نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

عرضه نسخه‌ی نهایی هدست واقعیت مجازی آکیولوس ریفت در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۶

کمپانی آکیولوس وی‌آر روز گذشته اعلام کرد که نسخه‌ی مصرف‌کننده‌ی هدست واقعیت مجازی آکیولوس ریفت را در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه خواهد کرد. هنوز اطلاعات جزیی مثل مشخصات فنی و قیمت نسخه‌ی نهایی این محصول اعلام نشده‌ است.

آکیولوس تاکید کرد که نسخه‌ی مصرف‌کننده‌ی آکیولوس ریفت حتی از نسخه‌ی خلیج هلالی (Crescent Bay) که در سپتامبر ۲۰۱۴ معرفی شد نیز بهتر خواهد بود. این کمپانی اعلام کرد:

آکیولوس ریفت بر اساس گیرایی، فراگیری و راحتی نسخه‌ی خلیج هلالی ساخته شده که در بخش پیگیری حرکتی، هم در حالت نشسته و هم ایستاده پیشرفت کرده است. همچنین در بخش ارگونومیک برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی طبیعی‌تر ارتقا پیدا کرده و طراحی صنعتی آن بسیار بهبود یافته است.

نیت میچل، نایب‌رییس کمپانی آکیولوس در مراسم معرفی خلیج هلالی درباره‌ی فناوری ساخت هدست‌های واقعیت مجازی گفت:

نکته‌ی اصلی این است که ترکیب بخش بصری با صفحه و با مهندسی مکانیک، بسیار فشرده و هماهنگ است و این موضوع باعث می‌شود شما متوجه ساختار پیکسل نشوید؛ مثل اینکه هیچ پیکسلی روی صفحه مشاهده نمی‌شود. این همان تجربه‌ی کلی است که زیبا به نظر می‌رسد؛ می‌دانم، اما ما تلاش می‌کنیم که روی مشخصات فنی تمرکز نکنیم. تمام بخش‌ها باید با یکدیگر کار کنند؛ واقعیت مجازی مانند ساختمانی از کارت‌ها است که اگر یکی را برداریم کل بنا فرو می‌ریزد.

rift_1.0

پالمر لاکی، مؤسس کمپانی آکیولوس قبلا اعلام کرده بود که اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای نیفتد آکیولوس ریفت در سال ۲۰۱۵ عرضه‌ خواهد شد؛ اما او در نمایشگاه SXSW امسال که در ماه مارس برگزار شد، گفته‌های قبلی خود را تصحیح کرد. لاکی گفت:

صحبت قبلی من مربوط به زمانی بود که ما هنوز تغییرات زیادی را در نقشه‌ی راه خود به وجود نیاورده بودیم. ما جاه‌طلبی خود را درباره‌ی این محصول و کاری که می‌خواهیم انجام دهیم افزایش داده‌ایم. همکاری ما با فیسبوک باعث شد تا بتوانیم کارهای زیادی انجام دهیم که قبلا قادر به انجام‌شان نبودیم؛ مثلا ما ۳۰۰ نفر را برای کار استخدام کردیم تا آکیولوس ریفت را در سریع‌ترین زمان ممکن به سطح کیفی مورد نظرمان برسانیم. من نمی‌توانم درباره‌ی تاریخ انتشار محصول‌مان اظهار نظر کنم، اما می‌توانم بگویم که هیچ چیز به شکل بد دنبال نمی‌شود، بلکه همه چیز به صورت بسیار خوبی پیش می‌رود.

بر اساس مطلبی که در وبسایت رسمی آکیولوس منتشر شده است، به زودی اخبار بیشتری در این زمینه ارائه خواهد شد. در این وسایت آمده است:

در هفته‌های پیش‌رو، ما جزییات بیشتری درباره‌ی سخت‌افزار، نرم‌افزار، ورودی‌ و همچنین بسیاری از بازی‌ها و تجربه‌های معرفی نشده‌ای که برای آکیولوس ریفت ساخته شده‌اند منتشر می‌کنیم. هفته‌ی آینده ما اطلاعاتی درباره‌ی مشخصات فنی را اینجا، در وب‌سایت آکیولوس ارائه خواهیم کرد.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده