نویسنده: فرشید معتمد
// یکشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰

یکی از اعضای الکترونیک آرتز عکسی از کارت گرافیک R9 390X منتشر کرد

یکی از اعضای الکترونیک آرتز در حرکتی تبلیغاتی عکس واضحی از پرچمدار بعدی شرکت  اِی‌اِم‌دی را در زمینه‌ی کارت‌های گرافیکی منتشر کرد. برای خواندن و دیدن جزییات با زومجی همراه باشید.

یوهان اندِرسون، کارگردانِ فنی Frostbite  (موتور گرافیکی قدرتمندِ الکترونیک آرتز که در سری Battlefield و NFS استفاده شده است) از شرکتِ الکترونیک آرتز، همان فردی که روی سری بتلفیلد هم کار کرده است، عکس نسبتا جالبی را در حساب توییترش منتشر کرده است که در واقع همان پرچمدارِ بعدی اِی‌اِم‌دی به نام Radeon R9 390X است.

این جزیره‌ی جدید، حقیقتا یک جزیره‌ی دلنشین و مجذوب کننده است. با تشکر از @AMDRADEON !

از آنها استفاده‌ی مناسبی خواهد شد.

منظور از جزیره، اسم رمز تراشه‌ی گرافیکی R9 390X است که با نام Fiji  (فیجی نام مجموعه جزایری در اقیانوسِ آرامِ جنوبی است) شناخته می‌شود.اینجا هم عکسِ مذکور را مشاهده می‌کنید که قطعا محصولی واقعی است که بسیار به رِندرهای قبلی فاش شده از آن در هفته‌ی پیش شباهت دارد. این کارت (احتمالا بر پایه‌ی Fiji) به جهتِ استفاده از فناوری مجتمعِ حافظه‌ی HBM، از نظر ابعاد بسیار کوچک است و نیازی به فضای بیشتر روی برد PCB برای قرار دادن تراشه‌های حافظه‌ی گرافیکی ندارد.

AMD R9 390X GPU

در پایین هم عکس‌ها و مشخصاتی را که قبلا فاش شده بود می‌بینید.

ption id="attachment_32649" align="aligncenter" width="713"]مقایسه‌ی پرچمدار فعلی ای‌ام‌دی با پرچمدار بعدی که R9 390X است مشخصات احتمالی R9 390X

r9 390X Liquid Cooled

AMD Fiji GPU

منبع: guru3d


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده