// سه شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۴

فروش بیش از ۲ میلیون دستگاه پلی استیشن 4 در بریتانیا

کنسول پلی‌استیشن 4 شرکت سونی تاکنون ۲ میلیون دستگاه در منطقه‌ی بریتانیا به فروش رفته و توانست به رکورد جدیدی دست پیدا کند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

براساس اطلاعیه‌ی سایت ام‌سی‌وی کنسول پلی‌‌استیشن 4 توانسته رکورد سریعترین فروش یک کنسول سونی را از آن خود کند. رکوردی که پیش از این در اختیار پلی‌استیشن 2 بود. آخر هفته‌ی گذشته این کنسول نسل هشتمی توانست به این مهم دست پیدا کند و امسال به پرفروش‌ترین کنسول بازی در بریتانیا تبدیل شده است.

فرگال گارا، مدیر عامل شعبه‌ی بریتانیای پلی‌استیشن گفت:

رسیدن به رکورد فروش ۲ میلیون دستگاه در کمتر از ۱۸ ماه، دستاوردی که است که ما بسیار به آن افتخار می‌کنیم.  برای این که توانستیم پرفروش‌ترین کنسول نسل هشتمی در بریتانیا شویم، حتی فروش ‌سریعتر نسبت به پلی‌استیشن 2،‌ نیازمند بهبود مداوم و شگفت‌آور میزان تولید، سخت‌کوشی شرکای تجاری خود، تیم پلی‌استیشن در بریتانیا و از همه مهم‌تر شور و اشتیاق بازیکنان بودیم. من می‌خواهم از تمامی کسانی که ما را در دستیابی به این واقعیت برجسته یاری کردند، تشکر کنم.

مشخص نیست که آیا پلی‌استیشن 4 سریعترین رکورد فروش را از نظر زمانی در دستیابی به رقم ۲ میلیون دستگاه در میان کنسول‌های بازی بریتانیا داشته است یا خیر،‌ زیرا جزئیات آمار و ارقام فروش کنسول‌ها در گذشته در دسترس عموم قرار نگرفته است. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بودند که کنسول Wii نینتندو در ۹ ماه اول عرضه‌ی خود در بریتانیا، ۱.۱ میلیون دستگاه فروخت و در عرض ۲۴ ماه به رقم ۳.۶ میلیون دستگاه دست یافت. اینطور به نظر می‌رسد که کنسول Wii همچنان رکورد سریعترین‌ فروش را در رسیدن به رقم ۲ میلیون دستگاه را در اختیار دارد.

پیش از این اعلام شده بود که کنسول پلی‌استیشن 4 سونی تاکنون ۲۲ میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است.

منبع: gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده