نویسنده: مرتضی تقوی
// پنجشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰

ویندوز ۱۰ برای ایکس باکس وان پس از تابستان عرضه می شود

ویندوز ۱۰ قرار است در همین تابستان برای پی سی عرضه شود، اما نسخه ی دیگر این سیستم عامل که برای ایکس باکس وان برنامه‌ریزی شده است تا پس از تابستان برای این کنسول عرضه نخواهد شد. با جزئیات این خبر در ادامه با زومجی همراه باشید.

این‌طور که مشخص است، ویندوز ۱۰ در زمانی بعد از تابستان سال جاری میلادی برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. همچنین، اعضای طرح پیش نمایش ایکس باکس وان زودتر از بقیه ویژگی های ویندوز ۱۰ را بررسی خواهند کرد.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، اطلاعات بیشتری از زمان عرضه ارائه کرده و گفته است که کاربران ایکس باکس وان باید برای نسخه ی کنسول این ویندوز تا بعد از تابستان صبر کنند. این حرف به این معنی است که زود ترین زمان عرضه پاییز خواهد بود.

وی این اطلاعات مربوط به عرضه ی ویندوز را در گفت و گویی که با یکی از کاربران توییتر که درباره ی نسخه ی بتای ویندوز ۱۰ برای ایکس باکس وان سوال کرده بود، بیان کرده است. مایکرو سافت قبلا تایید کرده بود که عملکرد ویندوز ۱۰ بر روی ایکس باکس وان، مانند دیگر بسته های نرم افزار ی این کنسول، ابتدا توسط اعضا ی طرح پیش نمایش بررسی خواهد شد.

بسته های نرم افزاری معمولا به مدت یک ماه پیش از عرضه ی عمومی توسط اعضا ی این طرح بررسی می شوند. عضو شدن در این طرح تنها از طریق دعوتنامه‌های مایکروسافت ممکن است.

مایکرو سافت در بهمن سال پیش اعلام کرده بود که ویندوز ۱۰ را برای کنسول ایکس باکس وان از طریق یک بروز رسانی عرضه خواهد کرد. اسپنسر همچنین به طرفداران اطمینان داده است هنگامی که آپدیت حاوی ویندوز ۱۰ عرضه شود، این ویندوز این کنسول بازی را به یک مرکز تجاری و پول-محور تبدیل نخواهد کرد.

اینکه این ویندوز چگونه کار خواهد کرد و اینکه چینش و طرح داشبورد را تغییر خواهد داد هنوز مشخص نیست. اسپنسر همچنین در همان بهمن ماه اضافه کرد:

«ما قطعا کسی را نخواهیم دید که اکسل بر روی ایکس باکس استفاده کند، اما مایکرو سافت این امکان را تسهیل خواهد کرد که شما بتوانید فایل ها و تجارب مرتبط خود را از روی پی سی به ایکس باکس منتقل کنید که این امر منطقی به نظر می رسد.»

ویندوز ۱۰ بر روی ایکس باکس وان طیف مختلفی از ویژگی ها را از جمله امکان استریم بازی بر روی نسخه ی پی سی این ویندوز، ارائه خواهد داد. همچنین امکان اتصال پلتفرم های مختلف به هم برای بازی چند نفره نیز فراهم خواهد شد که شروع آن با انتشار بازی Fable Legends خواهد بود. این ویژگی به کاربران پی سی و ایکس باکس وان این فرصت را خواهد داد تا بتوانند بازی های نقش آفرینی را با یکدیگر بازی کنند.

مایکرو سافت درباره ی این ویندوز تفکرات بسیار جاه طلبانه ای دارد و امیدوار است که تا سال ۲۰۱۸ یک میلیارد دستگاه مختلف از آن استفاده کنند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده