نویسنده: علی معصومی
// سه شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

۱۵ بازی برتر گوشی‌های هوشمند که باید آنها را امتحان کنید

وقتی صحبت از بازی‌های جذاب می‌شود، ذهن شما به سمت کدام نوع بازی می‌رود؟ بازی‌های ماجراجویانه، سرعتی، ورزشی یا ترسناک؟ در این مطلب قصد داریم شما را با ۱۵ بازی آشنا کنیم که جزو الزامات هر گوشی هستند. اگر به دنبال بازی‌هایی شگفت‌انگیز هستید، با ادامه مطلب همراه زومجی باشید.

این روزها پلی استور گوگل، آیتونز و فروشگاه ویندوزفون مملو از بازی‌های گوناگون است و با وجود بی‌نهایت بازی رایگان و دوست داشتنی، بازهم یافتن بازی‌های واقعا جذاب و فوق‌العاده که لایق صرف زمان باشد، کاری دشوار است. خوشبختانه بازی‌هایی هستند که پس از گذشت سال‌ها، امتحانشان را پس داده‌اند و خوشحالیم که می‌توانیم شما را برای انتخاب بازی خوب، در مسیر درست قرار دهیم.

در این مطلب ما ۱۵ عدد از حیاتی‌ترین بازی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم؛ بازی‌هایی که همین الان باید آنها را نصب و بازی کنید! انواع مختلف بازی‌ها در این لیست قرار دارند: ماجراجویی‌های به‌یاد‌ماندنی، سرعتی‌های اعتیادآور و گونه‌های بسیار دیگری در ژانرها و قیمت‌های مختلف. آماده‌اید تا بازی مورد علاقه خود را بیابید؟

وادی بناهای یادبود (Monument Valley)

Monument Valley

وادی بناهای یادبود 

یکی از هیپنوتیزم‌کننده‌ترین بازی‌های گوشی‌های هوشمند، همین بازی است؛ بازی‌ای کوتاه اما با داستانی ماجراجویانه و شیرین که شما را به کشف مراحل مبهم و پر رمز و راز وا می‌دارد. شما هدایت ایدا (Ida) را بر عهده دارید و در هر مرحله با لمس مسیرهای عبور، باید او را راهنمایی کنید، اما به سختی یک مسیر مستقیم (و در واقع منطقی) برای رسیدن به مقصد خواهید یافت. چرا که باید جهان اطراف را به طور عجیب و غریبی دستکاری کرده تا به هدفتان برسید.

باید پلتفرم‌هایی را که در عمل کنار یکدیگر قرار ندارند، اما از زاویه دید شما به نظر با هم ادغام‌پذیر هستند، با هم ادغام کنید. در همین راستا، شما با چرخاندن مسیرهای عبور، بخش‌هایی از صحنه و با کج‌کردن زمینی که روی آن ایستاده‌اید، کار خود را پیش می‌برید. نگران نباشید! کار چندان دشواری در پیش نخواهید داشت، بلکه بسیار جالب و جذاب خواهد بود. وادی بناهای یادبود واقعا ارزش چند دلار را خواهد داشت.

دانلود از فروشگاه گوگل | دانلود از آیتونز | دانلود از ویندوزفون مارکت


 

یورش سلطنتی (Kingdom Rush)

Kingdom Rush

یورش سلطنتی

برای گوشی‌های موبایل، هیچ کم و کاستی در زمینه بازی‌های استراتژیکی-دفاعی وجود ندارد، اما با این وجود، بازی یورش سلطنتی یک نمونه بارز در میان آنها است. در این بازی کارتونی، شما خود را در حال ساخت برجک‌های تهاجمی خواهید یافت که در مسیر رسیدن به پایگاه شما ایجاد می‌شوند و شما آنها را برای دفاع در برابر خیل عظیم دشمنانی که به سمت پایگاه شما روانه می‌شوند، لازم خواهید داشت.

یورش سلطنتی در مقایسه با دیگر بازی‌های مشابه، بیشتر به جزئیات متمرکز شده است، به طوری که تنها ۴ نمونه از برجک در آن طراحی شده است. اما این که چگونه آنها را پیشرفته‌تر کنید و با استراتژی مناسب در کنار هم و روی نقشه قرار دهید، مهم است و باعث می‌شود از پیروزی‌هایی که کسب می‌کنید بیشتر لذت ببرید و از شکست‌هایتان درس بگیرید. اگر از این بازی لذت بردید، نسخه‌های صف‌شکن‌ها (Frontiers) و خاستگاه (Origins) از نسخه‌های بعدی این بازی هستند که به همان اندازه خوش‌ساخت هستند.

دانلود از فروشگاه گوگل | دانلود از آیتونز


 

فرار ریمن در روز مقدس (Rayman Fiesta Run)

Rayman Fiesta Run

فرار ریمن در روز مقدس

به لطف تغییر دیدگاه نینتندو به بازار بازی‌های موبایل،  چیزی به انتشار بازی پرطرفدار سوپر ماریو برای این دستگاه‌ها باقی نمانده، اما برای خالی نبودن عریضه می‌توانیم از این بازی جذاب که در نوع خود جزو بهترین بازی‌های کنسولی در نسخه لمسی است، لذت ببریم. فرار ریمن، از سری بازی‌های ماجراجویی ریمن است که آن را در حالت دونده نشان می‌دهد. با این توضیح که در حین دویدن، می‌تواند در لحظه‌هایی خاص، بایستد، لیز بخورد، از روی دیوارها بپرد و از مخاطرات، جان سالم به در ببرد.

به عبارتی دیگر، این یک بازی چالش‌برانگیز است. در واقع، با وجودی که کاراکتر داستان حرکتی خود به خود دارد، اما باز هم شما را به یاد بازی‌های کنسولی می‌اندازد. فرار ریمن از یک پویانمایی شگفت‌انگیز بهره می‌برد و با داشتن ده‌ها مرحله قابلیت توسعه‌پذیری دارد. می‌بینید؟ برای بازی کردن چنین بازی ماجراجویانه‌ای حتما نیازی به ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن ندارید.

دانلود از فروشگاه گوگل | دانلود از آیتونز | دانلود از ویندوزفون مارکت


 

ماین‌کرفت: نسخه جیبی (Minecraft: Pocket Edition)

 Minecraft: Pocket Edition

ماینکرفت: نسخه جیبی

این بازی را شاید باید نسخه‌ای از بازی ویندوزی آن دانست، اما نسخه جیبی ماینکرفت چندسالی می‌شود که مستقلا توسعه و بهبود یافته است. اکنون این بازی، با آمدن گوشی‌های بزرگ و بزرگتر، شایسته قرار گرفتن در لیست بازی‌های دوست‌داشتنی است. طبق معمول، این بازی شما را در جهانی از احتمالات مکعبی، بدون مقصد و هدفی از پیش تعیین شده، رها می‌کند.

شما می‌توانید با کاویدن زمین و استفاده از ابزارها، شانس زنده‌ماندن خود را در حالت جنگ برای بقا (Survival mode) امتحان کنید. یا در حالت خلاقانه (Creative mode) آزادانه به ساختن بلوک‌ها و سازه‌ها بپردازید. برخورداری از سرورهای آنلاین، امکان بازی با دیگر بازیکنان و رقبا را نیز فراهم می‌آورد. ممکن است در ابتدا این بازی پر از هیچ به نظر بیاید، اما طبیعت آزاد و رهای این بازی، هیجان بسیاری را به همراه خواهد داشت، این که همواره چیزی و جایی برای کشف و تجربه کردن وجود دارد.

دانلود از فروشگاه گوگل | دانلود از آیتونز | دانلود از ویندوزفون مارکت


 

سه‌تایی‌ها! (Threes)

Threes

سه‌تایی‌ها!

این بازی استاندارد جدیدی را در بازی‌های پازلی ایجاد کرده است. مانند دیگر بازی‌های مشابه، این بازی نیز دارای منطقی است که ممکن است آنچنان پیچیده شده که به دیوانگی ختم شود! بدین ترتیب که شما یک تخته بازی و تعدادی مهره اعداد در دست دارید. اعداد همسان، با یکدیگر جمع شده تا یک مهره با عددی دوبرابر بسازند که البته اعداد ۱ و ۲ از این قاعده مستثنا هستند. این دو عدد فقط با هم جمع شده و ۳ را می‌سازند.

چهار جهت حرکتی در این بازی وجود دارد و در صورتی که فضا برای حرکت وجود داشته باشد، مهره‌ها در این چهار جهت حرکت کرده و با هم جمع می‌شوند. البته لازم به ذکر است که با هر حرکت، یک مهره نیز به تخته بازی اضافه می‌شود. هدف چیست؟ هدف انباشتن مهره‌ها تا جایی است که دیگر فضایی برای حرکت و افزودن مهره وجود نداشته باشد؛ که در صورت عدم توجه و تمرکز مناسب، خیلی زود اتفاق خواهد افتاد! موفقیت در این بازی نیازمند دقت و ظرافت بالایی است و جذابیت در بالابردن امتیاز و زدن رکورد دیگر دوستان است. پس برای رسیدن به این هدف، از باخت‌های پیاپی دلسرد نشوید.

دانلود از فروشگاه گوگل | دانلود از آیتونز | دانلود از ویندوزفون مارکت


 

گذرگاه (Crossy Road)

Crossy Road

گذرگاه

این بازی برگرفته از بازی قدیمی Frogger است و توانسته به یکی از اعتیادآورترین بازی‌های گوشی و تبلت تبدیل شود. در این بازی شما باید از خیابان گذر کنید و در این راه از روی موانع گذر کنید و رکورد دوستانتان را در رقابتی آنلاین، بشکنید.

ظاهر عجیب این بازی چیزی شبیه ماینکرفت است و همه‌چیز مکعبی است. کاراکترهای این بازی نیز بسیار جذاب طراحی شده‌اند. اما نکته جالب این بازی، رد شدن مویی از بین موانع و در نهایت از خیابان پر ترافیک ۱۰ لاینه است تا در نهایت از دیگر دوستانتان جلو بزنید. این بازی مجانی است، اما دست شما برای خرج کردن مقداری پول در حین بازی باز خواهد بود!

دانلود از فروشگاه گوگل | دانلود از آیتونز | دانلود از ویندوزفون مارکت دانلود از کافه بازار


 

هشتاد روز (80 Days)

80 Days

هشتاد روز

آیا دوست دارید در گیر و دار یکی از بهترین رمان‌های نوشته شده قرار گیرید؟ اکنون یک بازی تعاملی در این زمینه پیش روی شما است. هشتاد روز با اقتباس از اثر کلاسیک و فوق‌العاده ژول ورن با نام دور دنیا در ۸۰ روز، ساخته شده است. شما در این بازی در جریان سفر دریایی پرمخاطره معروف این داستان، که برگرفته از نسخه ۱۸۷۲ است، قرار خواهید گرفت. سفری که از لندن آغاز می‌شود و شما در شخصیت آقای پاسپارتو (آقای کثیرالسفر!) خادم و همراه آقای فیلس فاگ، از شهری به شهر دیگر سفر می‌کنید و در این راه تصمیمات و اتفاقات را رقم می‌زنید.

هر بخش از داستان، شما را با یکسری مسیرها و وسایل سفر آشنا می‌کند، صرف نظر از داستان پر شاخ و برگ و انتخاب‌های متعددی که در دیالوگ‌های بازی نهفته و در خلال بازی، شما را با مسیرها و راه‌های جدید و بعضا غیر قابل پیش‌بینی روبرو می‌کند. به پایان رساندن سفر نیز بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است. اما ۸۰ روز از آن دسته بازی‌هایی است که بارها و بارها تکرار خواهید کرد، چرا که هر تصمیم و هر حرکت در بازی، شما را با وقایع و خط داستانی جدید، با قصه‌ای قوی و جذاب مواجه خواهد کرد.

دانلود از فروشگاه گوگل | دانلود از آیتونز | دانلود از ویندوزفون مارکت


 

استیک‌من گلفباز ۲ (Super Stickman Golf 2)

Super Stickman Golf 2

استیک‌من گلفباز ۲

یکی از بهترین بازی ورزشی گوشی‌های هوشمند هرگز یک بازی شبیه‌سازی و کنسولی نیست، بلکه یک بازی دو بعدی مینی‌گلف است که مابین یک بازی در سبک‌های پلتفرمر و پازلی قرار می‌گیرد. استیک‌من گلف باز، بازی گلف را جوری دیگر به نمایش می‌گذارد، به طوری که بازیکن کوچک شما باید مراحل پیچیده‌ای را پشت سر بگذارد که در این مراحل، سطوح چسبناک، یخ‌های شیبدار و حتی مرزهای دردسرساز بین لوکیشن‌های بازی از ویژگی‌های آنها است.

شما می‌توانید این بازی را یک‌نفره و در بیش از ۲۰ مرحله انجام دهید که در هر کدام از توپ‌های ویژه و افزونه‌های قدرتی به خصوصی بهره می‌برید. یا این که می‌توانید این بازی را به صورت آنلاین و با چند بازیکن دیگر انجام دهید. در هر صورت این بازی یک تجربه متفاوت و درعین حال بسیار جذاب به شمار می‌رود.

دانلود از فروشگاه گوگل | دانلود از آیتونز | دانلود از کافه بازار


 

کانابالت اچ‌دی (Canabalt HD)

Canabalt HD

کانابالت اچ‌دی

دونده‌ای که دیوانه‌وار تا بی‌نهایت می‌دود و گاهی هم می‌پرد؛ این جریان اصلی بازی است و اگرچه این ایده را بسیاری از بازی‌ها حتی به صورت سه‌بعدی هم ارائه می‌دهند، اما این بازی بسیار ساده و راضی‌کننده است. دویدن از روی سقف بام‌ها در حین حمله موجودات فضایی، پرش‌های به‌موقع از روی پرتگاه‌های عمیق، پریدن از داخل پنجره آسمان‌خراش‌ها و جاخالی دادن موانع از جمله کارهای دشواری است که برای زنده ماندن باید انجام دهید.

تم رنگی بازی بر خاکستری استوار است و این ویژگی، بیشتر از آنچه که تصور کنید، بر زیبایی بازی افزوده است. به لطف پویانمایی فوق‌العاده و موزیک تپنده و هیجانی بازی، لذت آن دوچندان شده است. بازی کانابالت اچ‌دی در ژانر خود، به معنای واقعی یکی از بهترین‌ها است، رویارویی با چالش‌هایی بزرگ، محک زدن سرعت عکس‌العمل و وادار کردن شما به بارها و بارها بازی کردن، از ویژگی‌های این بازی جذاب است.

دانلود از فروشگاه گوگل | دانلود از آیتونز


 

آسفالت ۸: ایربورن (Asphalt 8: Airborne)

Asphalt 8: Airborne

آسفالت ۸: ایربورن

کم پیش می‌آید که هشتمین نسخه از یک بازی، مجموعه ویژگی‌های نسخه‌های پیشین را داشته باشد. اما آسفالت ۸: ایربورن این ویژگی را دارد. این بازی مسابقه‌ایِ فوق‌العاده جذاب، نسخه‌های پیشین خود را کنار زده و یک بازی سرگرم‌کننده برای موبایل به ارمغان آورده است. با سرعت از مسیرهای شگفت‌انگیز عبور کنید و در مبارزه‌ای جانانه، دیگر شرکت‌کنندگان را به دیوارهای مسیر کوبانده و از آنها پیشی بگیرید.

ایربورن در ابتدا یک بازی پولی بود اما به مرور، بدون از دست دادن ویژگی‌های خاصی، به یک بازی رایگان تبدیل شد. البته نمایش تبلیغات و مشاهده افزونه‌های سرعتی پولی، قدری شما را اذیت خواهند کرد ولی در برابر هیجان و کیفیت بالای بازی، اصلا به حساب نمی‌آیند و در واقع هیچ بازی مسابقه‌ای در گوشی‌های هوشمند وجود ندارد که چنین ویژگی‌های یک بازی مسابقه‌ای را یکجا در اختیار شما قرار دهد.

دانلود از فروشگاه گوگل | دانلود از آیتونز | دانلود از ویندوزفون مارکت


 

مرده متحرک (The Walking Dead)

The Walking Dead

مردگان متحرک

شاید اینطور به نظر برسد که استودیو تِل‌تِیل گیمز (Teltale Games) در ساخت این بازی از مجموعه تلویزیونی به همین نام الهام گرفته باشد، اما اینطور نیست. این بازی داستانی کاملا جداگانه و در عین حال هیجان‌انگیز، خیره کننده و پراسترس دارد. شما در این بازی، نقش انسان‌هایی را خواهید داشت که تلاش آنها زنده ماندن در میان هجوم زامبی‌ها است. هر تصمیم شما، بر تصمیمات بعدی  و اتفاقات پیش رو تأثیر خواهد گذاشت.

این بازی از آن دسته بازی‌های اپیزودی (چند قسمتی) است و تاکنون دو فصل ۵ قسمتی از آن منتشر شده است. همانطور که گفته شد انتخاب هر دیالوگ و انتخاب مرگ یا زندگی، روند داستان و نتیجه پایانی آن را به کلی تغییر می‌دهد. اگر از بازی‌های زامبی‌طور خوشتان نمی‌آید، بازی دیگری توسط این شرکت با نام گرگی میان ما (The Wolf Among Us) ساخته شده است که بسیار جذاب است.

دانلود از فروشگاه گوگل | دانلود از آیتونز


 

ماهیگیری مضحک! (Ridiculous Fishing)

Ridiculous Fishing

ماهیگیری مضحک!

درست است، این بازی یک بازی مضحک است! اما به گونه فوق‌العاده‌ای. شما بازی را با انداختن یک طعمه داخل رودخانه آغاز می‌کنید، با چرخاندن گوشی هوشمند خود به چپ و راست، طعمه را تا جایی که امکان دارد، به داخل آب فرو می‌برید، بدون اینکه چیزی را لمس کنید. با این روش باید هر آنچه می‌توانید از موجودات دریا شکار کنید و طناب را بالا بکشید. با بیرون آمدن شکارها از آب، شما باید با زدن متوالی روی صفحه نمایش، با سلاح گرم خود آن ها را هدف قرار می‌دهید!

مسخره است نه؟ اما این بازی بسیار پرهیجان بوده و در واقع جایی میان مهارت تمام و سادگی مطلق قرار دارد! آپدیت‌های بازی، به همراه روایت‌های غیر منتظره، مشوق‌های مناسبی برای ادامه بازی هستند. اما صرفا ماهیگیری و شکار به خودی خود آنقدر جذاب هست که شما را مدت‌ها مشغول این بازی کند.

دانلود از فروشگاه گوگل | دانلود از آیتونز


درفش ساگا (The Banner Saga)

The Banner Saga

درفش ساگا

اگر از جمله افراد مشتاق بازی‌های تاکتیکی و نقش‌آفرینی هستید، به دنبال هیچ بازی دیگری نگردید. این بازی  نوبتی، در سبک جنگی-ورزشی و در عین حال بسیار جذاب، تعجب آور و در یک کلمه، یک شاهکار هنری است. این بازی در ظاهر، یک کارتون کلاسیک است، اما داستانی رعب‌آور در مورد پایان جهان دارد.

فضای شبکه‌ای نبردها یکی از مولفه‌های اصلی این بازی است، به طوری که استراتژی حرکت جنگجویان بر اساس آن صورت گرفته و دشمنان را شکست می‌دهد. اما تجربه بازی بیشتر از این جذاب خواهد بود، چرا که در این بین، شما باید منابعتان را نیز مدیریت کنید و هر جا لازم شد، با دیگر متحدان خود به تعامل بپردازید تا تصمیماتی که می‌گیرید در نهایت به پیروزیتان منجر شود. بدون شک شما مجذوب این بازی خواهید شد، پس پیشنهاد می‌کنیم مدتی را غرق آن شوید.

دانلود از فروشگاه گوگل | دانلود از آیتونز


 

لیمبو (Limbo)

Limbo

لیمبو

در تاریکی چه چیزی خواهید یافت؟ برای پسر جوانی که هدایت وی را برعهده دارید، قطعا هیچ! از این بابت مطمئن باشید. اما چیزی که شما به شخصه خواهید یافت، تجربه بازی در یکی از اعجاب‌انگیزترین اتمسفرهای بازی در سال‌های اخیر است. بازی‌ای که به خوبی از بازی‌های کنسولی به گوشی‌های لمسی ما کوچ کرده است.

لیمبو مجموعه‌ای از معماهای محیطی است که باید آنها را حل کنید. از شکست دادن عنکبوتی غول پیکر گرفته تا آسمان را به زمین رساندن برای رد شدن از یک جعبه! این بازی همزمان حس لذت و وحشت را برای شما القا می‌کند. فضایی سایه‌گون و صداهای مینیمال، حس ترس و لرز را با هر قدم، به شما منتقل می‌کند. در یک کلام، این بازی تجربه‌ای غنی در گوشی‌های هوشمند است و بدون شک ارزش به پایان رساندن را دارد.

دانلود از فروشگاه گوگل | دانلود از آیتونز | دانلود از ویندوزفون مارکت


 

جاده صعب‌العبور (Impossible Road)

Impossible Road

مسیر صعب‌العبور

در نگاه اول شاید دو دلار برای این بازی، مخالفت بسیاری را برانگیزد. در جهانی مملو از سفیدی باید توپی را روی ریل‌هایی به رنگ آبی نئونی حرکت داده و در مسیر نگه دارید. در ابتدا مسیر صاف است، اما به مرور پیچ و خم‌ها در مسیر ظاهر می‌شوند. لمسی یا حرکتی، شما می‌توانید توپ را در مسیر نگه دارید. گاهی پیچ و خم‌ها آنقدر سریع و شدید هستند که اجازه کسب امتیاز را به شما نمی‌دهند.

هرچقدر این بازی را بیشتر بازی کنید و به چم و خم آن بیشتر آشنا شوید، بیشتر معتاد آن می‌شوید؛ چرا که اگر توپ را هم از دست بدهید، می‌توانید با مقداری عقبگرد، آن را دوباره به مسیر بازگردانید، قابلیتی که برای بازیکنان حرفه‌ای وجود دارد. جوایز این بازی شما را شگفت زده خواهد کرد.

دانلود از فروشگاه گوگل | دانلود از آیتونز

نظر شما راجع به این بازی‌ها چیست؟‌ آیا این بازی‌ها گوشی هوشمند شما را نیز تسخیر کرده‌اند یا هنوز موفق به تجربه آن‌ها نشده‌اید؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Greenbot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده