نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵

شایعه: کنسول پلی‌استیشن 4 در برزیل هک شد، با ۱۰۰ دلار ۱۰ بازی تهیه کنید

کپی غیرقانونی یا دزدی بازی‌های پلی‌استیشن 4 به مسئله‌ای بزرگ و پیچیده در برزیل تبدیل شده است. به تازگی خبردار شدیم فروشگاه‌های این کشور به طور کاملا آزادانه اقدام به فروش بازی‌های کپی برای پلی‌استیشن 4 می‌کنند!

به گزارش وبسایت پرتغالی زبان UOL Jogos، بازیکن‌های برزیلی می‌توانند پلی‌استیشن 4 خود را به یک خرده‌فروشی تحویل دهند تا بازی‌های مختلف را درون هارد کنسول‌شان کپی کنند. این سایت برای تایید ادعای فروشندگان، حتی تعدادی از بازی‌های کپی پلی‌استیشن 4 را نیز خریداری کرده و مورد امتحان قرار داده است.

این خرده فروشی یک سخت‌افزار مخصوص را به داخل کنسول پلی‌استیشن 4 متصل کرده و به وسیله‌ی آن بازی‌ها را درون هارد کنسول کپی می‌کند. با این کار گارانتی پلی‌استیشن 4 از بین می‌رود، اما پس از جدا کردن سخت‌افزار، بازیکن‌ها می‌توانند از انجام بازی‌های کپی شده لذت ببرند!

UOL Jogos توانست با استفاده از این سرویس ۱۰ بازی را به قیمت ۳۰۰ رئال (واحد پول برزیل) یعنی کمتر از ۱۰۰ دلار خریداری کند؛ در حالی که قیمت واقعی این ۱۰ بازی در فروشگاه‌های برزیل ۱۷۰۰ رئال، معادل ۵۶۰ دلار است. با توجه به این تفاوت قیمت انتظار می‌رود که استفاده از بازی‌های کپی شده‌ی پلی‌استیشن 4 در برزیل رونق چشمگیری بگیرد و با استقبال عموم بازیکنان مواجه شود.

هنوز درباره‌ی نحوه‌ی اجرای این سرویس جزییاتی منتشر نشده است، اما به نظر نمی‌رسد که فروشگاه‌های برزیلی تلاش زیادی برای کپی کردن غیرقانونی بازی‌ها انجام داده باشند. به هر حال مسئولین سایت UOL Jogos این موضوع را به سونی گزارش داده‌اند و حتی کنسول هک شده‌ی خود را برای این کمپانی فرستاده‌اند. تا این لحظه سونی هیچ واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده است.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده