نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۸

بودجه‌ی بازی جدید سازنده‌ی Castlevania در کیک استارتر به بیش از ۱.۷ میلیون دلار رسید

بازی جدید سازنده‌ی مجموعه‌ی Castlevania، طی یک روز حدود ۱ میلیون دلار بودجه در کیکستارتر جذب کرد. بودجه‌ی Bloodstained: Ritual of the Night هم‌اکنون بیش از ۱.۷ میلیون دلار است.

کوجی ایگاراشی کسی است که بازی‌های مجموعه‌ی کسلوانیا را از اکشن به سمت ماجراجویی سوق داد و عناوینی چون Symphony of the Night و Dawn of Sorrow را برای طرفداران این سری ساخت. سبک طراحی ایگاراشی به قدری منحصربه‌فرد و تاثیرگذار بود که بعدها الگوی بسیاری از بازیسازان برای ساخت عناوین مشابه قرار گرفت و حتی یک زیرژانر فرعی برای بازی‌های ماجراجویی به نام «ایگاوانیا» یا «مترویدوانیا»‌ (به خاطر شباهت این سبک به بازی Super Metroid) را به وجود آورد.

Bloodstained45657

کونامی، ناشر مجموعه‌ی کسلوانیا، این روزها علاقه‌ی زیادی به ساخت و انتشار بازی نشان نمی‌دهد؛ ایگاراشی نیز تصمیم گرفته که خودش دست به کار شود و بازی تازه‌اش را با نام جدید اما با همان طراحی ویژه و آشنا بسازد. Bloodstained در کمتر از ۲۴ ساعت توانست به ۱ میلیون دلار بودجه از طریق کیکستارتر دست پیدا کند و تا همین لحظه نیز میزان کمک‌های اهدایی طرفداران به این بازی در حال افزایش است.

از نظر طراحی مفهومی Bloodstained کاملا شبیه بازی‌های قبلی ایگاراشی است. شخصیت اصلی بازی میریام نام دارد؛ یتیمی که توسط نفرین یک کیمیاگر مجروح شده و به همین دلیل پوست بدنش در حال متبلور شدن است. میریام باید راهش را درون دالان‌ها و اتاق‌های یک قصر بزرگ دنبال کند و موجودات اهریمنی ساکن آنجا را از میان بردارد. بازی با موتور آنریل ۴ ساخته می‌شود و یک عنوان ۲.۵بعدی است، که این نکته می‌تواند برای طرفداران قدیمی کسلوانیا که عاشق گرافیک پیکسل آرتی هستند تا حدودی ناامیدکننده باشد.

اگرچه طراحی‌های هنری دوبعدی بسیار وقت‌گیر و پرهزینه هستند، اما طبق اعلام صفحه‌ی کیک استارتر Bloodstained، در اتخاذ این تصمیم هم به جنبه‌ی مالی و هم هنری بازی توجه شده است. به نظر می‌رسد که ایگاراشی به دنبال تجربه‌های جدیدی در سبک ۲.۵بعدی است و قصد دارد فصل جدیدی را در کارنامه‌ی بازیسازی‌اش آغاز کند.

Bloodstained در استودیوی اینتی کریتس ساخته می‌شود؛ همان استودیویی که سازنده‌ی چند بازی از سری Mega Man است و بازی جدید کیجی اینافونه (خالق مگامن) به نام Mighty No. 9 نیز توسط آن ساخته می‌شود. میچیرو یامانه، آهنگساز مشهور سری کسلوانیا،‌ کار ساخت آهنگ‌های Bloodstained را انجام می‌دهد و ایپو یامادا نیز که سابقه‌ی فعالیت روی بازی‌های Resident Evil و Mega Man را دارد در این پروژه با ایگاراشی همکاری می‌کند. همچنین دیوید هیتر که صداپیشگی شخصیت سالید اسنیک در مجموعه‌ی Metal Gear Solid را بر عهده داشته، در Bloodstained به جای شخصیت منفی گبل حرف می‌زند.

قرار است Bloodstained در ماه مارس سال ۲۰۱۷ برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شود. با اینکه بودجه‌ی ساخت این بازی تامین شده است (سازندگان بودجه‌ای معادل ۵۰۰٫۰۰۰ دلار را در نظر گرفته بودند)، اما هنوز هم اگر با پرداخت ۲۸ دلار در پروژه‌ی کیکستاتر بازی شرکت کنید، یک نسخه‌ی دیجیتالی از Bloodstained را در زمان عرضه‌اش دریافت خواهید کرد.

منبع: Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده