نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

مشخصات فنی پی‌ سی مورد نیاز برای استفاده از آکیولوس ریفت اعلام شد

همه می‌دانیم که برای استفاده از هدست واقعیت مجازی اکیولوس ریفت، وجود یک پی‌سی الزامی است، اما هر پی‌سی نمی‌تواند آنچه را که این هدست واقعیت مجازی نیاز دارد، در اختیار آن قرار دهد. دیروز آکیولوس مشخصات فنی پیشنهادی یک پی‌سی مخصوص بازی مناسب برای تامین قدرت اکیولوس ریفت را منتشر کرد.

تیم توسعه‌دهنده‌ی هدست واقعیت مجازی آکیولس مشخصات فنی پی‌سی مورد نیاز به منظور استفاده از هدست واقعیت مجازی خود را منتشر کرد که براساس اطلاعات ارائه شده، برای تجربه‌ی دنیای مجازی بدون ایجاد اختلال توسط این هدست واقعیت مجازی، باید کامپیوتری با مشخصات فنی زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  • انویدیا GTX970 با AMD 290 یا نمونه‌ی قوی‌تر
  • اینتل Core i5-4590 یا پردازنده‌ی قوی‌تر
  • 8 گیگابایت حافظه‌ی رم یا بیشتر
  • خروجی ویدیویی HDMI 1.3
  • دو پورت USB 3.0
  • ویندوز 7 سرویس پک یک یا بالاتر

اگرچه مشخصات فنی مورد نیاز برای استفاده از هدست واقعیت مجازی آکیولوس بالا است، اما در مقایسه با پی‌سی‌های مخصوص بازی، این مشخصات چندان گران نبوده و قیمت معقول‌تری دارد. برای مثال می‌توان به کارت گرافیکی پیشنهادی اشاره کرد که قیمت آن حدود ۳۳۰ دلار است. با اضافه کردن پردازنده، قیمت این دو ماژول در مجموع به ۵۳۰ دلار می‌رسد. در صورتی که بخواهیم چنین سیستمی را تهیه کنیم، تقریبا باید ۸۵۰ دلار کنار بگذاریم که مبلغی در حدود 3 میلیون تومان می‌شود.

با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی تا سال ۲۰۱۶ باقی است، از این‌رو می‌توان تا زمان عرضه‌ی این هدست واقعیت مجازی به بازار صبر کرد، چراکه یقینا با عرضه‌ی نسل جدید محصولات مورد نیاز، قیمت آن‌ها کاهش خواهد یافت. با وجود اعلام مشخصات فنی مربوط به اکیولوس ریفت، احتمالا شماری از تولیدکنندگان نیز محصولاتی را مخصوص این هدست واقعیت مجازی برای خریداران و علاقمندان به پی‌سی‌ها روانه‌ی بازار خواهند کرد.

از تولیدکنندگان بزرگی که برنامه‌هایی برای هدست اکیولوس ریفت دارد، کمپانی بازی‌سازی یوبی‌سافت، خالق مجموعه‌های Assassin's Creed و Rainbow Six است که قرار است در سال ۲۰۱۶ میلادی، بازی‌هایی برای اکیولوس ریفت تهیه و عرضه کند.

هدست واقعیت مجازی اکیولوس ریفت در سه ماه‌ اول سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه خواهد شد.

منبع: زومیت


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده