نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۲

قابلیت ضبط ویدئوی بازی‌ها با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی ایکس‌ باکس وان فراهم شد

اعضای برنامه‌ی پیش‌نمایش کنسول ایکس‌باکس وان اکنون می‌توانند با استفاده از قابلیت‌ جدید کنسول‌شان، ویدئوهایی با کیفیت ۶۰ فریم بر ثانیه از گیم‌پلی بازی‌ها تهیه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این موضوع با زومجی همراه باشید.

از زمان عرضه‌ی ایکس‌باکس وان نیز امکان ضبط دیجیتالی ویدئو از بازی‌ها وجود داشت، اما این قابلیت محدود به ضبط ویدئوهای ۳۰ فریم بر ثانیه بود. ولی حالا (براساس گزارش ردیت) ویدئوهای جدیدی که روی سایت رسمی ایکس‌باکس منتشر شده‌اند، امکان ضبط ویدئوهای ۶۰ فریم بر ثانیه را تایید می‌کنند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که در حال حاضر قابلیت ضبط ویدئوهای ۶۰ فریم بر ثانیه از گیم‌پلی بازی‌ها، تنها برای کاربران عضو در برنامه‌ی پیش‌نمایش ایکس‌باکس وان وجود دارد و سایر دارندگان این کنسول فعلا به این ویژگی دسترسی ندارند.

همانطور که می‌دانید، مایکروسافت برنامه‌ی پیش‌نمایش را به این منظور راه‌اندازی کرد که ویژگی‌ها و امکانات جدید پلتفرمش را قبل از عرضه‌ی عمومی آنها مورد آزمایش قرار دهد. به این ترتیب کاربرانی که برای این برنامه انتخاب می‌شوند، می‌توانند قبل از دیگران به قابلیت‌های جدید کنسول مایکروسافت دسترسی داشته باشند. شرکت کردن کاربران در این برنامه فقط از طریق دعوت مایکروسافت و به طور انتخابی صورت می‌گیرد.

البته هنوز مایکروسافت تایید نکرده که آیا قابلیت ضبط ۶۰ فریم بر ثانیه‌ی ویدئوها با آپدیت ماه می ایکس‌باکس وان ارائه می‌شود یا خیر، اما احتمال این موضوع بسیار زیاد است. دیروز هم در زومجی خواندید که بر اساس شایعات منتشر شده قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی سال جاری میلادی برای دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان فعال خواهد شد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده