نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۵

هفته نامه - قسمت پانزدهم: از غوغای Avengers: Age of Ultron تا عرضه بازی Project Cars

بعد از مدتی غیبت، دوباره با هفته‌نامه زومجی در خدمتتان هستیم. با زومجی و مروری بر مهمترین وقایع صنعت گیم در هفته‌ای که گذشت همراه باشید.

در ابتدا جای دارد بابت این چند هفته‌ای که در خدمتتان نبودیم از شما عذرخواهی کنم. در طی هفته‌های گذشته سعی کردیم تا به جمع‌بندی بهتری برای این بخش برسیم تا مطالب جذاب‌تر و کامل‌تری را به شما ارائه دهیم. بر طبق همین تصمیمات قرار شد روال همیشگی را تغییر دهیم و شنبه‌ها در خدمتتان باشیم. با توجه به این موضوع اخبار روز جمعه نیز در هفته‌نامه قرار می‌گیرند و روز شنبه که در کشور‌های آن‌ طرف آب آخر هفته محسوب می‌شود و ترافیک خبری کمتری دارد به جمع بندی و بخش هفته‌نامه اختصاص می‌یابد. پس اگر در طول هفته وقت نمی‌کنید تا اخبار و همچنین مطالب زومجی را دنبال کنید، شنبه شب‌ها بهترین موقع برای مرور بر تمام رویداد‌های هفته برای شما خواهد بود.

 

بازی‌های منتشر شده در هفته‌ی گذشته

اولین بازی این هفته دارندگان تلفن‌های هوشمند مجهز به ویندوزفون را خوشحال کرد. بازی زیبای Monument Valley سرانجام برای ویندوزفون نیز منتشر شد. به هیچ وجه از این شاهکار چشم‌پوشی نکنید. شاید بهتر باشد به بازی‌های غیر از Clash of Clans نیز نگاهی بیندازید تا هر از چندکاهی با چنین شاهکارهایی روبرو شوید. این بازی که به دستان استودیوی یواس‌تو گیمز ساخته شده، در حقیقت زایده ذهن «کن وانگ» طراح مشهور بازی Alice: Madness Returns است که درک بسیار زیبایی از طراحی و هنر دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی کاملزومجی از این بازی را مطالعه کرده و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Monument-Valle

در ادامه‌ی هفته بازی بازسازی شده‌ی بسیار زیبای Grim Fandango: Remastered برای iOS و اندروید منتشر شد. همان‌طور که اطلاع دارید نسخه‌ی مربوط به رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن  4 و ویتای این بازی، بهمن سال گذشته منتشر شده بود.

بازی Wolfenstein: The Old Blood نیز که پیش‌درآمدی برای عنوان The New Order سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود،  برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شد. The Old Blood در حال حاضر به صورت دیجیتالی و با قیمت ۲۰ دلار منتشر شده است؛ نسخه‌های فیزیکی این بازی در تاریخ ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت منتشر خواهند شد. شما می‌توانید تریلر این بازی را نیز در زومجی  مشاهده کنید.

شاید مهم‌ترین بازی هفته Project Cars باشد که برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و هفته‌ی آینده شاهد انتشار نسخه‌های کنسولی خواهیم بود. یک ریسینگ نسبتا با کیفیت که بیش از ۸۰ اتومبیل و ۱۱۰ مسیر مسابقه را در اختیار بازیکن‌ها می‌گذارد.

project-cars

همچنین سیستم پویای آب و هوا و تغییرات شب و روز از جمله ویژگی‌های برجسته‌ی این بازی هستند. با وجود اینکه گاهی در یک مسابقه تا ۴۵ اتومبیل نیز حضور دارند اما بازی با گرافیک بالا پ نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. در بخش چندنفره‌ی بازی نیز حداکثر ۱۶ بازیکن‌ می‌توانند به رقابت با یکدیگر بپردازند. تریلر انتشار این بازی را نیز از زومجی تماشا کنید:

دانلود ویدیو

در هفته‌ی گذشته همچنین بازی‌های Shin Megami Tensei: Devil Survivor 2 Record Breaker برای کنسول دستی 3DS و Ether One برای پلی استیشن 4 منتشر شد.

 

مهمترین اخبار

بازی Dragon Age: Inquisition قطعا یکی از بهترین بازی‌های سال گذشته بود. استودیوی بایوور سازنده و کمپانی الکترونیک آرتز ناشر بازی Dragon Age: Inquisition  دو محتوای اضافه رایگان جدید برای این بازی منتشر کردند. اولین بسته الحاقی «The Black Emporium» نام دارد که  اسلحه، لوازم جانبی، مصالح ساخت و ساز و آیتم‌های بسیار نادری را به بازی اضافه خواهد کرد که می‌توانید آن‌ها را از مکانی به نام «Xenon the Antiquarian» خریداری کنید. محتوای اضافه رایگان دیگری که برای این بازی رونمایی شده است مربوط به بخش چند نفره بوده و «Dragonslayer» نام دارد.

dragon-age

این بسته الحاقی به شما اجازه می‌دهد تا آیتمی مخصوص به نام Dragon’s Call را بسازید. بایوور همچنین اعلام کرد که دارندگان کنسول‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 قادر خواهند بود تا در تاریخ پنجم خرداد ماه سال جاری بسته الحاقی «Jaws of Hakkon» که پیش از این به صورت انحصاری در اختیار دارندگان ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی بود را خریداری کنند.

دایرکت‌ایکس ۱۲، نسل جدید رابط نرم‌افزاری گرافیک دستگاه‌های ویندوزی، قدرت پردازش ۶ تا ۱۲ برابر چندضلعی بیشتر را نسبت به نسخه‌ی قبلی خود یعنی دایرکت‌ایکس ۱۱ دارد. این مسئله توسط جان شیوچاک، یکی از اعضای فنی مایکروسافت در کنفرانس Build 2015 و با نمایش دمویی از بازی Final Fantasy  توضیح داده شد.

کمپانی انویدیا اعلام کرد که این دمو با چهار کارت گرافیک GeForce Titan X اجرا شده است که این موضوع نشان می‌دهد می‌توان کار‌های بزرگی را با رابط نرم‌افزاری گرافیک بعدی مایکروسافت انجام داد.

Yooka-Laylee

 گیمرهای قدیمی حتما بازی Project Ukulele را به یاد دارند. در هفته‌ی گذشته بازی جدید به نام Yooka-Laylee معرفی شد که به نوعی جانشینی معنوی برای این بازی به شمار می‌رود. تعدادی از بازیسازان سابق Rare که در ساخت Banjo-Kazooie مشارکت داشتند، حالا بر روی Yooka-Laylee مشغول به کار هستند. یکی از این افراد استیو میلس است که طراحی شخصیت‌های بانجو و کازویی را انجام داده است. او در وب‌سایت بازی اعلام کرد که یوکا و لیلی (قهرمانان بازی Yooka-Laylee) خلاقانه‌ترین شخصیت‌هایی هستند که تا کنون خلق کرده است. Yooka-Laylee اولین پروژه‌ی بازیسازی Playtonic Games محسوب می‌شود که توسط اعضای سابق استودیوی Rare شکل گرفته است. بر طبق اخبار بودجه‌ی لازم برای ساخت Yooka-Laylee در کمتر از یک ساعت تامین شده است. این بازی برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، مک، لینوکس،پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و Wii U منتشر خواهد شد.

علاقه‌مندان پرشمار سری بازی‌های Assassin's Creed مطمئنا منتظر اخبار جدیدی از فیلم این اثر هستند. فیلمی که قرار است مایکل فازبِند را در نقش دزموند (یا شاید هم شخصیتی دیگر!)  به ما نشان دهد و Assassin's Creed را بعد از انتشار نسخه‌های متعدد وارد دنیای سینما نیز بکند. سایتComingSoon مصاحبه ای را با فازبِندر ترتیب داده است و با او در مورد فیلم وسترن جدیدش، یعنی Slow West (که تا ۲۵ اردیبهشت اکران خود را آغاز می کند)، و همچنین از جزئیات بیشتر فیلم Assassin’s Creed صحبت کرده است؛ فیلمی که او را دوباره با سازندگان اثر اقتباسی دیگرش یعنی Macbeth، با جاستین کورزِل (کارگردان) و ماریون کوتیلارد(بازیگر) همکار می کند. اما در نهیات از صحبت‌های رمز‌آلود او در این مصاحبه چیز خاصی دستگیر ما نشد!

halo

بازی Halo: The Master Chief Collection در زمان عرضه در بخش آنلاین مشکلات زیادی داشت که هنوز برخی از آن‌ها به صورت کامل رفع نشده است. همین مسئله طرفداران را نگران بازی Halo 5: Guardians و بروز همان مشکلات در این بازی کرده است.خوشبختانه مدیر استودیو ۳۴۳ اینداستِریِز به طرفداران اطمینان خاطر داده این مشکلات در نسخه جدید ظاهر نخواهد شد. بازی Halo 5: Guardians در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۵ (۵ آبان ۱۳۹۴) به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. پس از عرضه نسخه آزمایشی این بازی، استودیو ۳۴۳ اینداستِریِز در حال انجام آخرین تنظیمات برای هر چه بهتر کردن بخش چندنفره بازی است.

بازی Divinity: Original Sin یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌هایی بود که در چند وقت اخیر برای دوست‌داران این سبک عرضه شده است. حالا گزارش‌ها حاکی از این است که استودیو بلژیکی سازنده این بازی قصد دارند تا با یک بازی جدید ما را در E3 پیش رو شگفت‌زده کنند. باید تا E3 سال جاری صبر کنیم تا ببینیم این بازی شگفت‌انگیز چه خواهد بود به خصوص این‌که اخبار این چند وقت گذشته حاکی از این بوده است که E3 امسال می‌تواند حامل خبرهای خوبی برای مخاطبان بازی ویدیویی روی پلتفرم پی‌سی باشد. 

یکی از اتفاقات جالب هفته حضور جیسون ورهیز، قاتل سریالی سری فیلم‌های ژانر سلاخی «جمعه سیزدهم» در Mortal Kombat X بود. او واقعا ترسناک و قدرتمند به نظر می‌رسد. برای وارد کردن این شخصیت به Mortal Kombat X چاره‌ای جز خرید بسته‌ی الحاقی مرتبط با این شخصیت ندارید.

دانلود ویدیو

مورتال کامبت ایکس در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ( ۱۴ آپریل ۲۰۱۵) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه شد و قرار است در سه ماهه دوم یا سوم سال ۲۰۱۵ برای کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 عرضه شود. آمار فروش این بازی در طی مدتی که منتشر شده نیز بسیار قابل توجه است. در چارت هفتگی انگلستان شاهد سومین هفته‌ی پیاپی صدرنشینی Mortal Kombat X بودیم. با اینکه Mortal Kombat X نسبت به هفته‌ی گذشته ۳۲ درصد کاهش فروش داشت، اما باز هم توانست Grand Theft Auto V را (که این هفته ۱۱ درصد افزایش فروش داشت) در رتبه‌ی دوم جدول نگه دارد. اگر Mortal Kombat X هفته‌ی آینده نیز صدرنشین باقی بماند، به رکورد Battlefield: Hardline که چهار هفته‌ی پیاپی در سال ۲۰۱۵ در رتبه‌ی اول قرار داشت خواهد رسید. Battlefield Hardline مثل هفته‌ی گذشته، در مکان سوم جدول به سر می‌برد.

panda

پاندای کونگ‌فو کار قطعا یکی از انیمیشن‌های محبوب و با کیفیتی است که در سال‌های اخیر شاهدش بودیم. حالا باید منتظر این پاندای دوست‌داشتنی را در دل یک بازی برای کنسول‌های نسل پهشتم باشید. این بازی که Kung Fu Panda: Showdown of Legendary Legends نام دارد، پاییز امسال برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 4،ایکس‌باکس وان، Wii U و 3DS منتشر خواهد شد. همچنین این بازی برای کنسول‌های نسل قبلی یعنی پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 نیز در دست ساخت است.

deliverance_forest

با پیشروی بیشتر در نسل هشتم، رفته رفته  قدرت موتورهای بازی‌سازی نیز بیشتر به چشم می‌خورد.موتور بازی‌سازی معروف Cry Engine که پیش از این کرایتک با بازی Crysis بارها قدرتش را دیده بودیم، این‌بار با بازی جدید استودیوی وارهورس استودیوز درخشید. بازی Kingdom Come: Deliverance با دوربین اول شخص در سبک نقش آفرینی خلق شده است و برای مراحل ساخت آن نیز تیم سازنده از موتور بازی‌سازی کرای انجین استفاده می‌کند لذا گرافیک بازی بدون شک در درجه بسیار بالایی قرار دارد. پروژه ساخت این بازی توسط دنیل واورا رهبری می‌شود، کسی که پیش از این در خلق مجموعه‌ی Mafia نقش مهمی داشته است. هنوز تاریخی برای انتشار این بازی در دسترس نیست.

mirrors-edge

الکترونیک آرتز لیست بازی‌های آینده‌ی خود را منتشر کرد که در این بین بازی‌های بزرگی نیز به چشم می‌خورند. برجسته‌ترین بازی این لیست Mirror's Edge است که در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد. دو Need for Speed جدید در سال ۲۰۱۵ و عرضه‌ی بازی Titanfall بعد از نیمه‌ی اول ۲۰۱۶ از دیگر اطلاعاتی است که این لیست به ما می‌دهد. الکترونیک آرتز ناشر بازی Titanfall در رابطه با زمان عرضه‌ی این بازی گفته است که قرار بر عرضه‌ی 2 Titanfall برای سال مالی ۲۰۱۷ است. با توجه به این صحبت باید منتظر عرضه‌ی این بازی در تاریخی بعد از نیمه‌ی اول ۲۰۱۶ باشیم.

سرانجام قابلیت ضبط ویدئوی بازی‌ها با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی ایکس‌ باکس وان فراهم شد. از زمان عرضه‌ی ایکس‌باکس وان نیز امکان ضبط دیجیتالی ویدئو از بازی‌ها وجود داشت، اما این قابلیت محدود به ضبط ویدئوهای ۳۰ فریم بر ثانیه بود. ولی حالا (براساس گزارش ردیت) ویدئوهای جدیدی که روی سایت رسمی ایکس‌باکس منتشر شده‌اند، امکان ضبط ویدئوهای ۶۰ فریم بر ثانیه را تایید می‌کنند. البته هنوز مایکروسافت تایید نکرده که آیا قابلیت ضبط ۶۰ فریم بر ثانیه‌ی ویدئوها با آپدیت ماه می ایکس‌باکس وان ارائه می‌شود یا خیر، اما احتمال این موضوع بسیار زیاد است. دیروز هم در زومجی خواندید که بر اساس شایعات منتشر شده قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی سال جاری میلادی برای دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان فعال خواهد شد.

در هفته‌ای که گذشت کمپانی اکتیویژن-بلیزارد کنفرانسی را برگزار کرد تا از آمار مالی خود رونمایی کند و طی آن این ناشر عظیم از بسته‌‌ی الحاقی فوق العاده بزرگی که پاییز امسال برای بازی Destiny منتشر خواهد شد اطلاعات جالبی به اشتراک گذاشت. این بسته الحاقی House of Wolves نام دارد که می‌توان گفت بزرگ‌ترین تغییرات و اضافات ممکن را به دنیای Destiny خواهد آورد و در تمامی بخش‌های بازی تاثیر گذار خواهد بود. به غیر از این اطلاعاتی در ارتباط با House of Wolves منتشر نشده است.

nintendo

نینتندو اعلام کرد که در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۵، حدود ۳۵۰ میلیون دلار (معادل ۴۱ میلیارد ین ژاپن) سود کسب کرده است که این موضوع باعث می‌شود تا برای اولین بار در چهار سال اخیر، این کمپانی به سوددهی سالانه برسد. نینتندو انتظار دارد که با انتشار بازی‌هایی مثل Xenoblade Chronicles 3D و بازی جدید مجموعه‌ی Fire Emblem به همراه تعدادی از عناوین مهم که توسط ناشران دسته‌سوم (Third Party) در حال تهیه هستند، بتواند در سال مالی ۲۰۱۶ به سود ۴۲۰ میلیون دلاری (معادل ۵۰ میلیارد ین) دست پیدا کند و میزان سود خالص خود را به ۲۹۰ میلیون دلار (۳۵ میلیارد ین) برساند.

tony-hawk

در طی روزهای گذشته شاهد رونمایی از بازی Tony Hawk Pro Skater 5 توسط شرکت اکتیویژن بودیم. این هفته تصاویری نیز از این بازی منتشر شد. براساس صحبت‌های تونی هاوک، Pro Skater 5 قصد دارد تا گیم‌پلی به‌‌‌یاد ماندنی این سری بازی را حفظ کند و با ارائه بخش‌های آنلاین، آن را یک قدم به جلو ببرد. بازی Pro Skater 5 در حال حاضر توسط استودیوهای روبومودو و دیس‌روپتیو ساخته می‌شود. این بازی اواخر سال جاری میلادی در ابتدا برای دو کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود و سپس قرار است برای پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 عرضه شود. تاریخ انتشار دقیق بازی هفته‌ی آینده اعلام می‌شود.

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1

2

3

4

5

6

7

9

10

11

12

 

13

15

16

18

19

 

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده