با بازیگر نقش اصلی این فیلم و جزئیات این فیلم با زومجی همراه باشید.

بازی های ویدئویی هنگامی که صورت فیلم در می آیند به ندرت به سود دهی خوبی می رسند و دلیل آن هم شاید تعداد خیلی زیاد فیلم هایی باشد که در طول این سال ها از روی بازی های ویدئویی ساخته شدند اما موفق نبودند.

یوبی سافت با سری Assassin’s Creed مجموعه ی فوق العاده ای را در دنیای بازی های رایانه ای خلق کرد که تکنولوژی دنیای باز را در این بازی اکشن-ماجراجویی به دنیای گذشته می برد. در بیشتر بازی های این سری، شخصیتی به نام دِزموند مایلز در قالب یک متصدی کافه به چشم می‌خورد که رگه ی دور و درازی از قاتلین را در خانواده ی خود دارد و به وی اجازه می دهد تا به وسیله ی چیزی که آنیموس نامیده می شود در زمان به عقب برگردد و آن زمان ها را برای شرکت آبستِرگو ثبت و توصیف کند. به او در این راه گزینه های زیادی هم داده نمی شود.

یوبیسافت موشن پیکچرز، بخش فیلم کمپانی یوبی سافت تصمیم گرفته است تا این بازی را با همکاری کمپانی 20th Century Fox و با هنر نمایی مایکل فازبِندر در نقش اصلی، به صورت فیلم در آورد. قرار است فیلمبرداری این فیلم در شهریور ماه آغاز شود. حالا سایت ComingSoon مصاحبه ای را با فازبِندر ترتیب داده است و با او در مورد فیلم وسترن جدیدش، یعنی Slow West (که تا ۲۵ اردیبهشت اکران خود را آغاز می کند)، و همچنین از جزئیات بیشتر فیلم Assassin’s Creed صحبت کرده است؛ فیلمی که او را دوباره با سازندگان اثر اقتباسی دیگرش یعنی Macbeth، با جاستین کورزِل (کارگردان) و ماریون کوتیلارد (بازیگر) همکار می کند.

او در مواجهه با سوال های مربوط به تاخیر ها در ساخت فیلم می گوید:

شما می گویید که مدت زیادی طول کشیده است، ولی چیزی که من به آن پی برده ام فرق می کند، چون نوشتن فیلمنامه، دیالوگ ها و کار روی آن ها زمان بر است. پرداخت یک داستان خوب به زمان احتیاج دارد و ما واقعا سعی داریم که این کار به درستی صورت بگیرد. این کار هیجان انگیز است و امسال در سپتامبر فیلمبرداری اش آغاز می شود.

جاب بود که فازبِندر از این بحث که قرار است جای چه شخصیت یا شخصیت هایی بازی کند طفره می رفت، چراکه این بازی طیف وسیعی از داستان ها و شخصیت ها را شامل می شود. اما بر طبق آنچه که قبلا عنوان شده است، او شخصیت دِزموند مایلز را بازی خواهد کرد که البته ممکن است تنها نقش او نباشد.

او با لبخندی بر لب می گوید:

شما این موضوع را نمی دانید. قانون اول: روی آنچه که بقیه به شما می گویند آنقدر ها هم حساب باز نکنید.

وقتی از او پرسیده شد که قرار است فیلم اول را بر اساس کدام قسمت از بازی و چه دوره ی زمانی ای بسازید، تنها چیزی که گفت این بود:

این مساله همیشه چالشی برای مواردی به این شلوغی بوده است؛ این که شما چیزی را پیدا کنید، اضافات آن را حذف کنید. در واقع، مؤلفه های زیادی برای این بازی وجود دارد و برای اینکه بخواهید آن را به مخاطب منتقل کنید باید موارد کلیدی را جدا کنید. بنابر این، بله، این بخش جزئی از این کار است؛ وارد شدن به این شلوغی و حذف اضافات و بیرون کشیدن یک داستان.

نظر شما چیست؟ چرا فیلم هایی از روی بازی ها ساخته می شوند غالبا ضعیف از کار در می آیند؟ آیا این فیلم هم به جرگه ی فیلم های شکست خورده ی قبلی خواهد پیوست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: ComingSoon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده