یک هفته تا The Wicther 3: Wild Hunt، هر آنچه که باید درباره این بازی بدانید

یک هفته تا The Wicther 3: Wild Hunt، هر آنچه که باید درباره این بازی بدانید

چهار شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۹

یک هفته تا عرضه یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۵ یعنی The Witcher 3: Wild Hunt باقی مانده است. زومجی از زمان آغاز به کار خود این بازی را مورد پوشش کامل قرار داده است. حالا می‌خواهیم همه نکات و جوانب این بازی را یک هفته قبل از عرضه بررسی کنیم.

سال ۲۰۱۵ را می‌توان خط شروع اصلی کنسول‌های نسل هشتم دانست. سالی که پر از بازی‌های بزرگ و مورد انتظار است. یکی از این بازی‌‌ها، The Witcher 3: Wild Hunt است. سومین بازی از سری نقش‌آفرینی The Witcher که می‌تواند طرفداران این سبک از بازی‌ها را تا مدت‌ها سرگرم نگه‌ دارد. حالا با نزدیک شدن به زمان عرضه بازی، تصمیم‌ گرفتیم مانند بازی مورتال کامبت ایکس،‌ یک هفته پش از عرضه تمام جوانب و خبرهای منتشر شده درباره بازی را مرور کرده و آن‌ها را به صورت طبقه‌بندی شده در اختیار شما قرار دهیم. این روند درباره تمام بازی‌های بزرگ صورت خواهد گرفت، پس روی تقویم‌های خود، یک هفته پیش از عرضه بازی‌های بزرگ نشانه‌گذاری کنید تا در زومجی،‌ به پیشواز این بازی‌ها بروید. 

1419874968-witcher-3-steelbook-no-man-s-land-version-front-Copy

در سال ۱۹۸۶ داستانی کوتاه به نام Wiedźmin (جادوگر – The Witcher) در مجله‌ی لهستانی Fantastyka منتشر شد. داستانی که شروعی بود برای نگارش چند مجموعه داستانی کوتاه و پنج رمان بلند توسط آندرزج ساپکوسکی (Andrzej Sapkowski) که از محبوبیت فراوانی بین مردم لهستان برخوردار است. سال ۲۰۰۷ استودیوی لهستانی CD Projekt با برداشت از مجموعه The Witcher، دست به ساخت یک بازی ویدئویی زد و توانست با ارائه‌ی یک بازی خوب نه تنها جایگاهی در بین بزرگان ژانر نقش‌آفرینی برای خود دست‌و‌پا کند، بلکه توانست جلوه‌ای از ادبیات و افسانه‌‌های قدیمی لهستانی را برای مردم جهان به نمایش بگذارد.  نسخه دوم بازی در سال ۲۰۱۱ با نام Assassin of Kings منتشر شد و پیشرفت‌های بسیار زیادی نسبت به نسخه اول داشت و محبوبیت سری Witcher را به شکل عجیبی در بین مخاطبان بیشتر کرد. منتقدان نظر بسیار خوبی به این بازی نشان دادند، تا جایی که وب سایت  Shacknews این بازی را به عنوان بهترین بازی سال معرفی کرد. موفقیت نسخه دوم به همین‌جا ختم نشد و استقبال بالا از این بازی باعث شد تا نسخه‌های کنسولی هم بعد از مدتی منتشر شوند. از آن به بعد بود که طرفداران برای معرفی شدن نسخه‌ی سوم لحظه‌شماری می‌کردند و این در حالی بود که CD Projekt اعلام کرده بود در حال ساخت یک بازی جدید است و به زودی اطلاعاتی از آن را منتشر می‌کند. طرفداران پس از مدتی با معرفی بازی جدید به نام CyperPunk 2070 توسط این استودیو، از تجربه‌ای جدید در دنیای جادوگران نا‌امید شدند. اما خیلی زود و در فوریه‌ی سال گذشته، همگان با دیدن تصویر نسخه‌ی سوم بر روی جلد مجله‌ی مطرح Gameinformer شگفت‌زده شدند! یک بازی نسل هشتمی که نوید پیشرفت‌های فراوان را به طرفداران می‌دهد. دنیایی بسیار بزرگ و شگفت انگیز که پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین عناوین نقش‌آفرینی را دارد و قرار است پایانی برای این سری محبوب باشد.

The-Witcher-3-Art

گیم‌پلی

تمرکز سازندگان بازی The Witcher 3: Wild Hunt نه تنها روی داستان و پرورش شخصیت‌های بازی است، بلکه بخش عظیمی از کار آن‌ها را تولید زندگی وحشی و محیط‌های قابل‌باور در این بازی تشکیل داده است. یکی از نکات جالبی که در این بازی وجود دارد این است که هر منطقه حداقل یک موجود مخصوص به خود دارد. 

جوناس مَتسون از استودیو سی‌دی پِراجکت رِد در مصاحبه‌ای که با یکی از نشریات حوزه بازی داشت گفت:

موجودات مختلف در مناطق گوناگون وجود دارند. شیوه‌ی رفتار و الگوی حرکت هر موجود با دیگری متفاوت است. بنابراین در بازی، خرس‌ها مشغول ماهی‌گیری، گرگ‌ها در گروه‌های خود و موجودات خطرناک در دل غارها مخفی شدند.

متسون همچنین تایید کرد سطح (Level) موجودات بازی با شخصیت شما بالا نمی‌رود. The Witcher 3: Wild Hunt شما را مجبور می‌کند در هر منطقه با احتیاط وارد شوید، چراکه مشخص نیست در گوشه و کنار این دنیا چه چیزهایی انتظار شما را می‌کشد.

در بازی باید نگران آب و هوا هم باشید. زمانی که هوا طوفانی است نباید داخل آب بروید، چراکه کنترل شخصیت یا قایق در این وضعیت بسیار دشوار است. در آب و هوای بارانی، هارپی‌ها (یکی از موجودات بازی که قابلیت پرواز دارند) به شما حمله و کشتی شما را تکه پاره می‌کنند.

اما این تمام ماجرا نیست و خصوصیات هر منطقه فقط به موجودات منحصر به فرد خلاصه نمی‌شود. مایلز تاست، طراح ارشد مراحل بازی The Witcher 3: Wild Hunt اعلام کرد هر منطقه دارای موسیقی‌های اختصاصی خود است و تمام آن‌ها توسط مارسین پِربلوویچ لهستانی ساخته شده است:

هر منطقه دارای موسیقی مخصوص به خود است و تمام آن‌ها هم فوق‌العاده زیبا ساخته شده است.

The-Witcher-3-Wild-Hunt

همچنین تاست اطلاعات بیشتری را از سیستم نقل و انتقال در این بازی منتشر کرد. اگر در بازی قصد داشته باشید به منطقه اِسکیلینگ سفر کنید، باید از سیستم مسافرت سریع بازی (fast travel) استفاده کنید، چراکه این منطقه از سرزمین اصلی بازی دور است، اما برای سفر کردن از ناویگارد به No Man’s Land هیچ‌گونه صفحه بارگذاری‌ای مشاهده نخواهید کرد. او همچنین اعلام کرد که  آخرین حد سرعت گَرالت آهسته دویدن است، اما برای دویدن دکمه اختصاصی‌ای وجود خواهد داشت که در زمان استفاده از آن از توانایی (stamina) شما کاسته می‌شود.

اما یکی از حاشیه‌هایی که همواره پیرامون بازی وجود داشته است، امکان انتقال فایل‌های ذخیره نسخه‌های پیشین بازی به Wild Hunt است. پس از کشمکش‌های فراوان، استودیو سازنده بازی تایید کرد این امکان برای بازیکنان مهیا شده است تا بتوانند فایل‌های خود از نسخه‌های پیشین را به این بازی منتقل کنند. اما نحوه این انتقال به چه صورت خواهد بود؟

در زمان شروع بازی، گَرالت با شخصی برخورد می‌کند که داستان گذشته‌ی وی و کارهایی که انجام داده است را بیان می‌کند. زمانی که این شخص داستان گرالت را تعریف می‌کند، شما می‌توانید تصمیمات مهمی که در دو نسخه‌ی قبل گرفتید را انتخاب و به این صورت سیوهای خود را به نسخه‌ی سوم بازی انتقال دهید. انجام این کار در روند بازی و وقایع پیش روی شما تاثیر به‌ سزایی خواهد گذاشت. 

از آن‌جایی که دو بازی The Witcher 1 و The Witcher 2 برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه نشدند و هنوز هم خبری از نسخه‌ی بازسازی شده‌ی آن‌ها نیست، کاربرانی که دو نسخه‌ی قبل را روی ایکس‌باکس 360 یا رایانه‌های شخصی خود بازی کردند و قصد دارند نسخه‌ی سوم  را روی کنسول‌های نسل هشتمی بازی کنند، با این خصوصیت می‌توانند تصمیمات مهمی که در نسخه‌های قبلی گرفتند را وارد The Witcher 3: Wild Hunt کنند. متاسفانه هنوز هیچ خبری مبنی بر انتقال فایلهای ذخیره نسخه‌ی های قبلی به رایانه‌های شخصی منتشر نشده است.

در مصاحبه‌ای که با دامین مونیر، طراح ارشد گیم‌پلی بازی انجام گرفت، از او پرسیده شد که آیا طرفداران می‌توانند انتظار یک پیاده‌سازی دوباره از هر نسخه‌ی منتشر شده‌ی بازی The Witcher را داشته باشند یا خیر. شاید هدف این سوال، ساخت یک نسخه‌ی بازسازی‌ از این سری بازی بود که در سال ۲۰۱۴ خبر آن به گوش می‌رسید.

مونیر این‌گونه شروع به جواب دادن کرد:

این ایده هیجان‌انگیز است و گاهی‌اوقات درباره‌ی آن حرف می‌زنند. اما در حال حاضر چنین برنامه‌ای در دستور کار قرار ندارد. استودیوی سی‌دی پروجکت می‌خواهد بر روی تکمیل بازی The Witcher 3: Wild Hunt و محتواهای قابل دانلود رایگان‌ آن پس از عرضه‌ی بازی، تمرکز ویژه‌ای داشته باشد. پس از آن، برنامه‌ی بعدی کمپنانی تمرکز بر روی ساخت بازی Cyberpunk 2077 است. این بازی واقعا زیبا از آب در‌خواهد آمد ولی نمی‌توانم در مورد آن حرفی بزنم.

جدا از بحث‌ ساخت نسخه‌های قبلی، یکی دیگر از مواردی که طرفداران و علاقه‌مندان پرشمار این بازی را ناراحت کرد،‌تاخیر‌های پی‌در‌پی بازی بود. Wild Hunt چندین و چند بار تاخیر خورد تا بالاخره سازندگان در ۲۸ فروردین سال جاری اعلام کردند که بالاخره مراحل توسعه بازی به پایان رسید و دیگر تاخیری در عرضه آن صورت نخواهد گرفت. 

آدام بادووسکی، رئیس سی‌دی پِراجِکت رِد در بیانیه رسمی خود در زمان اعلام این خبر گفت:

در این سه سال اخیر به سختی برای ساخت The Witcher 3: Wild Hunt کار کردیم. از مناطق تخریب شده در نُویگراد (یکی از مناطق بازی)، شهرها و بنادر پرجمعیت، مناظر زیبا و تمام مناطق و مردم تا هیولاهای باستانی که در جنگل‌ها مخفی شدند، همه و همه زحمت سه‌ ساله تیم ما را نشان می‌دهد.

به معنای واقعی کلمه ما صدها هزار ساعت صرف تولید این ماجراجویی که لحظات لذت‌بخشی را برای شما رقم خواهم زد کردیم. کار ساخت The Witcher 3: Wild Hunt رسما به پایان رسید و این بازی بزودی برای شما خواهد بود.

توسعه‌دهندگان بازی، علت تاخیرهای پیاپی آن را رفع باگ‌های بازی اعلام کردند. باگ‌هایی که با توجه به جهان بزرگ و بی‌حد‌و‌حصر Wild Hunt احتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد و همین دلیل نیز باعث شد تا سازندگان برای ارائه تجربه‌ای بهتر و البته بی‌نقص‌تر، این بازی را با تاخیرهای چندباره مواجه کنند. 

یکی از امکانات جالبی که در نسخه سوم بازی اضافه شده است، وجود یک شخصیت قابل بازی دیگر به غیر از گرالت است. استودیو سازنده بازی در آذر ماه سال پیش اعلام کرد که قرار است شخصیت دومی به غیر از گرالت (Geralt) قابل بازی باشد. و این شخصیت سیری (Ciri) خواهد بود. با توجه به وجود دو شخصیت قابل بازی این سوال پیش می‌آید که آیا تعویض بین شخصیت‌ها بر عهده‌ی خود بازیکن خواهد بود یا خیر. سی‌دی پراجکت با رد این موضوع اعلام کرد که فقط در قسمت‌هایی از داستان، هدایت سیری توسط بازیکن انجام می‌شود و زمان زیادی از بازی با گرالت سپری می‌شود. 

Ciri The Witcher 3

شخصیت سیری ارتباط احساسی نزدیکی با گرالت دارد و از این رو او نیز تحت تعقیب گروه Wild Hunt است. او از نوادگان الف‌ها است و توانایی‌های جالبی در مبارزات دارد. توانایی‌هایی که با آموزش‌های گرالت حاصل شده است. گرالت شخصیت سیری را از کودکی ‌می‌شناسد و گذشته‌ی پرپیچ و خمی بین این دو شخصیت وجود دارد. حالا سیری به یک جادوگر ماهر تبدیل شده و یک سلاح زنده است. او دستیار مناسبی برای گرالت خواهد بود. طبق گفته سازندگان هدف از وجود شخصیت قابل بازی دوم، آشنایی بیشتر با ابعاد مختلف داستانی است. آن‌ها صراحتا اعلام کردند که برای متنوع‌تر شدن گیم‌پلی دست به این کار نزدند و هنوز شخصیت گرالت مهمترین شخصیت بازی است. از این رو می‌توان داستانی فراتر از ماجرای گرگ سفید را نیز شاهد بود و از دیدی دیگر نیز ماجراهای دنیای بزرگ ویچر را نظاره‌گر شد.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های بازی که چند وقت پیش منتشر شد، بلند شدن ریش‌ گرالت، شخصیت اصلی بازی به صورت پویا بود. در بازی The Witcher 3: Wild Hunt بازیکنان قادر خواهند بود ریش و موهای شخصیت خود را به شکل‌های مختلف انتخاب کنند. اما هرچه در بازی پیشروی کنید و دست به سر و روی شخصیت خود نکشید، ریش‌های گَرالت به صورت خودکار در بازی رشد خواهند کرد.

میچِل پِلَتکو گیلِوسکی، مدیر ارتباطات استودیو سی‌دی پراجکت رد در رابطه با این خصوصیت نسل هشتمی گفت:

به مرور زمان و زمانی که گَرالت میان مناطق مختلف جا به جا می‌شود، ریش‌های او بلند می‌شود. البته بلند شدن ریش‌های گَرالت هم محدودیت‌هایی دارد و در بازی شاهد ریش‌هایی مانند گَندالف نخواهید بود.

گیلِوسکی در ادامه گفت زمانی که بازیکنان بسته‌های الحاقی مربوط به مدل‌های مختلف مو و ریش را به صورت رایگان دریافت کنند، بلند شدن داینامیک ریش‌های گرالت در بازی متوقف خواهد شد:

زمانی که بسته الحاقی مربوط به مدل‌های مختلف مو و ریش را دانلود کنید، بلند شدن ریش‌های گرالت به صورت خودکار متوقف می‌شود. احساس می‌کنیم زمانی که بازیکنان یک چهره‌ی از پیش تعیین شده برای شخصیت خود انتخاب می‌کنند، لازم نیست با بلند شدن ریش‌های شخصیت خود به عقب بازگردند و باری دیگر مدل از پیش تعیین شده را انتخاب کنند.

از نقطه نظرمیزان ساعات بازی، The Witcher 3: Wild Hunt بیش از صدها ساعت محتویات با ارزش را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما برای به اتمام رساندن بخش داستانی با سریع‌ترین زمان ممکن و بدون توجه به جزئیات، به چند ساعت زمان نیاز خواهیم داشت؟ استودیو سازنده بازی در مراسمی که توسط شرکت باندای نامکو در کشور آلمان برگزار شد اعلام کرد که آزمایش‌کنندگان داخلی استودیو در سریع‌ترین زمان ممکن بخش داستانی The Witcher 3: Wild Hunt را در طول ۲۵ ساعت به اتمام رساندند. باید بدانید که این کار بدون گوش کردن به هیچ‌گونه از دیالوگ‌، ویدیوها و جزئیات داستانی بوده است. بنابراین با یک محاسبه کوچک، متوجه خواهید شد که با ۶۰ دلار چه محتویات با ارزشی و زیادی را تحویل خواهید گرفت.

The Witcher 3 Wild Hunt (2)

شاید یکی از جالب‌ترین خصوصیات بازی این است که هیچ صفحه بارگزاری یا همان لودینگ در آن وجود ندارد و این نکته برای چنین بازی با عظمتی یک مزیت بزرگ به شمار می‌آید. The Witcher 3: Wild Hunt بازی بسیار عظیم و بزرگی بوده که دنیای آن از تعداد بسیار زیادی منطقه، برج و ساختمان تشکیل شده است اما با توجه به صحبت‌های سی‌دی پراجکت رد استودیوی سازنده، کاوش و جستجو در این دنیا کاملا همزمان بوده و خبری از صفحه بارگذاری یا همان لودینگ نخواهد بود.

جوناس متسون یکی از اعضای استودیو سازنده بازی در طی مصاحبه‌ای توضیح داد که شما می‌توانید بدون استفاده از قابلیت «fast travel» به راحتی در دنیای بزرگ بازی کاوش کنید. البته تنها یک استثنا وجود دارد و آن هم مناطقی است که در میان دریا وجود داشته و بسیار از خشکی دور هستند.

دقیقا. برای مثال منطقه‌ای در شمال نقشه وجود دارد به نام «Kaer Morhen» که از دنیای اصلی بازی دور است لذا برای رسیدن به آن باید با صفحه بارگذاری مواجه شوید. اما دنیای بزرگ و اصلی بازی کاملا باز بوده و می‌توانید بدون دیدن صفحه بارگذاری به راحتی درون آن کاوش کرده یا پرسه بزنید.

در بخشی دیگر از مصاحبه از او پرسیده شد که آیا در طول بازی با صفحه بارگذاری زیاد مواجه خواهیم شد یا نه؟ متسون این‌گونه پاسخ داد:

خیر. هیچ صفحه بارگذاریی در بازی وجود ندارد. فقط هنگامی که بازی را در حقیقت شروع می‌کنید، در طول مبارزات کشته می‌شوید، هنگامی که قصد دارید بازی را دوباره Load کنید یا وقتی که از سیستم «fast travel» بهره ببرید. البته هنگام استفاده از این سیستم زمانی که باید منتظر بمانید بسته به مقدار مصافتی که قصد طی کردن دارید فرق خواهد کرد. اگر بخواهید به مکانی خیلی نزدیک سفر کنید، صفحه بارگذاری بسیار کوتاه و سریع خواهد بود.

برای ما چنین چیزی بسیار مهم بود. من فکر می‌کنم که به این هدف دست یافتیم زیرا همانطور که گفته شد هنگامی که می‌خواهید وارد یا خارج از یک ساختمان شوید خبری از صفحه بارگذاری نخواهد بود. هیچ چیز. به نظرم این ویژگی باعث می‌شود حس و تجربه بسیار بهتری برای بازیکن به وجود بیاید.

محتواهای اضافی

بازی به این بزرگی و عظمت، بدون شک دارای محتواهای اضافی نیز خواهد بود. محتویاتی که می‌تواند جهان بزرگ بازی را پویا نگه دارد. از نسل گذشته، منتشر کردن DLC (محتوای اضافی) به امری رایج میان بازی‌سازان تبدیل شده و اکثر ناشران با گرفتن پول بیشتر از مخاطبان، محتویات جدیدی را برای بازی‌های خود منتشر می‌کنند. استودیوی CD Projekt RED، مخالف این سیاست است و به همین دلیل تمام محتویات اضافی بازی The Witcher 3: Wild Hunt را به تمامی خریداران این بازی به صورت رایگان هدیه می‌دهد.

The Witcher 3 Wild Hunt

استودیوی سازنده بازی پس از منتشر شدن آن، ۱۶ محتوای اضافی را برای آن منتشر خواهد کرد و این محتویات برای کسانی که بازی را به هر نحوی خریداری کرده باشند (پیش خرید- فیزیکی- دیجیتالی- روز اول) رایگان است. پس از منتشر شدن بازی، هر هفته یک DLC رایگان برای آن منتشر خواهد شد و که شامل ماموریت، لباس، تجهیزات و حتی مدل ریش جدید را در بازی خواهند بود.

ما بازی‌ها را دوست داریم، آن‌ها را تهیه می‌کنیم، بازی می‌کنیم و به هر تجربه‌ای که پیرامون آن‌ها هستند، اهمیت می‌دهیم. هر بار که به انتشار یک بازی نزدیک می‌شویم، انتظار داریم تولید کنندگان از بازی خود پشتیبانی کنند و در زمان بروز مشکل، سریعا آن را برطرف کنند. ما دوست داریم به صورت مداوم برای بازی‌ها به روز رسانی منتشر شود و تجربه‌ی بازی را بهتر کند، زمانی که محتویات رایگانی به ما داده می‌شود احساس می‌کنیم از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستیم. لازم نیست این محتویات بزرگ باشد، آن‌ها می‌توانند لباس جدید برای کاراکتر بازی، شمشیر جدید و یا یک زره‌ی جدید باشند.

متاسفانه در این روزها اینگونه مسائل کمتر اتفاق می‌افتد. به عنوان یک گیمر، در این روزها باید مراقب کیف پول خود باشیم، پس از منتشر شدن یک بازی محتویات ریز و درشتی برای آن منتشر می‌شود که برای ما وسوسه کننده است. آیا ما اخیرا کلی پول برای یک بازی جدید ندادیم؟

در CD Projekt RED، ما به این روش اعتقاد نداریم و با ویچر 3 قصد داریم راه جدیدی را برویم. بهتر است سراغ اصل مطلب بروم، کسانی که The Witcher 3: Wild Hunt را بر روی پلتفرم مورد علاقه‌ی خود خریداری کنند، 16 دی ال سی رایگان دریافت خواهند کرد. شما مجبور نیستید بازی را پیش خرید کنید، مجبور نیستید نسخه‌ی مخصوص آن را خریداری کنید، اگر یک نسخه از این بازی را داشته باشید این محتویات اضافی برای شماست. این کار ما برای تشکر از شما برای خرید ویچر 3 است.

این در حالی است که استودیو سازنده بازی اعلام کرد که این بسته‌های اضافی هنوز تولید نشده‌اند و به همین دلیل نیز در بازی نهایی حضور ندارند اما آن‌ها به این ۱۶ بسته محتوای اضافی رایگان افتخار می‌کنند. البته این ۱۶ بسته، تنها محتوای اضافی بازی نخواهد بود زیرا علاوه بر این بسته‌های رایگان، دو بسته الحاقی بزرگ نیز برای این بازی منتشر خواهد شد. 

استودیو سی‌دی پِراجِکت رِد، در تاریخ ۱۹ فروردین سال جاری از دو بسته الحاقی اصلی و پولی این بازی فانتزی و نقش‌آفرینی رونمایی کرد.بسته های الحاقی که در مجموع دارای ۳۰ ساعت گیم‌پلی خواهند بود. بسته الحاقی Hearts of Stone که حدود ۱۰ ساعت از وقت شما را خواهد گرفت، شما را به سرزمین No Man’s Land و آکسِنفورت می‌برد. داستان این بسته با ارتباط مرموزی که میان گَرالت و شخصی ناشناس با نام «مرد شیشه‌ای» اتفاق می‌افتد، آغاز می‌شود.

بسته الحاقی Blood and Wine که از نظر ارائه محتویات نسبت به Hearts of Stone دارای محتویات بیشتری است، حدود ۲۰ ساعت از زمان شما را خواهد گرفت. داستان این بسته شما را به منطقه‌ای کاملا جدید با نام توسِینت که در آن یک راز تاریک مخفی شده خواهد برد.

مارسین ایوینسکی، موسس استودیو سی‌دی پِراجِکت رِد در رابطه  با این دو بسته الحاقی گفت:

در حالی که کم کم به پایان مراحل ساخت The Witcher 3: Wild Hunt نزدیک می‌شویم، تیم ما با همت عظیم خود کار ساخت دو بسته الحاقی بزرگ برای این بازی را آغاز کرده است.

ما زمانی را به خاطر داریم که بسته‌های الحاقی با ارائه محتویات با معنی بازی را گسترش می‌دادند. به عنوان گیمر، دوست داریم این شیوه قدیمی را به این صنعت بازگردانیم. در گذشته گفتیم اگر محتویات جدید پولی عرضه کنیم، این محتویات گسترده و کاملا با ارزش برای پولی که پرداخت می‌کنید خواهند بود. هر دو بسته الحاقی The Witcher 3: Wild Hunt شامل ساعت‌های گیم‌پلی جدید و مستقل است که مانند آن را کمتر می‌توان در بازی‌های دیگر پیدا کرد.

بسته الحاقی  Hearts of Stone ماه اکتبر سال جاری منتشر خواهد شد. سی‌دی پِراجِکت رِد همچنین اعلام کرد دومین بسته الحاقی بازی با نام Blood and Wine هم در چهار ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ و در تاریخ نامشخصی منتشر خواهد شد. هر دو بسته برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت.

با خرید Season Pass بازی با مبلغ ۲۴.۹۹ دلار، می‌توانید هر دو بسته را به صورت رایگان دریافت کنید. اگر مایلید هر کدام از این دو بسته را به صورت جداگانه خریداری کنید، برای خرید Hearts of Stone باید مبلغ ۹.۹۹ دلار و Blood and Wine حدود ۱۹.۹۹ دلار بپردازید. اگر در زمان خرید The Witcher 3: Wild Hunt و بسته‌های الحاقی آن به فکر ذخیره کردن پول خود هستید، می‌توانید با پرداخت ۷۹.۹۹ دلار و خرید بازی و بسته‌های الحاقی آن به صورت یکجا، چند دلاری را در حساب خود ذخیره کنید.

The Witcher 3 panorama (1)

نسخه کامپیوترهای شخصی

بازی‌های نقش‌آفرینی یکی از بهترین‌ سبک‌ها برای تجربه روی کامپیوترهای شخصی است و Wild Hunt نیز از این قاعده مستثی نیست. یکی از علاقه‌مندی‌های مخاطبان نسخه کامپیوتر‌های شخصی، قابلیت ساخت و استفاده از ماد‌های مختلف‌ است. از همان ابتدای رونماییِ بازی The Witcher 3 مادسازها قصد داشتند تا بدانند که آیا این بازی هم مانند شماره قبلی خود از قابلیت مادسازی پشتیبانی خواهد کرد یا نه تا این که در نهایت اعلام شد این بازی از قابلیت مادسازی پشتیانی می‌کند. 

مارسین ایوینسکی مدیر اجرایی استودیو در طی یک همایش با گفتن این جملات خبر را تایید کرد:

بله بله بله، ما از این قابلیت پشتیبانی خواهیم کرد. ابزار ویرایشگر مخصوصی برای بازی وجود خواهد داشت. برای Witcher 2 این ابزار کمی دیر عرضه شدند اما برای Witcher 3 بسیار سریع‌تر اقدام خواهیم کرد.

در حقیقت برای بازی The Witcher 2 ابزار مادسازی تحت عنوان «REDkit» به صورت رسمی دو سال پس از عرضه منتشر شد، حال ایوینسکیدقیق اعلام نکرد که این ابزار برای Witcher 3 چه زمانی عرضه خواهد شد چرا که در حال حاضر اعضای تیم سازنده مشغول بهینه سازی بخش‌های مهم‌تر بازی هستند، به عبارت دیگر آن‌ها به طور قاطع می‌خواهند مراحل ساخت بازی در زمان معین شده به پایان برسد و دیگر خبری از تاخیرهای بیشتر نباشد.

آن‌ها می‌خواهند بازی جدیدشان برای مخاطبین بی نقص باشد و ایوینسکی برای مثال به بازی Skyrim  اشاره کرد:

به بازی Skyrim نگاه کنید، آخرین بسته به روز رسانی تقریبا دو سال پس از عرضه بازی منتشر شد، ما می‌خواهیم که مخاطبین‌مان بهترین تجربه ممکن را هنگام انجام بازی داشته باشند و من مطمئنم که قادر به ارائه چنین تجربه‌ای خواهیم بود. افراد تیم از تمام دقایق موجود استفاده می‌کنند تا همه چیز بازی هنگام عرضه به خوبی کار کند.

او در ادامه توضیح داد که چرا آن‌ها قصد ندارند سیستم قفل امنیتی DRM را به بازیکنان تحمیل کنند و اینکه سی‌دی پراجکت قصد دارد تبدیل به استودیویی شود که از بازیکنان حمایت می‌کند:

قفل امنیتی DRM هیچ کارایی ندارد چرا که از هیچ چیزی محافظت نمی‌کند. در این موارد افرادی که از نسخه‌های کپی شده استفاده می‌کنند معمولا تجربه بهتری به دست می‌‌آورند و ما نمیخواهیم مخاطبین‌مان را اینگونه از هم جدا کنیم. اگر بازیکنان از ما و چیزی که ساخته‌ایم خوششان بیاید امیدواریم که با خرید بازی از ما حمایت کنند. بعضی از کمپانی‌ها سیاست سفت و سخت را پیش می‌گیرند اما ما به همان راه نرم و دوستانه خود ادامه می‌دهیم.

batman-witcher-glp-header (Copy)

یکی دیگر از اخبار پیرامون نسخه کامپیوترهای شخصی بازی این بود که می‌توانید با خرید کارت‌های گرافیک GTX 980 و GTX 970 شرکت انویدیا، بازی را به صورت رایگان دریافت کنید. هرچند این صرفه‌جویی مناسبی است اما  باید به یاد داشته باشید که خرید این کارت‌های گرافیک تنها مقداری به صرفه جویی مالی شما کمک می‌کند. قیمت مدل GTX 970 بین ۲۵۰ پوند و ۲۹۵ پوند فروخته می‌شود. مدل 980 نیز با قیمتی بین ۴۳۰ دلار و ۴۸۰ دلار قابل خریداری است.

اما چه سیستم‌هایی می‌توانند یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۵ را اجرا کند؟ اگر چه فرصت کم است اما اگر مشخصات کامپیوتر شما با مشخصات زیر تفاوت دارید، یک هفته وقت دارید تا کامپیوتر خودر ا قوی‌تر کرده و یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ را در بهترین کیفیت تجربه کنید. 

حداقل سیستم مورد نیاز:
  • پردازنده Core i5-2500K اینتل با فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز یا 940 Phenom II X4 ای‌ام‌دی
  • ۶ گیگابایت حافظه رم
  • کارت گرافیک انویدیا مدل GeForce GTX 660 یا Radeon HD 7870 ای‌ام‌دی (مجهز به DirectX 11)
  • سیستم عامل ویندوز ۶۴ بیتی (7، 8.1، 8)
  • ۴۰ گیگابایت دیسک سخت
سیستم پیشنهادی:
  • پردازنده Core i7 3770 اینتل با کلاک ۳.۴ گیگاهرتز یا FX-8350 ای‌ام‌دی با کلاک۴ گیگاهرتز
  • ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم
  • کارت گرافیک انویدیا مدل GeForce GTX 770 یا Radeon R9 290 ای‌ام‌دی (مجهز به DirectX 11)
  • سیستم عامل ویندوز ۶۴ بیتی (7، 8.1، 8)
  • ۴۰ گیگابایت دیسک سخت

اما تجربه این بازی روی بالاترین تنظیمات و رزولوشن 1080p چگونه خواهد بود؟  استودیوی سی‌دی‌پراجکت‌رد تعدادی از کاربران و ویدئوسازهای یوتیوب را به دفترش در کشور لهستان دعوت کرد تا بازی را تجربه کنند و نتیجه را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

یکی از این افراد با نام کاربری ImAnderZEL یک ویدئوی جدید با کیفیت ۶۰ فریم برثانیه و رزولوشن 1080p تهیه کرده است که گیم‌پلی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی را با بالاترین درجه تنظیمات گرافیکی به نمایش می‌گذارد. نکته‌ی قابل ذکر درباره‌ی این ویدئو آن است که گیم‌پلی نسخه‌ی در حال ساخت بازی را نشان می‌دهد و چیزی که می‌بینیم مربوط به نسخه‌ی نهایی نیست. ImAnderZEL همچنین توضیح می‌دهد این ویدئو با استفاده از رایانه‌ای تهیه شده است که از پردازنده  GTX 980 و  کارت گرافیک قدرتمند i7 4790 کمپانی انویدیا استفاده می‌کند.

نسخه کنسولی و مقایسه نسخه پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان

یکی از جنجالی‌ترین خبرهای پیرامون این بازی تفاوت در دو نسخه کنسولی آن بود. تفاوتی که سال‌ها است به موضوع بحث میان طرفداران دو جبهه تبدیل شده است.  استودیوی سی‌دی پراجِکت رِد سرانجام به شایعات پیرامون رزولوشن اجرایی بازی The Witcher 3: Wild Hunt روی کنسول‌های نسل هشتمی پایان داد و اعلام کرد این بازی با رزولوشن 1080p بر روی پلی‌استیشن ۴ و 900p روی ایکس‌باکس وان اجرا می‌شود.

هر دو نسخه با نرخ‌فریم ۳۰ اجرا می‌شوند و از این حیث هیچ تفاوتی میان دو کنسول نسل هشتمی سونی و مایکروسافت وجود ندارد. دَناُراواساری گفت رسیدن به رزولوشن 1080p بر روی پلی‌استیشن ۴ آسان‌تر از ایکس‌باکس وان است و به همین دلیل تیم آن‌ها راحت‌تر به این مقدار رزولوشن در کنسول پلی‌استیشن ۴ رسیده است.

همان‌طور که حتما اطلاع دارید، سی‌دی پراجِکت رِد برای رفع باگ‌های The Witcher 3: Wild Hunt  برای دومین بار عرضه‌ی این بازی را با تاخیر مواجه کرد. مارسین ایوینسکی، مدیرعامل سی‌دی پراجِکت رِد در این رابطه می‌گوید:

در حال اصلاح‌ِ آخرین باگ‌های بازی هستیم و بهینه‌‌ سازی‌های لازم را در برخی از نقاط بازی انجام می‌دهیم. ما تلاش می‌کنیم تا تجربه‌ی بهتری را به بازیکنان ارائه دهیم و بازی نهایی هم کیفیت بهتری را بر روی سه پلتفرم خواهد داشت.

محتویات بازی را تا انتها تولید کرده‌ایم و در زمان اضافی تغییری را در آن به وجود نمی‌آوریم. جهان‌آزاد The Witcher 3: Wild Hunt در بازی‌های ویدیویی بی‌سابقه است و محتویات زیادی در بازی وجود دارد که ساعت‌های طولانی شما را سرگرم می‌کند.

اما چندی بعد سازنده بازی اعلام کرد که اهداف مهم‌تری بجای آمار و ارقام گرافیکی دارند. بازیThe Witcher 3 واقعا بر روی تمامی پلتفرم‌ها، گرافیکی بسیار زیبا و چشم نوازی ارائه می‌دهد اما اختلاف نرخ فریم بازی بین کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی باعث ناامیدی تعدادی از طرفداران شده است.

The Witcher 3 (14)

این دوستان ناراضی شاید بپرسند که چرا استودیوی سی‌دی پراجکت رد از همان ابتدای ساخت هدفش را بر روی نرخ فریم ۶۰ برای کنسول‌ها نگذاشت؟ جواب خیلی ساده است: آن‌ها اهداف بسیار مهم‌تری در ذهن خود داشته‌اند.

تهیه کننده ارشد این بازی «میچل کریمنسکی» در طی مصاحبه‌ای توضیح داد که:

طرز تفکر ما اینگونه نیست. وقتی که تصور ساخت اکشن نقش آفرینی‌ای دارید که تاثیر بزرگ و ماندگاری بر روی بازیکن داشته باشد، شما فکرتان را مشغول نرخ فریم یا رزولوشن نمی‌کنید. شما به ماجراجویی، به دنیایی زنده و کارهایی که قادر به انجام آن در این دنیا خواهید بود فکر می‌کنید.

جنبه‌های تکنیکی همیشه در رده دوم قرار دارند که البته به این معنا نیست که ما نخواهیم گرافیک بازی‌مان فوق العاده باشد.

اما یکی از جنجالی‌ترین اظهارنظرهای پیرامون بازی درباره میزان تاثیرگذاری دایرکت‌ایکس ۱۲ روی ایکس‌باکس وان بود. دامیِن مونیِر، طراح ارشد بازی در گفتگویی با هواداران که در شبکه اجتماعی توییتر انجام شد، اذعان داشت که ممکن است دایرکت‌ایکس ۱۲ نتواند رزولوشن بازی‌های ایکس‌باکس وان را افزایش دهد.

او در ادامه صحبت‌های خود به بی‌اهمیت بودن تفاوت رزولوشون بین نسخه‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 اشاره کرد و صحبت‌های قبلی مبنی بر این‌که هر دو کنسول به صورت یکسان بازی را اجرا می‌کنند را تصدیق کرد.

وقتی یکی از هواداران درباره این‌که دایرکت‌ایکس ۱۲ چگونه می‌تواند سطح کیفی بازی‌های ایکس‌باکس وان را بهبود بخشد گفت افزایش رزولوشن بازی به منابع و زمانی بیش از آن‌چه دایرکت‌ایکس ۱۲ ارائه می‌دهد، احتیاج دارد.

مونیِر در آخر اضافه کرد با وجود این موضوع؛ سازندگان همیشه به دنبال افزایش رزولوشن بازی‌های ایکس‌باکس وان هستند اما نمی‌توانند هیچ قول مشخصی را به کاربران بدهند.

باندل ایکس باکس وان

این در حالی است که استودیو سازنده بازی، علاقه‌مندان به کنسول نسل هشتمی مایکروسافت را فراموش نکرده و با معرفی یک باندل کنسول ایکس‌باکس وان به همراه بازی یادی از آن‌ها نیز کرده است. این باندل در دو مدل مختلف وجود دارد: یکی از باندل‌ها حاوی سنسور کینکت است و دیگری از این سنسور بهره نمی‌برد. هر دو باندل، حاوی یک کنترلر بی‌سیم، کابل HDMI، منبع تغذیه‌ی برق و کد دانلود دیجیتالی بازی The Witcher 3: Wild Hunt است. باندل بدون کینکت به قیمت ۳۱۰ پوند در بریتانیا به فروش می‌رسد. این در حالی است که قیمت آن در آفریقا، خاورمیانه و سایر مناطق اروپا ثبات خاصی ندارد.

اما در مبحث کنسول‌های نسل هشتمی، میِن مونیِر، طراح ارشد بازی در جریان نمایشگاه PAX East 2015 صحبت‌های جالبی در رابطه با قدرت کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی و مزایای کار با آن‌ها کرد.  سی‌دی پراجکت رد در زمان تولید The Witcher 3: Wild Hunt قصد داشته شبیه‌سازی کامل را برای سیستم فیزیک بازی انجام دهد، اما نه تنها انجام این کار بسیار پرهزینه (هم از نظر مالی و هم از نظر توانایی سخت‌افزارها) بود، بلکه سازندگان باید در هر زمان شخصیت‌های فرعی و هیولاهای بازی را در انجام کارهای مختلف هدایت می‌کردند. با این حال در بازی خانه‌ی از بین رفته‌ای وجود دارد که می‌توانید آن را تخریب کنید. انجام این کار هیچ فایده‌ای ندارد، اما به لطف قدرت کنسول‌های نسل‌بعدی انجام آن امکان‌پذیر است.

هرزمان که شخصیت‌های فرعی تصمیم می‌گیرند به نقطه‌ای بروند، از قدرت پلتفرم‌ها استفاده می‌شود. زمانی که ۳۰ تا ۴۰ شخصیت‌ فرعی و هیولا در صحنه وجود داشته باشد، کنترل آن‌ها برای سازندگان بسیار مشکل می‌شود، اما با وجود پلتفرم‌های نسل هشتم، انجام این کار هم ممکن است.

امکان ظاهرشدن هیولاها در مکانی دورتر از جایی که شما حضور دارید وجود دارد. اگر در بازی گوزنی را بکشید، بوی این حیوان در منطقه می‌پیچد و موتور بازی با تخمین‌هایی که می‌زند، هیولاهایی که در آن منطقه وجود دارند را به سمت این بو می‌کشاند. اگر هیولاهایی از نژادهای مختلف به سمت این بو بیایند، شاید بر سر این گوزن با یکدیگر مبارزه کنند.

این در حالی است که کمی بعد شایعه شد که نسخه پلی‌استیشن 4  بازی برای نصب نیاز به ۵۰ گیگابایت فضای خالی دارد. اگرچه استودیو سازنده بازی و سونی این موضوع را تایید نکردند، اما به نظر می‌رسد این موضوع صحت دارد. این حقیقت را در نظر بگیرید که ما با یک بازی جهان باز بزرگ رو به رو هستیم که حدود ۶۴ کیلومتر مربع مساحت دارد و از جلوه‌های بصری بسیار با کیفیتی بهره می‌برد. سپس درک این حجم بازی برای شما راحت‌تر می‌شود. پیش از این بازی‌هایی مثل  Killzone: Shadow Fall و  The Last of Us: Remastered نیاز به ۵۰ گیگ فضا بر روی این کنسول داشتند.

در نهایت شما را به تماشای دو ویدیو فاش شده از گیم‌پلی نسخه‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بازی دعوت می‌کنیم:

گیم‌پلی نسخه پلی‌استیشن 4

گیم‌پلی نسخه ایکس‌باکس وان

witcher 3 wallpaper

حواشی بازی

اما در گوشه و کنار اخبار‌های خوب و بد، نسخه سوم سری Witcher بی‌حاشیه هم نبود. یکی از حواشی پیرامون بازی که خیلی سر و صدا کرد، پخش شدن گیم‌پلی نسخه کامپیوترهای شخصی بازی در کانال رسمی ایکس‌باکس بود. 

اگرچه مایکروسافت هیچ‌وقت به صراحت اعلام نکرد که این ویدئو از نسخه‌ی ایکس‌باکس بازی ضبط نشده است، اما چند ساعت بعد که ویدئو منتشر شد، یک اصلاحیه اضافه کرد و در آن گفت ویدئو «از روی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی ویندوزی بازی ضبط شده است».

یکی از نکات بدیهی که ثابت می‌کرد این ویدئو از نسخه‌ی رایانه‌های شخصی ویندوزی است و نه ایکس‌باکس وان، رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۶۰ است. به دلیل این که نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی با رزولوشن 900p و نرخ فریم ۳۰ اجرا می‌شود.

بیانیه‌ای از طرف مایکروسافت به سایت گیم‌اسپات ارسال شد و نماینده‌ای از سوی این شرکت گفت که این کار آن‌ها به هیچ‌وجه قصد بد جلوه‌‌ دادن صداقت جلوه‌های بصری نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی 3 The Witcher را نداشته‌اند و بابت هرگونه اشتباهی که درباره‌ی این ویدئو رخ داده، معذرت خواهی می‌کند.

سخن‌گوی مایکروسافت می‌گوید:

امروز صبح (در واقع صبح دیروز) ما ویدئویی جدید از بازی The Witcher 3: Wild Hunt که توسط استودیوی سی‌دی پروجکت ردتهیه شده بود را در کانال یوتیوب ایکس‌باکس خود منتشر کردیم. این ویدئو از نسخه‌ی رایانه‌های شخصی ویندوزی ضبط شده بود و بازتابنده‌ی نسخه‌ی نهایی گیم‌پلی ایکس‌باکس وان نیست. با این کار به هیچ‌وجه قصد بدجلوه‌دادن صداقت جلوه‌های بصری نسخه‌ی ایکس‌باکس وان این بازی را نداشته‌ایم. ما متن توضیحی ویدئو را بروزرسانی کرده‌ایم تا منبع و پلتفرم آن به صورت واضح مشخص شود. ما بابت هرگونه اشتباهی که پیرامون این ویدئو رخ داده، معذرت خواهی می‌کنیم و منتظر عرضه‌ی این بازی بر روی هر دو پلتفرم رایانه‌های شخصی ویندوزی و ایکس‌باکس وان در تاریخ ۱۹ می ۲۰۱۵ (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴) هستیم.

یکی دیگر از حواشی بازی، پخش شدن زودهنگام آن در امارات متحده عربی بود. چند روز پیش با خبر شدیم که بازی The Witcher 3: Wild Hunt، چیزی حدود ۹ روز زودتر از تاریخ عرضه‌ی رسمی در کشور امارات متحده به فروش می‌رسد. در تصاویر منتشر شده تنها نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان به چشم ‌می‌آید. درپی اعلام این خبر پشتیبانی توئیچ توضیحاتی را در رابطه با استریم زودهنگام بازی داد. 

ویچر ۳

همواره شاهد عرضه‌ی زودهنگام بازی‌ها در کشور‌های مختلف هستیم. این بار نیز قرعه به نام امارات متحده عربی افتاده است. البته این اولین بار نیست که باز‌ی‌‌ای در این کشور زودتر از تاریخ اعلام شده فروخته می‌شود. سال گذشته نیز گزارش‌هایی مبنی بر عرضه‌ی زودهنگام بازی Metal Gear Solid V: Ground Zeroes منتشر شده بود.

اکنون در تالار گفتگوی رسمی سی‌دی پراجکت رد، یکی از کاربران تصاویر مربوط به نسخه‌ی فیزیکی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بازی The Witcher 3: Wild Hunt را در کشور امارات به اشتراک گذاشته است. با توجه به نوشته‌های عربی و ریجن بازی می‌توان صحیح بودن این تصاویر را تایید کرد.

توئیچ نیز در رابطه با قوانین استریم سرویس خود توئیتی را ارسال کرده است:

بازی The Witcher 3: Wild Hunt قبل از تاریخ ۲۹ اردیبهشت (۹ می ۲۰۱۵) برای استریم در دسترس نخواهد بود. استریم قبل از تاریخ مذکور شامل قوانین DMCA (قوانین کپی‌رایت دیجیتال) می‌شود.

عکس‌های بازی

بازی The Witcher 3: Wild Hunt در تاریخ ۱۹ می ۲۰۱۵ (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴) برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد و امتیازهای خوب بازی نوید یک نقش‌آفرینی ناب با دنیایی عظیم را می‌دهد. 

با تشکر از: دانیال نوروزی- امیررضا محمدخواه- میثم خلیل‌زاده- سعید نیکبخت- محمدرضا کاشفی- مرتضی تقوی- عارف عسگری- حامد افرومند

تهیه شده در زومجی

اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده