۱۰ ترفند جالب و کاربردی در ایکس باکس وان

۱۰ ترفند جالب و کاربردی در ایکس باکس وان

یکشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

اگر طرفدار ایکس‌باکس باشید. شما به خوبی از اجرای بازی‌های مختلف از جمله Halo یا Gears of War برروی کنسول خود اطمینان دارید. ولی آیا از سایر امکانات موجود در ایکس‌باکس وان نیز مطلع هستید؟ این مقاله به ده نکته که احتمالا شما از آن خبر ندارید، اشاره می‌کند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

کنسول ایکس‌باکس وان شرکت مایکروسافت -جدا از امکانات سخت افزاری قدرتمند- دارای نرم‌افزاری بروز و پویا است. البته با توجه به تعلق این کنسول به شرکت بزرگی مانند مایکروسافت، وجود این برتری نرم‌افزاری دور از انتظار نیست. در هر حال ما می‌خواهیم تنها به ۱۰ امکان جالب در کنسول نسل هشتم مایکروسافت اشاره کنیم. البته باید قبول کرد این ۱۰ ویژگی تنها بخش کوچکی از سایر ویژگی‌های این کنسول است.


 

10 Xbox One Features-1مشاهده میزان استفاده کنسول شما از اینترنت

میزان مصرف کنسول از اینترنت را ایکس‌باکس وان به شما نمایش می‌دهد. برای این کار به راحتی وارد تنظیمات (Settings) شده، به بخش شبکه (Network) بروید و روی پهنای باند استفاده شده (Bandwidth Usage) کلیک کنید.با این کار شما در کنار مشاهده‌ی میزان مصرف اینترنت کنسول، قادر به مشاهده‌ی مصرف حال حاضر دستگاه و ماه‌های گذشته خواهید بود.


 

10 Xbox One Features-2مشاهده‌ی آنلاین بازی قبل از خرید

یکی از ویژگی های فروشگاه ایکس‌باکس لاو امکان مشاهده استریم زنده‌ سایر بازیکنان توسط سرویس توئیچ است. به همین دلیل بدون داشتن هیچگونه شکی از عواقب خرید خود یا خواندن مطالب بازاریابی سازنده‌ها و احتمالا بدون نیاز به مراجعه به سایت‌های مختلف برای خواندن نقد و بررسی‌ها، فقط با تماشای برخی از ویدیوهای گیم‌پلی می‌توانید برای خرید بازی تصمیم بگیرید.


 

10 Xbox One Features-4بدون ذخیره کردن بازی، خاموش کنید، روشن کنید و بازی خود را ادامه دهید!

سوال اینجاست آیا ما واقعا نیازی به نقاطی در بازی‌ برای ذخیره مرحله قبل از بلند  شدن از پشت کنسول داریم؟ احتمالا در یک ایکس‌باکس وان خیر! ویژگی «توقف-ادامه بازی» در ایکس‌باکس وان بدون شک یکی از کاربردی ترین ترفند‌های این کنسول محسوب می‌شود. تنها یک بازیکن شجاع بدون ذخیره کردن بازی خود و بعد خاموش کردن کنسول می‌تواند این ویژگی را کشف کند. البته این ویژگی تنها زمانی عملی می‌شود که شما با ورود به تنظیمات، بخش Power & Startup و سپس رفتن به Power Mode، تنظیمات Instant-on را فعال کنید. در صورتی که به دنبال مصرف انرژی مفیدتری هستید این گزینه‌‌ی مناسبی برای شما نخواهد بود. البته استفاده از این ترفند محدودیت‌هایی نیز دارد. به عنوان مثال برخی بازی‌ها که نیاز به اتصال مداوم به اینترنت دارند، از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند.


 

xbox-one-cloudنگران از دست دادن فایل‌های ذخیره‌ نباشید

کنسول ایکس‌باکس وان به صورت خودکار فایل‌های ذخیره شما را  در هنگام بازی به سیستم ابری آنلاین آپلود می‌کند. درصورتی که شما بخواهید در یک ایکس‌باکس وان دیگر بازی‌ خود را ادامه دهید به راحتی بدون نیاز به آپلود دستی فایل‌های ذخیره بازی‌  با ورود به حساب کاربری ایکس‌باکس لایو خود، دیسک بازی را در دستگاه گذاشته و بعد از فرآیند آماده سازی فایل‌های ذخیره به ادامه‌ی بازی خود بپردازید. مراحل ورود به کنسول جدید نیز خودکار بوده و تا حد ممکن کوتاه شده است.


 

10 Xbox One Features-5صفحه نمایش مجازی سبز!

با استفاده از اپلیکیشن آپلود استودیو و یک کینکت شما توانایی ویرایش ویدیو‌های گیم‌پلی‌ خود، صحبت کردن روی ویدیوها یا ضبط ویدیوهای تصویر در تصویر را به راحتی بدست می‌آورید. شما با استفاده از کینکت می‌توانید یک صفحه‌ نمایش مجازی سبز رنگ ایجاد کنید تا هر تصویری که خود به آن علاقه دارید را برای پس زمینه‌ ویدیو استفاده کنید. برای انجام این کار فقط ویدیویی را با فرمت کینکت در آپلود استودیو ضبط کرده و بعد گزینه تغییر افکت (Change Effect) را انتخاب کنید.


 

10 Xbox One Features-6دستاوردها را در مقابل چشمان خود نگاه دارید

شما در ایکس‌باکس وان می‌توانید با کشیدن نوار دستاوردها (achievement) به گوشه‌ سمت راست صفحه برای پیگیری بهتر دستاوردهای مدنظر خود اقدام کنید. برای اینکار در صورتی که کینکت دارید با گفتن «Xbox ،snap achievements» این ویژگی را فعال کنید. اگر خجالتی هستید و دوست ندارید کلّ اعضای خانواده از انگلیسی شما فیض ببرند به راحتی با دو بار ضربه زدن برروی دکمه ایکس‌باکس  و انتخاب گزینه اچیومنت به این امکان کاربردی دسترسی پیدا کنید.


 

10 Xbox One Features-6-1برای برجسته کردن هر یک از دستاوردها با زدن دکمه A بر روی کنترلر و انتخاب پین کردن دستاورد مربوطه آن را برای مشاهده‌ی نوار پیشرفت خود به بالای لیست انتقال دهید. این نوار پیشرفت فاصله‌ی شما تا کسب دستاورد را همزمان با اجرای بازی نمایش می‌دهد.


 

10 Xbox One Features-7دکمه‌ی منو همانند کلیک راست موس کار می‌کند

البته نمی‌توان این ویژگی را خارق‌العاده دانست. فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس وان سال گذشته گفته بود که می‌توان از دکمه‌ منو ( cn_start دکمه‌ی سه خط یا به اصطلاح همبرگر شکل) استفاده‌های بهتری داشت. مایکروسافت موفق شده با سفارشی کردن استفاده از دکمه‌ی منو، آن را برای برنامه‌های مختلف با کاربردی متفاوت همگام سازی کند. در کل شما می‌توانید این دکمه‌ را با کلیک راست ماوس از نظر کارایی در یک سطح بدانید.


 

10 Xbox One Features-8استفاده از موبایل یا تبلت برای کنترل ایکس‌باکس وان

در صورتی که از نرم‌افزار Xbox One SmartGlass روی گوشی یا تبلت خود استفاده می‌کنید. شما با همگام‌سازی دستگاه خود با کنسول ایکس‌باکس وان می‌توانید بدون نیاز به کینکت و کنترلر اصلی، موبایل یا تبلت خود را به یک کنترلر برای گشت و گذار در منو یا نرم‌افزارهایی مانند نت‌فلیکس تبدیل کنید.


10 Xbox One Features-9دیدن سریعتر سریال‌های اچ‌بی‌او

برخی از اپلیکیشن‌های ویدیویی مانند HBO Go یا شاید سایر برنامه‌ها به شما امکان پین‌گذاری سریال‌ها و انتقال آنها به داشبورد ایکس‌باکس وان را مهیا می‌کنند. در اپلیکیشن HBO Go شما به راحتی با مراجعه به سریال مربوطه به عنوان مثال The Wire و راست کلیک (دکمه‌ منو) برروی آن به گزینه‌ی پین گذاری سریال دسترسی پیدا‌می‌کنید. با این کار میانبری برای تماشای سریع سریال‌ها خواهید داشت.


How-to-Play-Games-On-Your-Windows-8-PC-With-the-Xbox-One-Controller-5استفاده از کنترلر ایکس‌باکس وان برروی رایانه‌شخصی

تنها کافی است کنترلر را با یک میکرو-یو‌اس‌بی به رایانه‌شخصی خود متصل کنید. البته شما برای این کار نیاز به درایور‌هایی خواهید داشت.

منبع: Kotaku

اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده