نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

تماشا کنید: پرواز با جِت‌ پَک در آسمان دبی

شاید شما نام ایو راسی را تا به حال نشنیده باشید، اما احتمالا صحنه‌های پرواز او با جت‌پک را دیده‌اید. راسی یکی از معدود افرادی است که می‌تواند با جت‌پک در دنیای واقعی (و نه در یک بازی ویدئویی) پرواز کند. در ادامه با زومجی برای تماشای ویدیو و همچنین بازی‌هایی که جت‌پک در آن‌ها حضور داشته همراه باشید.

راسی قبلا ویدئو‌های مختلفی از پروازش با جت‌پک را منتشر کرده است، اما هیچ کدام از آنها به اندازه‌ی پرواز اخیر او در آسمان شهر دبی جذاب و هیجان‌انگیز نیستند. راسی این پرواز را با همراهی یکی از دوستانش به نام وینس رفِت انجام داده و با استفاده از چند دوربین از آن فیلمبرداری کرده است. علاوه بر دوربین‌های سبکی که روی جت‌پک‌های راسی و رفت کار گذاشته شده‌اند، یک هواپیمای کوچک نیز آنها را تعقیب می‌کند تا پروازشان را از زاویه‌ای دیگر ثبت و ضبط کند.

در ابتدای ویدئوی تهیه شده می‌بینیم که آنها در صحرای دبی با سرعت بیش از ۱۲۰ مایل در ساعت پرواز می‌کنند و با مانورهای زیبایشان صحنه‌های جالبی را به وجود می‌آورند؛ اما هیجان اصلی مربوط به زمانی است که آنها را برفراز شهر دبی و جزایر نخل معروف این شهر مشاهده می‌کنیم. حرکات جذاب راسی و دوستش به خصوص زمانی که با فاصله‌ی بسیار کم از کنار برج خلیفه عبور می‌کنند، نفس هر بیننده‌ای را در سینه حبس خواهد کرد.

تماشای ویدئوی زیر را به هیچ‌وجه از دست ندهید؛ ما که با دیدن آن بدجور هوس جت‌پک سواری کردیم!

دانلود ویدیو

همانطور که می‌دانید استفاده از جت‌پک‌ها در بازی‌های ویدئویی سابقه‌ای طولانی دارد. معمولا وجود جت‌پک در بازی‌ها بیشتر جنبه‌ی شوخی دارد و برای تنوع بخشیدن به روند گیم‌پلی از آن استفاده می‌شود (مثل بازی Goat Simulator)، اما گاهی نیز جت‌پک‌ها یکی از مکانیزم‌های اصلی در کنترل یک بازی محسوب می‌شوند (مانند Titanfall). در ادامه به چند بازی که در آنها از جت‌پک به عنوان یک وسیله‌ی پروازی استفاده شده است اشاره می‌کنیم.

2014-03-29_00016

Goat Simulator

در Goat Simulator از استودیوی کافی استین، هدایت یک بز بی‌مغز را به عهده می‌گیریم و هدف اصلی چیزی نیست جز اینکه تا حد ممکن در محیط‌های اطراف‌مان خسارت و خرابی به بار آوریم. حالا تصور کنید بخواهیم با این بز، جت‌پک سواری هم بکنیم! شما می‌توانید جت‌پک این بازی را در طبقه‌ی پنجم یک ساختمان که در بخش جنوب غربی شهر و بعد از یک جرثقیل واقع شده است پیدا کنید. به لطف فیزیک طبیعی Goat Simulator جت‌پک سواری در این بازی بسیار لذت‌بخش است، اما نباید از همراهی با یک بز احمق، انتظار تجربه‌ای فوق‌العاده را داشته باشید!

Screenshot.23964.1000000

Jetpack Joyride

این بازی که در سال ۲۰۱۱ برای آیفون عرضه شد، خیلی زود به موفقیت بالایی دست‌ یافت و برای سایر پلتفرم‌ها نیز به انتشار رسید. در این بازی باید با لمس صفحه‌ی نمایش گوشی، شخصیت اصلی را با جت‌پک به پرواز درآوریم و با پیش‌روی در مراحل جذاب و چالش‌برانگیز، تا جایی که ممکن است امتیاز کسب کنیم. Jetpack Joyride یکی از اعتیادآورترین بازی‌های موبایلی است.

678567

Grand Theft Auto: San Andreas

اگر می‌خواهید پرواز با جت‌پک در آسمان سن آندریاس را تجربه کنید، نباید در شماره‌ی پنجم مجموعه‌ی ‌GTA به دنبال آن باشید، بلکه باید نسخه‌ی قدیمی‌تر این سری یعنی San Andreas را تجربه کنید. به دست آوردن جت‌پک در این بازی کمی دشوار است، اما می‌توانید آن را با استفاده از کد‌های تقلب نیز به راحتی در اختیار داشته باشید. با این وسیله نه تنها می‌توانید بر بالای مناظر و ساختمان‌های زیبای بازی پرواز کنید، بلکه امکان تیراندازی کردن با سلاح‌های سبک نیز برای شما فراهم است. البته پیشنهاد نمی‌کنیم که در هنگام ‌جت‌پک سواری با دشمنان یا پلیس درگیر شوید، چون در این حالت خیلی راحت مورد هدف آنان قرار می‌گیرید؛ هر چند برای این مورد هم کد تقلب مخصوص در بازی وجود دارد!

titanfall-game-2014-wide-hd-desktop-wallpaper-for-background-in-fullscreen

Titanfall

یکی از مهمترین بازی‌های منتشر شده در سال ۲۰۱۴ بدون تردید Titanfall است. استفاده از جت‌پک در این بازی یکی از ارکان اصلی گیم‌پلی آن است. این وسیله شما را قادر می‌سازد تا بتوانید پرش‌های بلند انجام دهید، از روی موانع مرتفع عبور کنید و حتی روی دیوارها بدوید. یکی از دلایل جذابیت بالای مبارزات Titanfall و تفاوت آن با سایر عناوین هم سبک نیز همین استفاده از جت‌پک‌ها در بازی است.

Master-Chief

Halo: Reach

بازی تیراندازی اول‌شخص استودیوی بانجی در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. جت‌پک‌های مستر چیف در این بازی به او کمک کردند تا میزان فروش Halo: Reach را با خود به آسمان‌ها ببرد! این بازی در روز انتشارش، فروشی معادل ۲۰۰ میلیون دلار داشت و موفق شد در این زمینه رکورد مجموعه‌ی هیلو را بشکند.

Snakeeater_the_fury_03

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Metal Gear Solid 3: Snake Eater که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد، رویارویی اسنیک با تعدادی از خطرناک‌ترین شخصیت‌های منفی مجموعه‌ی متال گیر را در دوران جنگ سرد شوروی به نمایش می‌گذاشت. یکی از دشمنان اصلی اسنیک در این بازی فیوری نام داشت. او یکی از فضانوردان سابق شوروی بود که لباس مخصوص فضانوردی به تن داشت و علاقه‌ی عجیبی به سوزاندن از خود نشان می‌داد. فیوری خود را به یک جت‌پک مخصوص مجهز کرده بود و با استفاده از آن می‌توانست به راحتی پرواز کند. مبارزه‌ی او با اسنیک جزء بهترین لحظات بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater است.

آیا شما هم بازی دیگری را به یاد دارید که در آن از جت‌پک استفاده شده باشد؟

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده