نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

حدود ۲۵هزار کاربر بازی H1Z1 به خاطر تقلب از بازی حذف شدند

جان اسمِدلی، رئیس شرکت دِیبریک گیم کمپانی در حساب توییتر خود اعلام کرد حدود ۲۵ هزار متقلب از بازی آنلاین H1Z1 حذف شده‌اند. با صحبت‌های نه چندان خوشایند او در ادامه همراه زومجی باشید.

اسمدلی کمی فراتر از چیزی که از اینگونه اعلامیه‌ها انتظار می‌رود رفت و سایت‌هایی که ابزارهای تقلب را فراهم می‌کنند، «سوسک»هایی خطاب کرد باید از کار خود دست بردارند.

یک روز بعد از ارسال توییتی که در آن رقم ۲۴,۸۳۷ کاربر اخراج شده را اعلام کرد، اسمدلی در اقدامی غیرمنتظره و البته به شوخی، گیمرها به تشویق به استفاده از ابزارهای تقلب کرد و به آن‌ها گفت به کار خود ادامه دهند. او در حساب توییتر خود نوشت:

لطفاً از تقلب‌های سایت TMCheats استفاده و از آن‌ها را حمایت کنید. ما اصلاً کاربرانی را که از این تقلب‌ها استفاده می‌کنند اخراج نمی‌کنیم.

اما وقتی که کاربران حمایت آشکار او از وبسایت TMCheats را زیر سوال بردند، لحن او به کلی عوض شد.

فکر می‌کنید ما این سوسک‌ها را نمی‌شناسیم؟ کاملاً آن‌ها را می‌شناسیم. می‌خواهیم در این مورد بی‌رحم باشیم و به صورت عمومی با آن‌ها برخورد کنیم. اصلاً رفتار دوستانه‌ای با آن‌ها نخواهیم داشت. به عنوان یک گیمر رایانه‌های شخصی، آن وبسایت و موارد مشابه حال مرا به هم می‌زنند و همه‌ی ما باید آن‌ها را از این صنعت خارج کنیم.

یکی از کاربران توییتر به این نکته اشاره کرد که میزان درآمدی که شرکت می‌توانست از این کاربران اخراج شده به درست آورد، حدود پانصدهزار دلار می‌شود. اسمدلی در جواب با صراحت گفت:

در این باره می‌گویم ما پول لعنتی آن‌ها را نمی‌خواهیم. ما نمی‌خواهیم آن‌ها برگردند.

رئیس دِیبریک گیم کمپانی مشخص نکرد دقیقاً چه تقلب‌هایی باعث حذف کاربران شده، اما وبسایت TMCheats تقلب‌های گوناگونی ارائه می‌کند: اسلحه‌هایی که با یک شلیک دشمن را از پا در می‌آوند، قابلیت شلیک از پشت دیوار، عدم فرسوده شدن اسلحه‌ها و عدم آسیب کاربر هنگام سقوط. این‌ها قابلیت‌هایی نیستند که یک بازی زامبی محور با هدف بقا در سرزمینی متروک را برای دیگر کاربرها جذاب‌تر کنند.

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده